مشروح اخبار


» موحد شعار انتخاباتی از مردم،با مردم و برای مردم را به درستی عملی و اجرایی کرد



موضوعی که متاسفانه امروز دامنگیر خیلی از مسئولین نظام شده است به طوری که هر روز با پرونده سنگینی از اختلاس روبرو هستیم.با قطعیت میتوان گفت موحد شعار انتخاباتی از مردم،با مردم و برای مردم را به درستی عملیاتی واجرائی کرد. کاش دیگر مسئولان ممکلتی نیز چنین سبکی را به کارگیرند.


مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

یادداشت سیاسی:دکتر روح الله قابضی

فضای عمومی کشور نشان می دهد در انتخابات پیش رو مردم توجه چندانی به احزاب و جریانات سیاسی کشور نخواهند داشت.

البته ممکن است در چند شهر بزرگ از جمله تهران یک لیست واحد بتواند رای مردم را جذب کند اما در بیشتر شهرستانها به خصوص مناطقی با ساختار قبیله ای و عشیره ای این موضوع کاملا مشهود است .نمونه بارز آن حضور افرادی با سلائق سیاسی مختلف در کنار برخی نامزدهای انتخاباتی است .

 

یکی از این نامزدها سید محمد موحد است.گرچه در تقسیم بندی های رایج موجود در کشور ایشان را در جرگه اصولگرایان طبقه بندی می کنندیا بعضا دیده می شود در خصوص وابستگی سیاسی ایشان سوال و ابهام مطرح می شود. با توجه به سالیان طولانی حضور ایشان در مناصب مختلف حقیقتا نمی توان ایشان را محدود به جریان سیاسی خاصی دانست.قطعا هر فردی دارای سلیقه سیاسی خاصی است که جنبه فردی و شخصی دارد اما انچه مهم است نحوه عملکرد افراد است.

اگر سلیقه سیاسی به حوزه عملکردی افراد تسری یابد آن وقت میتوان نام حزب سیاسی خاصی بر افراد گذاشت.این موضوع بیشتر در کشورهایی نمود وبروز دارد که از مکانیزم تحزب برخوردار بوده و مرز بندی افراد کاملا مشخص باشد . در کشور ما طبقه بندی ها بیشتر جنبه محفلی و دوستی و رفاقت آن هم در موسم انتخابات دارد . نکته جالبتر ظهور و حضور فصلی و چند روزه برخی گروهها ، جمعیت ها یا جبهه های سیاسی یک بار مصرف و از طرفی قرار گرفتن یک نفر در لیست احزاب و گروه های مختلف است که این خود بهترین دلیل بر بی برنامگی و فقدان مانیفست مشخص برای این احزاب است.

در خصوص جناب آقای موحد چنانچه بخواهیم ایشان را در قالب این طبقه بندی ها قرار دهیم حقیر معتقدم بهترین چارچوبی که می توان در این زمینه مطرح کرد این است که موحد متعلق به حزب و جریان مردم طلبی یا مردم خواهی است. در واقع برای افراد این چنینی که متاسفانه به شدت نیز محدود هستند باید یک حزب و جریان خاصی به نام مردم طلبی ، مردم خواهی یا مردم دوستی تعریف کرد و سرفصل جدیدی در عرصه سیاسی کشور گشوده شود.

عملکرد ایشان به گونه ای بوده که در دوران طولانی مسئولیت وکالت و قضاوت همواره خدمت بی منت و بی واسطه به مردم بدور از جبهه بندی های مرسوم را در سرلوحه کار خود قرار داده است. در زمینه میزبانی از مردم که در حقیقت یک استثنای بی تکرار است.درب منزل ایشان به روی عموم مردم به خصوص محرومان همواره باز بوده است.این امر چنان واضح و مبرهن است که نیاز به توضیح بیشتر ندارد.در زمینه خدماتی که خود شخصا برای مردم در ادارات و دستگاههای اجرائی پیگیری میکرد .

زمینه مهم بعدی معیار و ملاک ایشان برای واگذاری مسئولیت به افراد مختلف بوده است .معیار موحد برای دادن مسئولیت به افراد حزب و جناح و حتی هواداری و رای به خود نبوده است .بلکه تنها شرط مهم ایشان برای سپردن مسئولیت به افراد خدمت رسانی و حل مشکلات مردم بوده است.

به عبارت دیگر تنها ملاک راستی آزمائی و ابراز وفاداری افراد به موحد صداقت و خدمت بی منت انان به مردم بوده است نه حرکت در مسیر فلان جناح و جریان یا رضایت افراد خاص یا حتی رای دادن به خودش.این در حالی است که متاسفانه در کشور ما در بیشتر موارد ملاک انتخاب و انتصاب افراد در کوچکترین مناصب رای به فلان نماینده یا جریان سیاسی بوده است و از این جهت با یک خود تحریمی بزرگی به خصوص در حوزه منابع انسانی روبرو هستیم.

همانطور که بارها عنوان نموده اند اگر در مواردی از قیبل سئوال و استیضاح وزرا یا موارد دیگر معامله سیاسی نیز داشته اند مبنای آن خدمت به مردم و در راستای حل مشکلات انان بوده است.در جمع بندی این بخش باید گفت مکتب و سبک عملکردی موحد در راستای عمل به فرمایش امام حسین(ع) بوده ست که فرموده اند علَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتُحَوَّلَ اِلی غَیرِکُم؛(بدانید که نیازمندیهای مردم به شما، از نعمتهای الهی بر شماست. پس از این نعمتها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد).

موحد را میتوان یکی از مصادیق عملی این سخن امام حسین دانست.موحد فردی برخواسته از بطن محرومیت و از دورترین روستاهای کهگیلویه بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی دارای ابرو ، عزت و جایگاهی گردید و این موقعیت را در خدمت رشد و پیشرفت و حل مشکلات مردم منطقه قرار داد و هیچ وقت به خواستگاه واقعی خود که رای مردم منطقه بود پشت نکرد.در حالی که میتوانست مثل دیگران از این موقعیت برای مال اندوزی و کسب ثروت خود ، خانواده و بستگانش استفاده یا به تعبیری سوئ استفاده کند .موضوعی که متاسفانه امروز دامنگیر خیلی از مسئولین نظام شده است به طوری که هر روز با پرونده سنگینی از اختلاس روبرو هستیم.با قطعیت میتوان گفت موحد شعار انتخاباتی از مردم،با مردم و برای مردم را به درستی عملیاتی واجرائی کرد. کاش دیگر مسئولان ممکلتی نیز چنین سبکی را به کارگیرند.

 

به کرات شاهد هستیم برخی نمایندگان به خاطر منافع فلان جریان و یا به خاطر برخی منافع شخصی یا رضایت و توصیه افراد خاص به راحتی منافع مردم را نادیده گرفته و وارد معامله با دیگران می شوند. در بررسی صلاحیت نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس ،طبق اعلام شورای نگهبان حدود یک سوم نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند. دلیل عمده این کار سوئ استفاده از موقعیت نمایندگی و مسائل مالی بوده که برای ساکنین خانه ملت نگران کننده است.بنابراین نباید به مردم ادرس غلط داد.مهم نیست در طبقه بندی سیاسی که بیشتر روی کاغذ مطرح بوده و اعتبار دارد موحد در کدام گروه یا دسته سیاسی قرار بگیرد.انچه مهم است و در ظاهر هم به عنوان مهمترین هدف غایی هر گروه سیاسی با نهایت تواضع و دلسوزی مطرح می شود ایجاد زمینه خدمت به مردم است که در خصوص موحد این هدف واصل است .بنابراین هر اسم وعنوانی اعم از اصولگرا ،اصلاح طلب ، انقلابی ،ارزشی،طرفدار هاشمی ، کارگزارانی و … به موحد نسبت داده شود در راستای خدمت به مردم بوده است و در واقع ایشان یک مردم طلب واقعی است.شاهد این ادعا هم حضور ایشان در این انتخابات و همراهی سیل انبوه افراد و گروه های مختلف با ایشان است.به صراحت باید گفت امروز ملاک قضاوت مردم در انتخابات لیست های انتخاباتی و گروه های سیاسی نیست بلکه میزان مردم خواهی ، مردم طلبی ، همراهی و همدلی نامزدها با مردم در عمل است نه شعار.

با شعری از مولوی سخن را پایان میدهم.

اسم خواندی رو مسمی را بجو مه به بالا دان نه اندر آب جو
گر ز نام و حرف خواهی بگذری پاک کن خود را ز خود هین یکسری
همچو آهن ز آهنی بی رنگ شو در ریاضت آینه بی زنگ شو
خویش را صافی کن از اوصاف خود تا ببینی ذات پاک صاف خود



تاریخ انتشار : 5 بهمن 1398 14:29



» اخبار مرتبط:

  • آیا بازگشت موحد بازگشت عزت به کهگیلویه بزرگ می باشد؟؟
  • سیاست مدار یا مردم دار؟کدام را انتخاب کنیم
  • چه کسانی با آمدن موحد دچار اضطراب مرگ می شوند؟؟؟
  • دعوت چندین حوزه از موحد برای حضور در عرصه انتخابات
  • تازه ترین اظهارنظر "موحد"پیرامون شرکت درانتخابات ومشخص کردن حوزه انتخابیه ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler