مشروح اخبار


» نامه منتخب بویراحمد و دنا به روحانی/بفکر کارگران بیکار و واحدهای تولیدی تعطیل باشید



منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از رئیس جمهور خواست به فکر کارگران بیکار و واحدهای تولیدی تعطیل شده به دلیل شیوع بیماری کرونا باشد.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از رئیس جمهور خواست به فکر کارگران بیکار و واحدهای تولید شده به دلیل شیوع بیماری کرونا باشد.

به گزارش راک نیوز، مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با ارسال نامه‌ای به دفتر رئیس جمهوری از وی خواست تا بفکر کارگران بیکار و واحدهای تولیدی تعطیل شده به دلیل بیماری کرونا باشد و در این زمینه برای بهبود وضعیت موجود پیشنهادهای را نیز ارائه کرده است.
در این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید شیوع و بروز بیماری کرونا، نتایج زیان‌باری برای فعالان اقتصادی، بویژه کسب و کارهای کوچک و کارگاه‌های تولیدی به بار آورده است و این اتفاق سبب تعطیلی برخی از کارگاه‌های تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و کاهش قابل ملاحظه درآمدها و طبیعتاً ناتوانی کارفرماها در پرداخت حقوق و مزایای کارگران در ماههای اخیر، خاصه در ماه پایانی سال شده است.
وی گفته است: از دیگر پیامدهای این بیماری، بیکاری کارگران است، پیشنهاد می‌شود به منظور جبران بخشی از این خسارات تا زمان عادی شدن فرایند تولید و فعالیت کارگاه‌ها و بازگشت به کار کارگران، بسته‌های حمایتی ویژه توسط دولت پیش بینی شود.
روشنفکر در این نامه معافیت واحدهای تولیدی و خدماتی، بویژه کسب و کارهای خرد از پرداخت حق بیمه کارگران تحت پوشش، پرداخت حقوق کارگران تحت عنوان بیمه بیکاری(بدون طی فرایند اداری از قبیل تشکیل پرونده کمیته بیمه بیکاری در ادارات کار و تامین اجتماعی)، معافیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات، عوارض، پرداخت بسته‌ معیشتی، ویژه‌ کارگران بیکارشده و معافیت موقت واحدهای اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با سازوکار قانونی از جمله پرداخت توسط دولت را به عنوان بسته‌های حمایتی ویژه توسط دولت را خواستار شده است.
انتهای پیام/



تاریخ انتشار : 24 اسفند 1398 23:18



» اخبار مرتبط:

  • کارفرمایان تا ۱۳ شهریور برای استفاده از طرح بخشودگی جرایم بیمه ای فرصت دارن ...
  • مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد؛کارگران مناطق سیلزده بیمه بی ...
  • تجمع کارگران خدماتی شهرداری یاسوج در انتقاد به عدم پرداخت حقوق؛سفره خالی ش ...
  • پرداخت حقوق معوقه کارگران پتروشیمی گچساران با ورود مدعی العموم
  • تعطیلی واحد کارگاهی فرش دست‌باف در روستای «راک»
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام