مشروح اخبار


» ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در دانشگاه یاسوج تشکیل شد



در نشست مشترک رئیس دانشگاه یاسوج و رئیس بیمارستان شهیدجلیل یاسوج، ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در دانشگاه یاسوج تشکیل شد.

 به گزارش راک نیوز ، رئیس دانشگاه یاسوج در ابتدای این نشست، با تبریک حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از زحمات همه کسانی که در امر انتخابات زحمت کشیدند و فعال بودند و این حماسه را رقم زدند تقدیر و تشکر می کنم.وی ادامه داد: اگر چه بداخلاقی‌هایی در این انتخابات رخ داد ولی کسانی که انتخاب شدند باید در حل مشکلات جامعه تلاش کنند و آنهایی که نتوانستند رای اکثریت را جذب کنند در سنگر دیگری قبول زحمت خواهند کرد و عدم قبولی نشان از ناتوانی آنها نمی باشد.
عریان بیان داشت: در این مدت حوادث زیادی از جمله شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیما و انتخابات و حوادث دیگری در گوشه و کنار کشور رخ داد که همگی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر هم ویروس کرونا از مهمترین حوادث به شمار می آید که این نشست نیز برای پیشگیری از گسترش این بیماری تشکیل شده است.دکتر عریان به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: روش شناسایی این بیماری مشکل است و باید توسط آزمایشگاهها تشخیص داده شود و نمی توان کشوری را سرزنش کرد که در تشخیص آن ناتوان باشند زیرااین بیماری جهش می کنند و خیلی از بیماریهایی فصلی با کرونا اشتباه گرفته می شوند و این می تواند در کشور اثر روانی داشته باشد.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: بیماری کرونا باید در 3 مرحله تشخیص داده شود و دوره آن با گرما به پایان می رسد. بنابراین باید تلاش های خود را در حوزه دانشجویی برای پیشگیری از این بیماری بیشتر کنیم.دکتر عریان گفت: باید این ستاد مشترک، استرس در بین دانشجویان را کنترل کرده و جو روانی را مدیریت کند.وی در خصوص تعطیل کردن دانشگاه گفت: تصمیمات کلان و در سطح ملی به عهده وزارت علوم با هماهنگی وزارت بهداشت خواهد بود.
رئیس دانشگاه یاسوج یکی از وظایف ستادپیشگیری از ویروس کرونا دردانشگاه را تاکید برآموزشهای عمومی دانشگاهیان در خصوص روش های پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: بدین منظور باید با چاپ بنر، تهیه بروشور و اطلاع رسانی در سطح دانشگاه، همه دانشگاهیان را نسبت به راههای پیشگیری آگاه کرد.
عریان همچنین تاکید کرد: از برگزاری همایش ها و جلسات غیر ضرور تا آخر اسفند خودداری شود.وی بیان کرد: نصب و نهادن ژل های ضدعفونی در خوابگاهها،ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، حضور پزشک در خوابگاهها، تاکید بر رعایت بهداشت فردی، جلوگیری از ورود افراد غیردانشجو به خوابگاهها، احتیاط و پرهیز از معاشرت با افرادی که از استانهای مشکوک به ویروس آمده اند، عدم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.
رئیس دانشگاه اظهار داشت: حضور اکیپ پزشکی در دانشگاه، آموزش سرپرستان خوابگاهها، توجه جدی پرسنل خدماتی به مسایل بهداشتی، استفاده از شوینده های قوی، پرهیز از دستگاههای حضور و غیاب با اثر انگشت، جلوگیری از ماموریتهای غیرضرور به استانهای در معرض بیماری، حفظ فاصله دانشجویان در کلاس درس، رصد و مانیتوردانشجویانی که در اردوها شرکت کرده اند و استفاده از ظروف یکبار مصرف تا آخر اسفند از دیگر برنامه هایی است که می تواند ضمن پیشگیری از گسترش ویروس جلوگیری کند.
رئیس دانشگاه تاکید کرد: جلسات منظم برگزار شود و اعضای ستاد گزارش و پیشنهادهای خود را ارایه کنند.در ادامه این نشست دکتر جاودان سیرت متخصص عفونی و رئیس بیمارستان شهیدجلیل یاسوج با ارایه فیلم آموزشی توضیحات مبسوطی در خصوص بیماری کرونا ارایه داد.وی در این نشست به تشریح نحوه جهش و انتقال این ویروس از حیوانات به انسان پرداخت.دکتر جاوادان سیرت همچنین راههای پیشگیری از ابتلا و انتقال را بصورت کامل برای اعضای ستادپیشگیری توضیح داد.



تاریخ انتشار : 3 اسفند 1398 17:59



» اخبار مرتبط:

  • فوری / واکنش دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به شایعه کرونا در یاسوج
  • فوری / مرگ ۲نفر براثر کرونا در ایران تایید شد+ جزئیات
  • وجود بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بعثت نفت گچساران تکذیب شد
  • حال مجری معروف صداوسیما به دلیل ابتلا به کرونا وخیم است!
  • چه کسانی امسال به حج اعزام نمی‌شوند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler