مشروح اخبار


» مدیرکل گمرکات استان فارس خبرداد: افزایش صادرات از استان فارس در ده ماهه امسال



گمرکات استان فارس در راستای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1398 به عنوان سال رونق تولید حداکثر تلاش خود را در انجام دقیق تشریفات گمرکی در رویه های مختلف به عمل آورده .

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ صادرات استان فارس درده ماهه 1398 به 331 ملیون دلار رسید
292847 (دویست و نود و دو هزار و هشتصد و چهل و هفت )تُن کالا به ارزش331642203(سیصد و سی و یک ملیون وششصد و چهل و دو هزار و دویست و سه)دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن وارزش به ترتیب 8 % و 55 % افزایش را نشان می دهد. خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات استان فارس با بيان اين مطلب افزود در مدت مذكور کالاهای صادراتی به69 کشور جهان صادر گردیده است.

عمده کشورهایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آنها صادر گردیده است عبارتند از: عراق-افغانستان-امارات متحده عربی-روسیه-کویت-ترکیه-قطر-آلمان-هند -پاکستان صادر شده است، اشاره نمودند که اين كالا ها ومحصولات عبارتند از: اوره-محصولات لبنی-رب گوجه فرنگی–لوله فایبر گلاس- شیره و عصاره شیرین بیان-آرد گندم-خیار-ماهی-انجیر خشک كه بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.
همچنین مدیر کل گمرکات استان فارس اظهار داشت در ده ماهه سال 1398 دربين كالاهاي صادراتي استان فارس اوره ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب 94% و 241% درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد كه از دلايل عمده آن مي توان به كيفيت محصول و بازار يابي مناسب تجاروبازرگانان استان فارس بخصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره نمود خداداد رحیمی همچنين افزود در ده ماهه سال 1398 مقدار 16875(شانزده هزار و هشتصد و هفتاد و پنج)تن کالا به ارزش: 99729726(نود و نه ملیون و هفتصد و بیست و نه هزار و هفتصد و بیست و یک)دلار از طريق گمركات استان فارس به كشور وارد گرديده است. كه اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 4 % و 21 % افزایش را نشان مي دهد.
ضمناً کالای وارداتی از 42 کشور جهان وارد گردیده که عمده آنها از چین,آلمان-ترکیه- امارات متحده عربی- فرانسه-برزیل-ایتالیا-آمریکا-تایلند-جمهوری کره اشاره نمود .رحیمی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت طی ده ماهه گذشته جمعاً تعداد 225802 نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده است.
رحیمی تاکید کرد: گمرکات استان فارس در راستای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1398 به عنوان سال رونق تولید حداکثر تلاش خود را در انجام دقیق تشریفات گمرکی در رویه های مختلف به عمل آورده و کالاهای متعلق به بازرگانان و فعالین اقتصادی استان و به خصوص مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید متعلق به واحدهای تولیدی را در کمترین زمان ترخیص می نمایند و با توجه به شرایط تجاری حاکم بر کشور ناشی از اعمال تحریمهای ظالمانه  و مشکلات واحدهای تولیدی در ارائه اسناد لازم جهت ترخیص کالا و نیز کمبود نقدینگی واحدهای مزبور ، گمرک نهایت همکاری در ارائه تسهیلات به ایشان و  اجرای مصوبات کارگروه های ملی و استانی در حل معضلات واحدهای تولیدی مبذول داشته است.



تاریخ انتشار : 7 بهمن 1398 01:27



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل گمرکات فارس گفت: رشد ۲۰ درصدی صادرات استان فارس درسال 96
  • کاهش ۶۴ درصدی ارزش دلاری واردات گمرکات استان فارس
  • مدیرکل گمرکات فارس خبرداد:صادرات استان فارس به مرز دويست و شانزده ميليون دل ...
  • صادرات ۲۱ میلیون دلاری گمرک استان فارس
  • صادرات کالا از فارس به دیگر کشورها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler