مشروح اخبار


» چند خبر از کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیارد و 156 میلیون تومان کمک‌های موردی بلاعوض در 9 ماهه سال جاری به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

به گزارشراک نیوز، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه این نهاد باهدف رفع نیازها و مشکلات مددجویان کمک‌های موردی بلاعوض پرداخت می‌کند، گفت: در همین خصوص در 9 ماهه سال جاری یک میلیارد و 156 میلیون تومان کمک‌های موردی به مددجویان نیازمند پرداخت‌شده است. 
وی با اشاره به اینکه 5598 نفر از کمک‌های موردی کمیته امداد در سال جاری بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: این کمک‌ها بسته به نیاز خانواده‌های مددجو در زمینه‌های مختلف ازجمله درمان، جهیزیه، تحصیل و معیشت مددجویان به آن‌ها پرداخت می‌شود. 
مبشری همچنین به اهداء اقلام و لوازم ضروری به خانواده‌های مددجویان اشاره و تصریح کرد: با توجه به نیازهای مددجویان به‌خصوص در مناطق محروم‌تر استان، 4297 قلم لوازم ضروری زندگی تهیه و بین مددجویان توزیع‌شده است. 
وی بابیان اینکه اعتبار هزینه شده در زمینه اهداء لوازم ضروری به مددجویان بیش از یک میلیارد و 938 میلیون تومان در سال جاری است، گفت: این اقلام شامل بخاری گازی، آبگرمکن، یخچال، اجاق‌گاز، فرش و سایر موارد بوده است.

چند خبر از کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

 


 برگزاری آزمون گیاهان دارویی با حضور 70 نفر از کارآموزان
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: اولین آزمون هماهنگ برنامه اشتغال پایدار روستایی با حضور 70 نفر از کارآموزان کشت گیاهان دارویی برگزار شد.
 مصیب حیدری، رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج، با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان باهدف ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: کشت گیاهان دارویی باهدف ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی، ارتقاء توان مالی و اقتصادی کشاورزان و مدیریت مصرف منابع آبی در دستور کار این نهاد قرار دارد.
وی تصریح کرد: در این زمینه اولین آزمون هماهنگ برنامه اشتغال پایدار روستایی منطقه تنگ سرخ و ایجاد اولین دهکده گیاهان دارویی کشور، روز جمعه چهارم بهمن‌ماه در محل مسجد تنگ سرخ با حضور 70 نفر از کارآموزان آموزش‌دیده‌ی این روستاها برگزار شد. 
حیدری گفت: این آزمون و رویداد علمی با حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج و مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای و کانون کارآفرینان برتر استان و آموزشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی رازی برگزار شد. 
وی یادآور شد: بعد از آزمون تئوری، آزمون عملی نیز برگزار می‌شود و کارآموزانی که این آزمون‌ها را با موفقیت سپری کنند، ضمن ثبت‌نام در سامانه کارا، درصورتی‌که ازنظر قوانین کمیته امداد شرایط دریافت وام اشتغال روستایی را داشته باشند، موردحمایت قرار می‌گیرند. 
حیدری گفت: افراد تحت حمایت کمیته امداد فرزندان مددجو و سرپرستان خانواده‌ها که فاقد بیمه هستند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. 
وی بابیان اینکه تمامی مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته‌بندی و خرید گیاهان دارویی زیر نظر راهبر شغلی با نظارت کمیته امداد، انجام‌گرفته است، گفت: امید است در این زمینه سایر ادارات نیز همکاری نموده تا نتیجه خوبی حاصل شود. 
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج تأکید کرد: منطقه تنگ سرخ به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی علاوه بر اینکه می‌تواند محل خوبی برای کشت گیاهان دارویی باشد، قطب گردشگری خوبی نیز هست. 

3 میلیارد تومان کمک های مردمی در کمیته امداد منطقه دو یاسوج جمع آوری شد
رئیس کمیته امداد منطقه دو یاسوج گفت: در 9 ماهه سال جاری سه میلیارد و 118 میلیون تومان کمک های مردمی در قالب طرح های مختلف در این اداره جمع آوری شده است.
حشمت الله عباسی، رئیس کمیته امداد منطقه دو یاسوج بااشاره به توسعه و جلب مشارکت های مردمی به عنوان یکی از برنامه های این نهاد، گفت: بی تردید رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان و کاستن از گرفتاری‌ها و مشکلات آنان تنها با همیاری و همدلی مردم نیک‌اندیش کشورمان محقق خواهد شد. 
وی تصریح کرد: مردم خیر و نیک اندیش استان در 9 ماهه سال جاری سه میلیارد و 118 میلیون تومان در قالب طرح ها و برنامه های مختلفی از جمله زکات، صدقات، مراکز نیکوکاری و سایر موارد به نیازمندان این اداره کمک کرده اند. 
عباسی با بیان اینکه 468 میلیون تومان از کمکهای جمع آوری شده صدقات است، گفت: در همین زمینه مردم نیکوکار استان، 722 میلیون تومان زکات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کرده اند. 
وی میزان مبلغ جمع آوری شده از مراکز نیکوکاری را 427 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: 714 میلیون تومان نیز از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین جمع آوری شده و مابقی کمک های مردمی نیز از محل جشن ها و برنامه های مشارکتی دیگر این نهاد جمع آوری شده است. 
رئیس کمیته امداد منطقه دو یاسوج اظهار کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده از مردم نیکوکار، در اسرع وقت و در سرفصل‌های تعیین‌شده ازجمله تأمین جهیزیه، مسکن، کمک‌معیشت، درمان و  برنامه‌های فرهنگی به نیازمندان تحت حمایت این نهاد هزینه می شود. 



تاریخ انتشار : 6 بهمن 1398 15:07



» اخبار مرتبط:

  • 28 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت ...
  • اجرای 100طرح اشتغال‌زایی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت
  • 9 میلیارد تومان به نیازمندان کمک شد
  • ایجاد 113فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد منطقه یک یاسوج
  • پرداخت ۱۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان ​از صندوق امداد ولایت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler