مشروح اخبار


» اطلاعیه کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص داروی فاوی پیراویر(favipiravir)



در پی مصاحبه انجام شده یکی از متخصصین بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص داروی فاوی پیراویر (favipiravir)، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگی از کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت اطلاعیه ای صادر کرد.


در پی مصاحبه انجام شده یکی از متخصصین بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص داروی فاوی پیراویر (favipiravir)، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگی از کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت اطلاعیه ای صادر کرد.
 
به گزارش راک نیوز به نقل از وبدا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:  به دنبال مصاحبه انجام شده یکی از اعضای محترم هیات علمی شاغل در بیمارستان مسیح دانشوری تهران در خصوص داروی(favipiravir)  به اطلاع می‌رساند داروی مذکور هنوز در فارماکوپه ایران وارد نشده و در حال حاضر به عنوان یک دارو در یک کارآزمایی بالینی به کار گرفته شده و در اختیار چند مرکز درمانی از جمله بیمارستان مسیح دانشوری قرار گرفته است و تاکنون نتایجی از این تحقیق به این کمیته گزارش نشده است لذا انجام هرگونه مصاحبه و ارائه هر نوع گزارش به عنوان تایید و یا رد اثربخشی این دارو مورد تایید کمیته نبوده و تخلف محسوب می‌شود.تا كنون از هيچ گزارش مكتوبى از اثربخشى اين دارو از مراكز درمانى ازجمله مركز مسيح دانشورى چاپ نشده و يا به وزارت بهداشت ارائه نشده است . صرف گزارش تجربى از يك اقدام درمانى در دنياى علم جايگاهى ندارد و چه بسا سبب نگرانى خانواده بيماران به جهت عدم تهيه  و يا حتى احساس گناه در بازماندگان بيمارانى كه به رحمت خدا رفته اند ايجاد كند.  
بديهى است تمام داروهاى مصرفى در درمان كرونا به عنوان ضدويروس و يا ضد التهاب، درمان قطعى نمى باشد آنچه ثابت شده، مراقبت صحيح از بيماران موثرترين راه كمك به درمان بيماران است كه  كادر درمانى مراكز بيمارستانى  كشور ما از جمله عزيزان ما در بيمارستان مسيح دانشورى از موفق ترين های دنياى پزشكى محسوب مى شوند كه جاى سپاس و قدردانى دارد .
 
بدیهی است پس از اتمام کار آزمایی بالینی مذکور نتایج توسط کمیته علمی اعلام و در صورت تایید اثربخشی آن  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تامین و توزیع دارو به منظور استفاده برای بیماران اقدام خواهد کرد.



تاریخ انتشار : 15 فروردین 1399 14:12



» اخبار مرتبط:

  • مطالعات نهایی روی یک نوع داروی موثر در درمان بیماری کوید ۱۹ در کشور
  • آمار کرونا ویروس در شهرستان کهگیلویه از زبان رئیس شبکه بهداشت و درمان
  • مورد جدیدی از ویروس کورونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشد
  • تیم فوتسال بهداشت و درمان گچساران فاتح مسابقات فوتسال سازمان بهداشت و درمان ...
  • توضیح وزارت بهداشت در مورد وضعیت داروی دیکلوفناک!+سند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام