مشروح اخبار


» رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت ؛اصلاحات گمرکی یکی از مسائل مهم برای تولید است



مردم در فضای کسب و کار نیاز به امنیت کافی دارند؛ اگر امنیت نباشد، این یکی دخالت می‌کند، آن یکی دخالت می‌کند و نمی‌توانیم به نتیجه و جایی برسیم.


 

 

به گزارش راک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه در سال جدید همه توانمان را باید در راه توسعه و پیشرفت کشور بکار بگیریم، به فهرستی از دستاوردهای اقتصادی دولت در سال 98 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، حرکت سریعتر و قوی تر در تولید را می خواهند و راه تحقق آن نیز انجام یک سری اقدامات زیربنایی و سریع است.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود گفت: اصلاحات گمرکی یکی از مسائل مهم برای تولید است؛اتفاقا امروز صبح‌ یکی از بحث‌های ما کاغذبازی در گمرک بود؛ یعنی یک اموالی خریداری می‌شود که مورد نیاز جامعه است، وارد گمرک می‌شود و به انبار می‌رود، حال از این انبار چه وقت خارج می‌شود باید کسی بیاید که محاسبات ریاضی قوی داشته باشد و به ما بگوید چقدر طول می‌کشد؛ استاندارد یک طرف قصه است، غذا و دارو یک طرف قصه است، بخش دامپزشکی و کشاورزی یک طرف قصه است، خودِ بهداشت و درمان در بخشی یک طرف قصه است، بانک مرکزی یک طرف قصه است؛ همه الحمدالله هستند، نعمت خداوند فراوان است برای اینکه این جنسی که آمده، وارد گمرک شده خارج نشود؛ بماند تا بماند که اموال متروکه شود که بعد بلایی سرِ آن اموال متروکه بیاید.

رئیس قوه مجریه افزود: بیاییم واقعا گمرک را اصلاح کنیم؛ وقتی می‌گویم گمرک را اصلاح کنیم یعنی همه دستگاههایی که نظارت و دخالت دارند.

نمی‌خواهم بگویم که نظارت آنها قطع شود؛ کاغذبازی از بین برود؛ برای الکل و نیازمندی همین ایام به خاطر کرونا یک جنسی را می‌خواهیم از گمرک خارج شود و به اصفهان برود؛ چند روز خودِ من ساعت‌ها با وزرای مختلف وقت گذاشتم؛ از این خوان رد می‌شویم، گرفتار خوانِ بعدی می‌شویم؛ خوان بعدی را رد می‌کنیم گرفتار خوان بعدی می‌شویم؛ این هفت‌خوانی که گفتند فکر کنم اشتباه کردند؛ اینجا هفتاد خوان داریم.

روحانی در پایان تصریح کرد: باید اینها را اصلاح کنیم و این اصلاح هم وظیفه ما، مجلس و قوه قضاییه است؛ همه مسوولیم و باید دست به دست هم بدهیم.

اگر جهش تولید می‌خواهیم باید این زیربناها اصلاح شود؛ فضای کسب و کار باید بهبود پیدا کند. شما یک مجوز می‌خواهید چقدر معطلی دارد تا به آن مجوز برسید؟ تا ما این را اصلاح نکنیم فضای کسب و کار ما بهبود پیدا نمی‌کند؛ مردم در فضای کسب و کار نیاز به امنیت کافی دارند؛ اگر امنیت نباشد، این یکی دخالت می‌کند، آن یکی دخالت می‌کند و نمی‌توانیم به نتیجه و جایی برسیم.



تاریخ انتشار : 4 فروردین 1399 16:42



» اخبار مرتبط:

  • معاون گمرک ایران خبرداد: الزام دستگاه ها به صدور مجوزهاى ترخيص ظرف هفت روز
  • تعیین تکلیف چندهزار اظهار نامه بلاتکلیف در گمرک /ترخیص بدون نیاز به اصلاح ...
  • انتصاب جدید در گمرک ایران ؛ نائب رئیس کمیسیون تجدیدنظر گمرکی منصوب شد
  • ترافیک مهمانان خارجی در راه گمرک ایران
  • کرباسیان :اطلاع رسانی در خصوص سامانه گمرک باید بیشتر شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler