مشروح اخبار


» راه اندازی سه نقاهتگاه در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران



معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از راه اندازی سه مرکز نقاهتگاه در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران خبر داد.

به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومي معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه؛ جلال پورانفرد در برنانه زنده استودیو سلامت، بیان کرد:  سه نقاهتگاه با امکانات تخصصی و رفاهی کامل که با ابلاغ بیش از ۱۵۰  نیروی پرستار در این مراکز نقاهتی در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران راه اندازی شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای خط مقدم سلامت کشور و عرض خسته نباشید به همکاران عزیزمان در بهداشت و درمان کشور بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ما مانند  سایر کشورهای دیگر درگیر بحران کرونا ویروس می باشد، تمهیداتی برای کنترل این بیماری انجام شده است که لازمه نتیجه گرفتن این تمهیدات و اثربخشی آن در گرو مشارکت های  مردمی می باشد.
وی افزود: همکاران ما در بهداشت و درمان مانند یک سد در برابر این بیماری هستند که به صورت شبانه روزی مقاومت می‌کنند اگر این سد بشکند خیلی از تلاش های ما در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری از بین خواهد رفت.
 وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علومزشکی استان نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور پیشرفت قابل محسوسی دارد که بیانگر تلاش های صادقانه و شجاعانه  کادر عملیاتی و ستادی دانشگاه در این مدت میباشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، افزود:  طرح غربالگری از دیگر  تمهیدات انجام  شده می باشد این کار توسط شبکه های بهداشت صورت می پذیرد، کنترل و شناسایی افرادی که احیانا آلوده شده اند.
 دکتر پورانفرد، گفت: خوشبختانه در بحث غربالگری از اولین استان‌ هایی هستیم که تقریباً ۹۴ درصد از مشخصات افراد از طریق سامانه های ۴۰۳۰ ثبت شده است که در بین ۱۲ بیمار جدید  شناسایی شده که از طریق همکاران بهداشت و درمان در حال پیگیری می باشند.
وی در ادامه افزود: از مردم عزیز استان خواهشمندیم که در خانه‌هایشان  بمانند به این دو هفته در خانه ماندن یاری گر ما در این بحران سخت و تاریخی باشند.
  پورانفرد در پاسخ به مشکلاتی که از طریق پیامک به دانشگاه ارسال شده بود از جمله  ورودی و خروجی های شهرستان  های استان، بیان کرد: طرح غربالگری مبادی ورودی شهر با دستور استاندار،و  همکاری سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و هلال احمر  به همراه دانشگاه با شدت بیشتری کنترل می شود.
 وی اذعان داشت: در برخی مواقع فرماندارهای شهرستان‌های ها نیز در ایستگاه ‌های غربالگری  حضور پیدا می‌کنند و با نظارت بیشتر  گام مهمی را در جهت سلامتی مردم عزیز استان ما بردارند.
وی با اشاره به اینکه خرید تجهیزات تخصصی و پزشکی انجام شده  است، افزود: در هفته ای که پیش رو داریم  تجهیزات به اندازه نیاز در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت.
وی در پایان ضمن تشکر از دکتر یزدان پناه سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در صورت نیاز ما میتوانیم  تمهیداتی  مانند دیگر استان ها و شهرستان ها که آلودگی بیشتری دارند در برنامه کار قرار دهیم و از امروز ایستگاه های غربالگری از مسافرانی که از شهرستان های که آلودگی بیشتری دارند، نمونه گیری و کنترل بیشتری در برنامه های خود قرار دادند.



تاریخ انتشار : 7 فروردین 1399 13:31



» اخبار مرتبط:

  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:شهرنشینان، روستاها را ...
  • جذب 180 نیروی پرستار در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد
  • ضروریت ثبت نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه غربالگری الکترونیکی ...
  • راه اندازی 6 ایستگاه غربالگری کرونا در مبادی ورودی کهگیلویه و بویراحمد/گزار ...
  • سرایت پذیری بالا؛ از شاخصه های اصلی کرونا/ توزیع 50 هزار عدد ماسک در سطح اس ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler