مشروح اخبار


» اغفال اینترنتی به بهانه ازدواج



رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک پرونده اغفال اینترنتی با بهانه ازدواج خبر داد و گفت : پلیس با افراد خاطی برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.


به گزارش راک نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر تهدید به انتشار عکس و فیلم های از زندگی شخصی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، فردی که مرتکب این عمل شده بود شناسایی و طبق دستور مقام قضایی مبنی بر احضار وی به این پلیس فراخوانده شد.

سرهنگ شهبازی‌پور گفت: در تحقیق از متهم، ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد که درنهایت با مشاهده ادله و مستندات ضمن اعتراف به انجام عمل مجرمانه خود ، بیان داشت به بهانه ازدواج  ابتدا وی را اغفال کردم و با سوء استفاده از اعتماد او و خوش باوری، با بدست آوردن عکس و فیلم های خصوصی از متهمه وی را تهدید به انتشار عکس و فیلم های مذکور کردم . 

این مقام انتظامی با بیان اینکه هیچ‌گاه تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید و نسبت به تنظیم محرمانگی آن درشبکه های اجتماعی هوشیار باشید، هشدار داد : ایجاد مزاحمت و هتک حرمت افراد در فضای مجازی از طریق انتشار اطلاعات شخصی افراد، تهدید، دروغ بستن و تهمت زدن به دیگران و ... جرم تلقی شده و پلیس با این افراد برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

وی یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 



تاریخ انتشار : 6 بهمن 1398 12:08



» اخبار مرتبط:

  • تسویه حساب شخصی دوست سابق در اینستاگرام
  • انتقام گیری باجناق کینه‌جو در شبکه اجتماعی واتسآپ
  • آرایشگر زنی که اقدام به انتشار تصاویر مشتریان خود در شبکه های مجازی می کرد ...
  • انتقام‌جویی به بهانه اختلافات خانوادگی در بندرعباس
  • مدير كانال هتاك تلگرامی در فسا دستگير شد/دستگيری عامل انتشار تصاوير خصوصی ا ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler