مشروح اخبار


» وقتی دیدند کسی پاسخگو نیست تصمیم به سؤال از رئیس‌ جمهور گرفتند



بالاخره جای سؤال است که چرا در موعد مقرر که باید ارز به جامعه تزریق می‌شد این کار انجام نشد و بر همین اساس وزرای محترم توضیح دادند که رئیس ‌جمهور گفته است ارز نفروشید.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه در برخی از زمینه‌ها بانک مرکزی خود را پاسخگو...


غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به این سؤال که هدف شما از امضای طرح سؤال از رئیس‌ جمهور چه بود، اظهار کرد: هیچگونه هدف سیاسی از طرح این سؤال نداشتیم.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از سیاسیون مجلس از دو طیف در این موضوع و طرح سؤال از رئیس‌ جمهور شرکت ندارند، گفت: در حوزه‌ای کاملا تخصصی به دنبال سؤال از رئیس‌ جمهور هستیم هرچند که این سؤال به هر حال خالی از ابهام هم نیست.

نمایند مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من فکر می‌کنم که وزرای محترم و رئیس کل بانک مرکزی شرایطی را فراهم کردند که منجر به سؤال از رئیس‌ جمهور شد.

وی تصریح کرد: سؤالات ما بیشتر در مقوله ارز و مباحث اقتصادی است.

تاجگردون ادامه داد: چهار تا پنج جلسه را با وزرای اقتصادی برگزار کردیم که چه در صحن علنی و چه در کمیسیون‌ها مجموعه پاسخ‌ها و نگاه به سؤالاتی که توسط مجلس انجام شد، نشان داد که پاسخگو نیستند.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس در ادامه گفت: مدام این افراد در جلسات غیر علنی و کمیسیون‌ها وعده می‌دادند که موضوع را به اطلاع مقامات بالاتر برسانند و می‌گفتند که ما تصمیم‌گیر نیستیم.

وی با بیان اینکه از همان اول هم پیش‌بینی می‌کردیم این روند منجر به سؤال از رئیس‌ جمهور شود، تصریح کرد: وقتی نمایندگان دیدند کسی پاسخگو نیست تصمیم به طرح سؤال از رئیس‌ جمهور گرفتند.

تاجگردون با طرح این موضوع که به عنوان یکی از امضا کنندگان این طرح خیلی راضی به انجام آن نیستیم، گفت: هرچند که سر جمع در این نکته ابهام است که آیا طرح سؤال از رئیس‌ جمهور در چنین شرایطی به نفع مملکت است و یا اینکه نیست.

وی افزود: بالاخره جای سؤال است که چرا در موعد مقرر که باید ارز به جامعه تزریق می‌شد این کار انجام نشد و بر همین اساس وزرای محترم توضیح دادند که رئیس ‌جمهور گفته است ارز نفروشید.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه در برخی از زمینه‌ها بانک مرکزی خود را پاسخگو نمی‌داند، گفت: وزیر اقتصاد هم می‌گوید این موضوعات به ما ربطی ندارد و بانک مرکزی زیر نظر من نیست و همه اینها موجب شد تا نمایندگان مردم از رئیس‌ جمهور سؤال کنند.

وی به فشارهای تورمی اشاره کرد و گفت: در اینگونه مواقع باید یکی پاسخگو باشد که وزرا نبودند و به همین خاطر طرح سؤال از رئیس‌ جمهور را مطرح کردیم.



تاریخ انتشار : 16 آبان 1391 13:41



» اخبار مرتبط:

  • مخالف با هرگونه نامه‌نگاری هستم
  • علی مطهری: این حکم حکومتی، رئیس‌جمهور را از نظارت‌های بعدی مصون نمی‌کند
  • برنامه این هفته «دیروز امروز فردا» درباره سؤال از رئیس‌جمهور
  • واکنش به قرائت سوال از رئیس جمهور در صحن
  • سؤال از رئیس جمهور نوعی بی تدبیری است/ احمدی نژاد مصالح نظام را در نظر بگیر ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام