مشروح اخبار


» نصب غیر اصولی دودکش بخاری درشیراز ، مردی جوان را تا آستانه مرگ پیش برد



وقوع این حادثه درساعت 11:35 دقیقه دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 18 راهی محل حادثه در سلطان آباد ، شهرک کوثر شدند

به گزارش خبرنگار حوادث راک نیوز از مرکز استان فارس و به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز ؛ یکی از ساکنان یک منزل مسکونی که به دلیل نصب غیر اصولی دودکش بخاری گازسوز در معرض گازگرفتگی و خطر مرگ قرار گرفته بود، ازاین حادثه جان سالم بدربرد.

به گفته علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز، حادثه گازگرفتگی در یک واحد مسکونی درطبقه همکف ساختمان مسکونی اتفاق افتاد و در جریان آن یکی از ساکنان این منزل در معرض گازگرفتگی قرار گرفته ودچار مسمومیت شدید شد.

وی در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: با کاهش دما دراین روزها، مالک این واحد مسکونی اقدام به نصب بخاری گازی درمنزلش کرد ولی بی آنکه متوجه نصب غیر اصولی دودکش و جدا شدن کامل لوله بخاری از آن شود، بخاری را روشن کرد که به مرور گازمنوکسید کربن حاصل ازروشن بودن این وسیله حرارتی در محیط خانه انتشار یافت.

عدلو افزود: خانواده این مرد جوان بی خبر از این حادثه و به منظور سرکشی دراین منزل حضوریافتند اما وقتی که با عدم پاسخ گویی او روبرو شدند سراسیمه به موضوع مشکوک شده و طی تماس با سامانه 125 از آتش نشانی تقاضای کمک فوری کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل بلافاصله بعد از قطع گاز و برق  درب منزل را با تجهیزات هیدرولیکی باز کرده و با مشاهده مرد بیهوش، شخص را از محیط آلوده به فضای بازبیرون از منزل منتقل کردند و تا قبل از رسیدن عوامل اورژانس، اقدامات اولیه تنفسی و احیای قلبی(CPR) را روی شخص انجام دادند که خوشبختانه این اقدامات تا حدودی موثر واقع شد.

وی خاطرنشان کرد: با حضور عوامل اورژانس درمحل حادثه وانجام معاینات پزشکی خوشبختانه این مرد جوان رفته رفته هوشیاری خود را به دست آورده و از چنگال مرگ رهایی یافت.
توجه به نکات ایمنی در نصب بخاری 
 
عدلو در مورد این حادثه گفت: متاسفانه ساکنان این منزل کارخطرناکی انجام داده و با عدم نصب صحیح دود کش بخاری، خانواده و قطعا هر فردی که دراین منزل حضور داشته باشد را در معرض گازگرفتگی و مرگ قرار داده اند.

عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز به شهروندان توصیه کرد که به هنگام نصب بخاری و لوازم گاز سوز در محیط سر بسته و مسقف، چه در فصل سرما و یا در فصول دیگر نکات ایمنی را رعایت کرده و حتما پس از نصب دودکش ها ونیز اتصالات مناسب آن از عدم نشتی گاز اطمینان حاصل نمایند.



تاریخ انتشار : 29 دی 1398 10:46



» اخبار مرتبط:

  • انفجار گاز مایع در یک منزل مسکونی درشیراز سه مجروح بر جای گذاشت
  • آتش سوزی منزل مسکونی درشیراز پیرمرد را به کام مرگ فرو برد
  • نجات معجزه آسای زن جوان از چنگال قاتل خاموش در شیراز
  • انفجار منزل مسکونی در شیراز سه نفر را سوزاند + تصاویر
  • مرگ دلخراش دو خواهر نوجوان در شیراز !+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler