مشروح اخبار


» با سابقه‌‌ترین نماینده مجلس یازدهم کیست؟/نماینده‌ای با 2 رکورد در مجلس آینده+ رزومه



از میان منتخبان فعلی که از سوی مردم جهت حضور در مجلس یازدهم انتخاب شده‌اند برخی از آن‌ها سابقه نمایندگی مجلس ندارند؛ تعدادی یک یا دو دوره و برخی دیگر تا پنج دوره نماینده مجلس بوده‌اند.


به گزارش راک نیوز " ماراتن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خط پایانی رسید و مردم منتخبان خود برای حضور در پارلمان آینده را با حضور در پای صندوق‌های رأی انتخاب کردند.

در این دوره از رقابت‌ها در برخی از حوزه‌ها رقابت سنگینی میان نمایندگان فعلی و رقبا وجود داشت که این دوئل یا در برخی حوزه‌ها به نفع نمایندگان فعلی و در حوزه‌های دیگر رقبای تازه نفس و یا با تجربه و قدیمی موفق به کسب اعتماد مردم شدند.

در این بین برخی از منتخبان مردم برای اولین بار پای به صحن بهارستان خواهند گذاشت که تعداد آن‌ها کم هم نیست.

عده‌ای دیگر از منتخبان مردم برای بار دوم و یا سوم و البته پنجم است که وارد مجلس می‌شوند و رجب رحمانی از تاکستان و حسینعلی شهریاری از زاهدان هم برای بار پنجم به مجلس خواهد رفت.

 

در این میان تعداد سه نماینده مجلس برای بار ششم است که از سوی مردم مورد اعتماد قرار می‌گیرند که تعداد آن‌ها از انگشتان یک دست هم کمتر است.

با سابقه‌‌ترین نماینده مجلس یازدهم کیست؟/نماینده‌ای با 2 رکورد در مجلس آینده+ رزومه

 

به گزارش راک نیوز به نقل از فارس؛ حمیدرضا حاجی بابایی نماینده فعلی همدان برای بار ششم از سوی مردم مورد اعتماد قرار می‌گیرد؛ حاجی بابایی نماینده همدان در ادوار پنجم، ششم، هفتم،‌ هشتم و دهم بوده است.


همدان یک نماینده 6 دوره‌ای دیگر هم خواهد داشت محمد مهدی مفتح نماینده رزن در ادوار پنجم، هفتم و هشتم و نماینده تویسرکان در ادوار نهم و دهم بوده است.

دست آخر این که حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده اصولگرای 5 دوره قبلی و منتخب مردم کهگیلویه بزرگ در دوره آینده یکی از نمایندگان 6 دوره‌ای خواهد بود که البته سابقه نمایندگی او بیش از حاجی بابایی و مفتح است چرا که آن دو از مجلس پنجم به بعد وارد مجلس شدند و موحد از مجلس چهارم سابقه نمایندگی دارد.

یکی دیگر از رکوردهایی که محمد موحد در مجلس آینده خواهد داشت کسوت نمایندگی از 3 حوره انتخابیه مختلف است چرا که او هم نماینده کهگیلویه و گچساران در برهه‌ای و هم نماینده کهگیلویه بزرگ و هم سابقه نمایندگی بهبهان را در کارنامه دارد.


گرایش نمایندگان باسابقه مجلس یازدهم نشان می‌دهد که همه آن‌ها از رجب رحمانی تاکستان گرفته تا محمد مهدی مفتح رزن و حاجی بابایی از همدان و موحد از کهگیلویه همگی گرایش اصولگرایی دارند و تقریبا نماینده اصلاح‌طلب بیش از 3 دوره‌ای به جز پزشکیان از حوزه تبریز در مجلس آینده حضور ندارند؛




تاریخ انتشار : 4 اسفند 1398 20:29



» اخبار مرتبط:

  • اولین چهره شاخص کهگیلویه بزرگ ثبت نام کرد/ اعلام کاندیداتوری سناتور در حوزه ...
  • واکنش سید محمد موحد به حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه های آینده
  • نمایندگان مجلسی که دیگر نمی توانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند + اسامی
  • تازه ترین اظهارنظر "موحد"پیرامون شرکت درانتخابات ومشخص کردن حوزه انتخابیه ...
  • تلاش برای نشستن بر کرسی موحد آغاز شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler