مشروح اخبار


» امار جدید مبتلایان به کرونای کهگیلویه و بویراحمد در 14 فروردین ماه 99



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع 256 نمونه ارسال شده به ازمایشگاه های تشخیصی، 12 مورد جدید در چهاردهمین روز از فروردین ماه شناسایی شده است.

به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه به تفکیک پراکنش جغرافیایی بیماران پرداخت و عنوان کرد:  3 بیمار مرد در بویراحمد، 2 مرد بیمار در باشت، 1 مرد بیمار در چرام و 6 بیمار در شهرستان دنا که 5 مورد زن و یک مورد مرد بود، شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه آمار 5 بیمار نیز جزء آمار استان های همجوار بود، ابراز داشت: از این تعداد 3 بیمار که از ساکنین شهرستان  بهمئی بوده اند پس از مراجعه به  بهبهان، تحت آزمایش کرونا قرار گرفته و پس از اعلام نتیجه جزو آمار استان خوزستان محسوب می شدند‌.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت  آمار این  5 بیمار نیز به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منتقل و مجموع آمار مبتلایان استان با 12 مورد جدید به 169‪ بیمار رسیده است.
وی ادامه داد: در هفته های اول نتیجه 12 درصد نمونه های ارسال شده مثبت اعلام شد که خوشبختانه با بیماریابی فعال، فاصله گذاری اجتماعی و همراهی مردم توانستیم آمار مبتلایان را  به  5 درصد کاهش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 12 موردجدید مبتلا به کرونا از افرادی بودند که با خوشه های قبلی در ارتباط بوده و به بیماری دچار شده اند.

وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

دکتر یزدانپناه در پایان گفت:  از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.



تاریخ انتشار : 14 فروردین 1399 15:09



» اخبار مرتبط:

  • شناسایی موارد جدید مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • اخرین آمار مبتلایان به کرونای کهگیلویه وبویراحمد در یازدهمین روز فروردين ما ...
  • افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوری / تازه ترین آمار مبتلا به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اعل ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler