مشروح اخبار


» نشست مشترک معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و رئیس اداره امور آب گچساران



آرش مصلح معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و عارف بهگام رئيس اداره امور آب شهرستان گچساران در جمع اصحاب رسانه حضور یافتند و برنامه های این شرکت را تشریح کردند.

به گزارش راک نیوز؛آرش مصلح در جمع اصحاب رسانه شهرستان گچساران اظهار داشت : تاکنون 3 طرح تغذیه مصنوعی شامل ناصرآباد ، گرگدا و آبدالان با حجم ۱۳ میلیون و ۲ هزار متر مکعب و اعتبار 40 میلیارد ریال در گچساران اجرا شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : تغذیه‌های مصنوعی علاوه بر ذخیره آب در سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل و کنترل رسوب را به همراه دارد.
مصلح افزود : طرح تغذیه مصنوعی سفره های منابع آبی زیرزمینی در راستای طرح تعادل بخشی منابع آبی اجرا می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات دولت برای حفظ آب در شهرستان گچساران ارزنده است، گفت : هیچ گونه پروژه ای در کشور وجود ندارد که از فیلتر آب عبور نکند .
تامین 6 میلیون مترمکعب آب شرب گچساران از سد کوثر
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 6 میلیون مترمکعب از آب شرب گچساران از سد کوثر تامین می شود.
این مسئول افزود : 3 و 2دهم آب شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز از رودخانه خیرآباد تامین می شود.
افت 40متری آب در دشت امامزاده جعفر
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : دشت امامزاده جعفر گچساران در مقطعی به دليل افت 40 متري آب سفره هاي زيرزميني آن، به دليل برداشت بي رويه براي اجراي طرح احيا و تعادل بخشي آب به عنوان دشت پايلوت به وزارت نيرو معرفي شد.
مصلح با بیان اینکه هزینه های بسیاری برای احيا و تعادل بخشي دشت امامزاده جعفر گچساران انجام شد ، اظهار داشت : این دشت هم اکنون از شیب خطر عبور و تا حدودی بهبود پیدا کرده است.
وی ساماندهي ميزان برداشت متناسب با پروانه بهره برداري،نصب کنتور هوشمند، جلوگيري از اضافه برداشت منابع آب چاه‌ها ، جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز و اجراي طرح‌هاي تغذيه مصنوعي را از جمله اقدامات انجام شده در دشت امامزاده جعفر عنوان کرد.
مصلح یادآور شد : وزارت نیرو اعلام کرده دشت امامزاده جعفر گچساران تنها دشت ایران که اقدامات یکپارچه در آن صورت گرفته است.
گفتنی است 313حلقه چاه در دشت امامزاده جعفر وجود دارد.
وی اعلام کرد : استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که چاه غیرمجاز که با دستگاه حفر شده باشد در آن وجود ندارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : اداره امور آب گچساران با کمبود نیرو مواجه است که این مشکل در سال۹۹ و با برگزاری آزمون برطرف خواهد شد.
5 پروژه آب منطقه ای گچساران در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود
رئيس اداره امور آب گچساران از افتتاح و كلنگ زني 5 پروژه اين شركت در دهه فجر امسال خبر داد.
عارف بهگام اظهار كرد: اين تعداد شامل كلنگ زنی 2پروژه و بهره برداری از 3 پروژه است.
وی بيان كرد : فاز اول تامین آب زمین های کشاورزی از سد چم شیر و پروژه بهبود کانال آبیاری روستای رودبال پروژه هاي قابل کلنگ زنی و آبرسانی به سه هزار و ۱۰۰هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر، ایستگاه شماره۳لیشتر و آبرسانی به یکهزار هکتار از اراضی تنگ‌انگشترک و آبرزی پروژه های قابل افتتاح است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید.



تاریخ انتشار : 1 بهمن 1398 13:46



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون:چاههای آب شرب دشت امام زاده جعفر حالت آماده به کار خواهد شد
  • برداشت بیش از حد مجاز آب در دشت امام زاده جعفر گچساران
  • سطح سفره های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر 20 متر افت داشته است
  • مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: برداشت غیر مجاز 1 ...
  • سطح آب سفره های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر گچساران 18.5متر کاهش یافت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler