مشروح اخبار


» تصمیمات ستاد استانی کرونا ویروس در خصوص شهرستان چرام



معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اتخاذ تصمیمات ستاد استانی کرونا در خصوص شهرستان چرام ظرف یکی دو روز آینده خبر داد.


به گزارش راک نیوز، احد جمالی شب گذشته در برنامه استودیو سلامت به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: استان‌های همتراز کهگیلویه و بویراحمد روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تست انجام می‌دهند اما در استان ما بالای ۳۰۰ تست انجام گرفته شده است و ما به سمت بیماریابی فعال رفته‌ایم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لذا اینکه آمار کرونایی‌ها در مدت ۱۰ روز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش داشته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و اگر در این مدت بیمار جدید کرونایی شناسایی نمی‌شد نگران کننده بود.

وی به آمار دقیق تست‌های کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ تست در استان انجام گرفته و این آمار برای استانی که کمتر از یک درصد مساحت و جمعیت کشور را داریم آمار خوبی است ک از نرم کشور در نمونه‌گیری هم جلوتر هستیم.

این مسوول به مدیریت و کنترل خوب این بیماری توسط متولیان با همکاری خوب مردم و مسوولان اشاره کرد و تعداد و افزود: تعداد  فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۸ نفر است وقتی این تعداد فوتی داریم یعنی ما به خوبی بیماری را  مدیریت کردیم از سوی دیگر سرعت شیوع بیماری در کشور در هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۶‌.۲ است اما در استان ما ۲۴.۵ است. البته نباید با این آمار و شرایط مغرور شویم و طرح را رعایت نکنیم.

این مسوول در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: با اجرای طرح  فاصله‌گذاری هوشمند تصمیمات مختلف و کلان در ستاد مرکز گرفته می‌شود اما مقتضیات استانی هم داریم در حال حاضر ۲۳ استان در مرحله کنترل بیماری هستند و با این شرایط موضوع بازگشایی مدارس مطرح می‌شود البته تصمیم بر تعطیلی مدارس و دانشگاه تا آخر فروردین است که در جلسه امروز سه‌شنبه تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.

جمالی ادامه داد: خانواده‌هایی که دغدغه فرزندان را دارند می‌توانند در خانه آموزش‌های تحصیلی را به آنها بیاموزند یا اینکه از ظرفیت فضای مجازی و معلم خصوصی استفاده کنند خانواده‌هایی هم که حاضر نیستند فرزندانشان سال تحصیلی را ادامه دهد می‌توانند حذف کنند اما جزء سنوات تحصیلی محسوب نمی‌شود.

  جانشین ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به آغاز برخی فعالیت‌های اقتصادی از ۲۳ فروردین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در مدت بازگشایی این مشاغل پایش و بازرسی لازم انجام خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت چرام و آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: ستاد استانی کرونا ویروس ظرف یکی دو روز آینده تصمیماتی در رابطه با چرام خواهد گرفت که به اطلاع مردم می‌رسد.

جمالی در بخش پایانی سخنان خود در رابطه با نیاز بیمارستان‌های استان به دستگاه سی تی اسکن  و تخت‌های ICU گفت: در سال ۹۲ تعداد تخت‌های بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰۰ تخت بود اما طی چند سال اخیر به ۱۴۰۰ تخت رسیده که دولت کار ارزشمندی در این استان انجام داده است.

این مسوول عنوان کرد: معین استان کهگیلویه و بویراحمد در بیماری کرونا آقای حسینعلی امیری معاون رئیس جمهور است ما در استان هر دو یا سه روزی به صورت ویدئو کنفرانس وضعیت استان را به وی گزارش می‌دهیم.

جمالی خاطرنشان کرد: تقاضای ما از معاون رئیس جمهور اضافه شدن ۲۰ تخت ICU به تخت‌های استان است هر تخت ۵۰۰ میلیون هزینه دارد اما دکتر امیری این موضوع را در هیات دولت مطرح کرده و در سازمان برنامه و بودجه پیگیر است.

معاون استاندار در پایان در خصوص کمبود دستکش‌های بهداشتی در داروخانه‌ها گفت: ستاد استانی کرونا در این زمینه هر کمکی بتواند از دانشگاه دریغ نمی‌کند ۳۰ هزار دستکش لاتکس موجود است که برای توزیع در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1399 12:49



» اخبار مرتبط:

  • فعالیت رسمی آزمایشگاه ویروس شناسی استان از روز چهارشنبه/ آخرین خبرها از وضع ...
  • بهبودی 50 بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 
  • فوت دومین بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش سردار خستگی ناپذیر در راه شکست ویروس کرونا
  • آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler