مشروح اخبار


» مجوز تاسیس واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲۴ ساعت در شهرک های صنعتی صادر می شود/ حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در اولویت تیم اقتصادی استان



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم اقتصادی استان برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی آمادگی دارد و دست هرکسی که حتی یک شغل ایجاد کند را می بوسیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم اقتصادی استان برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی آمادگی دارد و دست هرکسی که حتی یک شغل ایجاد کند را می بوسیم.

به گزارش راک نیوز "سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار امروز با حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج دیدار و گفتگو کردند.


صمیمی در این نشست به تشریح عملکرد اقتصادی استان در بخش های مختلف پرداخت و اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۷۹۰ واحد اقتصادی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این واحدها قریب به ۱۰۰۰۰۰ میلیارد ریال است.

معاون اقتصادی استاندار افزود: این واحدها زمینه اشتغال ۸ هزار نفر را فراهم می کنند.

وی تعداد واحدهای اقتصادی خرد، متوسط و بزرگ دارای جواز در استان را یک هزار و ۶۹۸ واحد برشمرد و گفت: این واحدها تمامی مجوزهای لازم را از دستگاه های متولی اخذ کردند.

صمیمی عنوان کرد: پیش بینی حجم سرمایه گذاری این واحدها ۲۷۰ هزار میلیارد ریال است که در صورت به بهره برداری رسیدن زمینه اشتغال برای ۲۵ هزارنفر را ایجاد می کند.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: تعداد جوازهای صادره در دست مردم تقریبا با تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری از ابتدای انقلاب تاکنون برابری می کند که این موضوع نشان دهنده تلاش و عزم جدی مسئولان در حمایت از سرمایه گذاری است.

وی افزود: این موضوع یعنی تمامی کسانی که دارای جواز تاسیس هستند کلیه مجوزها را اخذ نموده اند و فقط اراده سرمایه گذاران را می طلبد که نسبت به ایجاد بنگاه های اقتصادی خود اقدام کنند.

صمیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمامی زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان فراهم است، اظهار داشت: کسانی که قصد سرمایه گذاری در سطح استان و این شهرک ها را دارند می توانند ظرف ۲۴ ساعت نسبت به اخذ جواز تاسیس اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: قابلیت احداث کوچک ترین طرح های اقتصادی تا بزرگ ترین ابرپروژه ها در این شهرک ها وجود دارد به جز طرح هایی مانند احداث کارخانجات آب معدنی، فرآوری صنایع معدنی (کارخانجات سیمان، واحدهای شن و ماسه) ، دامداری ها و بعضی طرح های خاص  که لازم است اینگونه طرح ها خارج از شهرک های صنعتی مجوزهای لازم را از سوی دستگاه های متولی اخذ کنند.

صمیمی دوست ، بیان کرد: باتوجه به آماده بودن زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی، برخی از افراد سودجو به دنبال تصرف زمین  منابع ملی هستند در حالی که طرح های آنها قابلیت احداث در این شهرک ها را دارند.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: بنابراین اینگونه افراد، معمولا درخواستی به دستگاه های ذی ربط می دهند و به دلیل اینکه درخواست آنها جنبه قانونی ندارد ممکن است اینگونه درخواست ها ماه ها بین ادرات رد وبدل شود و وقتی به دلیل غیر قانونی به نتیجه ای نرسد همین موارد را بهانه ای بر طولانی شدن زمان صدور مجوزها عنوان کنند. ضمن اینکه ما وظیفه داریم اگر در سازمانی و سایر دستگاههای متولی سهل انگاری صورت پذیرد سریعا وارد قضیه شویم و شرایط تسهیل گری را برای سرمایه گذاران واقعی فراهم کنیم .
وی همچنین عنوان نمود بعضی از طرح های اقتصادی پیشنهادی از سوی بعضی از متقاضیان ممکن است فاقد توجیه اقتصادی باشد به عنوان نمونه اخیرا با توجه به بازگشایی جاده های مواصلاتی استان همه خواستار احداث جایگاه پمپ بنزین هستند ولی بر اساس معیارهای شرکت نفت ،  فاصله اینگونه جایگاه بایستی در حدود ۴۰ کیلومتر باشد ولی متقاضیان عزیز به این موضوعات توجه نمی کنند و خواستار صدور جواز فعالیت در فاصله چند کیلومتری هستند و لذا وقتی با جواب رد کارشناسی مواجه می شوند موضوع  عدم همکاری دستگاههای اجرایی را عنوان می نمایند که لازم است متقاضیان به این موارد توجه نمایند .

وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی استان همواره بر مدار قانون حرکت می کند، ابراز کرد: ما براساس برنامه زمان بندی و طرح آمایش سرزمینی گام برمی داریم به عنوان مثال شهرستان بویراحمد به خاطر وضعیت توپوگرافی و مستعد بودن زمین های حاصلخیز ظرفیت تولید  گیاهان دارویی و صنایع مرتبط  را دارد که همواره به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنیم در این خصوص اقدام کنند.

صمیمی دوست از تدوین کتابچه سرمایه گذاری استان به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی خبر داد و گفت: در این کتابچه ظرفیت های اقتصادی استان به صورت جامع و برای جذب سرمایه گذار تشریح شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل سیاسی را در حوزه اقتصادی دخیل نمی دهیم، تصریح کرد: فارغ از هر نگاه سیاسی دست هر فردی که حتی یک شغل برای مردم استان ایجاد کند را می بوسیم و ما خدمتگذار مردم هستیم.

صمیمی دوست با بیان اینکه ایجاد اشتغال عزم همگانی را می طلبد، بیان کرد: زمینه های بسیاری از جمله اعتبارات کمک های فنی و اعتباری  را برای تشویق سرمایه گذاری پیش بینی کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتری در استان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف با حضور استاندار در تهران با مسئولان حوزه اقتصادی کشور و بخش های خصوصی عنوان کرد: در این دیدارها ظرفیت های استان به خوبی تشریح  می شود و خوشبختانه استان روی ریل توسعه قرار گرفته است .

صمیمی تاکید کرد: تیم اقتصادی استان تمام تلاش خود را برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری به کار می گیرد و همواره پاسخگوی مشکلات مردم ‌خواهد بود.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های معاون اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان، عنوان کرد: همگان معتقدیم که استان دارای ظرفیت های خاص در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری است.

وی افزود: اما باید بپذیریم ظرفیت های دولتی محدود و اگر خواستار ایجاد اشتغال هستیم باید بر روی بخش خصوصی و ظرفیت های غیردولتی سرمایه گذاری کنیم.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه باید از میزان تصدی گری دولت بکاهیم، عنوان کرد: باید در کنار هم تلاش کرد تا زمینه فعال شدن شهرک های صنعتی راکد استان مهیا شود.

وی بر رفع معارضات اجتماعی برای کمک به سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: هرجا که لازم به حضور و همراهی ما باشد دریغ نمی کنیم و باید همواره همدل
و همراه با مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی استان گام برداریم.

مجوز تاسیس واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲۴ ساعت در شهرک های صنعتی صادر می شود/ حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در اولویت تیم اقتصادی استان

 

مجوز تاسیس واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲۴ ساعت در شهرک های صنعتی صادر می شود/ حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در اولویت تیم اقتصادی استان

 

مجوز تاسیس واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲۴ ساعت در شهرک های صنعتی صادر می شود/ حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در اولویت تیم اقتصادی استان

 



تاریخ انتشار : 8 اسفند 1398 19:21



» اخبار مرتبط:

  • پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد ...
  • در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید شد: حمایت و ...
  • در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید شد: حمایت و ...
  • رفع مشکلات سرمایه گذاران حقیقی دردستور کار قرار گیرد
  • معاون اقتصادی استاندار: بهره برداری و کلنگ زنی 152 طرح اقتصادی در استان/ تو ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام