مشروح اخبار


» گچساران هم گرفتار کرونا شد+آمار و جزئیات



ویروس کرونا به سرعت استانها و شهرهای کشور را یکی پس از دیگر درمی‌نوردد با پشت سر گذاشتن مرزهای وسیع ، چند روزی است خود را به شهرستان گچساران رسانده و این شهر را درگیر کرده است.


به گزارش راک نیوز؛ سهراب صیدی مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا گفت: ۱۰ فرد مشکوک به کرونا در شهرستان وجود دارد که روند آزمایش تکمیلی آنان در دست انجام است. 

وی  افزود: آزمایش این افراد برای تعیین مثبت یا منفی بودن ابتلای آنان به کرونا، در حال نهایی شدن است که در صورت مثبت‌بودن، اقدامات لازم درمانی صورت می‌گیرد.

صیدی ادامه داد: هم اکنون چهار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری شدند تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار می‌گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه تاکنون  یک نفر  به «ویروس کرونا» در گچساران مبتلا شده است که  آنهم خانمی 55 ساله است که به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شده است.

صیدی با توصیه جدی به شهروندان گچسارانی  که این بیماری فوق العاده سریع در اجتماعات شیوع و منتشر پیدا می‌کند و بقولی با کسی شوخی ندارد و  شهروندان  باید توصیه‌ها را بسیار جدی بگیرند، خاطر نشان کرد: مردم از خانه‌های خود کمتر خارج شده و از ترددهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشت فردی و دوری از اجتماعات وعدم تردد درسطح شهر و... بهترین راهکار مبارزه و پیشگیری با این بیماری است.

صیدی با اشاره به اینکه یک بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده افزود: در این بخش، ۲۴ تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، چهار تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران عدم برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، جمع آوری سلف سرویس از رستورانها و اغذیه فروشی‌ها، تأمین کلر آب مصرفی خانوار در بالاترین رنج مطلوب، نصب اطلاعیه در اماکن متبرکه، رعایت دقیق موازین بهداشتی در آسایشگاه‌های معلولین و مراکز ترک اعتیاد، تعطیلی استخر، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها زنانه، را از دیگر اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کورونا ویروس ذکر کرد.

وی افزود: گندزدایی مستمر غسالخانه و جلوگیری از ورود افراد به داخل غسالخانه به جزء غسال، رعایت ضوابط و مقررات مربوط به کف و دفن افراد مشکوک و مثبت، اطلاع رسانی در خصوص عدم برگزاری مراسمات ختم، چهلم و سالگرد،  ، رعایت دقیق موازین بهداشتی در آسایشگاه‌های معلولین، مراکز ترک اعتیاد، گندزدایی آمبولانس‌ها و بالگردهای پس از انتقال افراد مشکوک، تأمین ماده گندزدا و صابون مایع به اندازه کافی، گندزدایی مستمر کشتارگاه دام و طیور را از دیگر اقدامات پیشگیرانه است.



تاریخ انتشار : 17 اسفند 1398 22:23



» اخبار مرتبط:

  • فوری/ افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر و فارس + آمار
  • فوری / افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به 6 نفر
  • آمار مبتلایان کرونا به در ایران به ۴۷۴۷ نفر رسید/ 124 نفر جان باختند
  • کاهش ساعات کار ادارات در پی شیوع ویروس کرونا
  • فوری / مرگ ۲نفر براثر کرونا در ایران تایید شد+ جزئیات
  • » اشتراک گزاری خبر