مشروح اخبار


» فهرست جدیدی از ممنوعیت‌های صادراتی در راه است



در حالی بر اساس بخشنامه جدید گمرک صادرات کالاهای اساسی تولید داخل مانند روغن، شکر، شیرخشک، مواد شوینده، گوشت قرمز و گوشت مرغ با محدودیت مواجه شده که پیش‌بینی می‌شود به زودی فهرست جدیدی از کالاهایی که قرار است صادرات آنها ممنوع یا محدود شود، منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش سازمان حمایت صادرات مجدد کالاهای وارداتی با ارز مرجع را ممنوع اعلام کرد. در همین حال گمرک ایران نیز در تازه‌ترین بخشنامه خود صادرات برخی از کالاهای اساسی تولید داخل را بدون کسب مجوز از سازمان حمایت ممنوع اعلام کرد.

دلیل اصلی مخالفت با صادرات برخی کالاها استفاده از ارز مرجع 1226 تومانی در تولید آنها بوده است. به این ترتیب اگر در فرایند تولید کالایی از ارز 1226 تومانی استفاده شده باشد، صادرات آن کالا نیز ممنوع خواهد شد، مگر این‌که صادرکننده مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و آزاد را به دولت پرداخت کند.

براساس اعلام برخی از صادرکنندگان قرار است فهرست جدیدی شامل دستکم 50 ردیف تعرفه از سوی سازمان حمایت ارائه شود که از صادرات آنها توسط گمرک‌های کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

50 ردیف تعرفه‌ای که گفته می‌شود صادرات آنها به زودی ممنوع خواهد شد، شامل اقلامی مانند انواع پلیمر، مولیبدن‌ها و کنجاله می‌شود.

فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی براساس آنالیز قیمتی انجام شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تهیه شده است.

به گزارش ایسنا براساس اعلام سازمان توسعه تجارت هم‌اکنون برخی کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید غذا مانند گوشت، جو، ذرت، دانه سویا، کنجاله، روغن خام، شکرخام و شیرخشک صنعتی برای واردات ارز مرجع می‌گیرند. در حالی که اولویت‌های دوم تا هشتم برای واردات ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند.




تاریخ انتشار : 9 آبان 1391 10:41



» اخبار مرتبط:

  • ممنوعیت صادرات 5 کالا برداشته شد+لیست کالاهای صادرات ممنوع
  • کالاهای اولویت10 در انتظار تعیین تکلیف
  • صادرات گندم ممنوع شد
  • ثبت سفارش واردات خودرو، موبایل و لپ‌تاپ آزاد است
  • کاهش نرخ تعرفه واردات تغییری در عوارض گمرکی ایجاد نمی کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام