مشروح اخبار


» منتخبان کهگیلویه و بویراحمد به کدام کمیسیون می‌روند



همه منتظرند تا ببینند نمایندگان مردم استان در دوره کنونی به چه کمیسیون‌های می‌‌روند.

به گزارش راک نیوز به نقل از فارس انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید و مردم منتخبان خود را با حضور بیش از 70 درصدی در پای صندوق‌های رأی شناختند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر نمایندگان به نسبت دوره قبل بیشتر بود و دو نماینده از مجموع سه نماینده استان در مجلس تغییر کردند.
در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مهدی روشنفکر جای غلام‌محمد زارعی را گرفت که دو دوره نماینده این حوزه بود و در حوزه انتخابیه چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده هم حجت‌الاسلام سید محمد موحد جای عدل هاشمی‌پور را گرفت که تنها در دوره دهم با رأی مردم به مجلس رفت.
اما در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون برای بار سوم از سوی مردم این حوزه به مجلس راه یافت تا چهره نمایندگان مردم در بهارستان در این دوره از انتخابات شناخته شود.
حال با توجه به این انتخاب مردم همه منتظرند تا کمیسیون‌های تخصصی که با توجه به رشته تحصیلی و تخصص و تجربه برای حضور در آن‌ها کاندیدا می‌شوند چه کمیسیون‌هایی است.
در دوره گذشته عدل هاشمی‌پور به کمیسیون انرژی مجلس رفت، تاجگردون همچنان در کمیسیون برنامه و بودجه در کسوت ریاست ادامه کار داد و غلام‌محمد زارعی هم مطابق با مجلس نهم در مجلس دهم عضوی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس بود.
اما در این دوره تقریبا تکلیف دو نفر از نمایندگان استان برای حضور در کمیسیون‌ها با توجه به سابقه گذشته تا حدودی مشخص است تاجگردون هر چند که برای نشستن بر کرسی ریاست کمیسیون بودجه مجلس کار سختی دارد.
به گزارش فارس نمایندگان باتجربه و جوان زیادی از جنس بودجه و در کل حوزه اقتصادی در این مجلس حضور داشته و گرایش فراکسیونی آن‌ها به گونه‌ای است که مانند تاجگردون در اقلیت نخواهند بود اما تاجگردون با توجه به سوابق گذشته خود به احتمال فراوان یکی از گزینه‌های این کمیسیون چه به عنوان عضو عادی و چه در مقام عضو هیات رئیسه خواهد بود.
از آن سو حجت‌الاسلام سید محمد موحد که از باسابقه‌ترین نمایندگان ادوار مجلس به شمار می‌رود از همان ابتدای حضور در دوره چهارم مجلس در کمیسیون اصل نود حضور داشت کمیسیونی که سر و کار زیادی با دستگاه قضایی دارد و موحد یکی از اعضای شناخته شده این کمیسیون در همه ادوار ده‌گانه بوده است.
حضور در جلسات شورای عالی قضایی به عنوان نماینده کمیسیون اصل نود و عضویت در هیات رئیسه آن کمیسیون از موحد نماینده‌ای کارکشته جهت حضور در این کمیسیون ساخته است که به احتمال فراوان یکی از گزینه‌های حضور در این کمیسیون تخصصی مجلس خواهد بود.
اما مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا هم که تحصیلات عالیه‌ای در حوزه آموزشی داشته و تا پیش از این از فرهنگیان با سابقه استان در رده‌های مدیریتی به شمار می‌رود یقینا یکی از اولویت‌های خود را کمیسیون آموزش مجلس قرار خواهد داد کمیسیونی که در صورت حضور می‌تواند بخش زیادی از مشکلات و مطالبات قشر فرهنگی استان را پی‌گیری کند.



تاریخ انتشار : 12 اسفند 1398 09:56



» اخبار مرتبط:

  • غلام محمد زارعی نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخ ...
  • اعضای هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه 97 مشخص شدند/ تاجگردون رییس شد
  • تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ شد
  • رقابت تاجگردون ومصری برسر ریاست کمسیون برنامه وبودجه درمجلس دهم
  • اعتمادمجدد مجلسی ها به غلام گچسارانی ها/تاجگردون دوباره رئیس شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler