مشروح اخبار


» منطقه زلزله زده ورزقان؛ 51 نفر مصدوم شدند




فرماندار ورزقان از مصدوم شدن 51 نفر در منطقه زلزله زده ورزقان و انتقال 5 نفر از این مصدومین به تبریز خبر داد.

محرم فروغی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: 51 مصدوم به بهیاری‌های این شهرستان مراجعه کرده‌اند که درمان آنها به صورت سرپایی بوده و از این تعداد 5 مجروح که دارای شرایط وخیمی بودند به تبریز انتقال داده شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این مجروحین در حال کار در ساختمان بوده‌اند که بر اثر ریزش دیوار دچار شکستگی‌هایی در ناحیه سر و دست شده‌اند.

فروغی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه ساختمان روستاهای اطراف دارای ساخت و ساز مقاومی شده‌اند در این روستاها با ریزش ساختمان های زیادی مواجه نبوده ایم اما تعداد بسیار کمی از ساختمان های کهنه فرو ریخته اند.

فرماندار ورزقان گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم در چادرها و کانکس‌ها استقرار داشته‌اند ، مصدومیت زیادی در این مناطق نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین مصدومیتی در بین دانش آموزان گزارش نشده و دانش آموزان در این منطقه هیچ آسیبی ندیده‌اند.

خانه های تعمیر شده بار دیگر فرو ریختند

رئیس شورای شهر ورزقان از فرو ریختن دوباره خانه‌های تعمیر شده در اثر زلزله 5.1 ریشتری صبح امروز خبر داد.

فریبرز طرلانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خانه‌هایی که در زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد آسیب دیده و در این مدت تعمیر شده بودند با دیگر در زلزله صبح امروز فرو ریختند.

طرلانی کودکان و دانش آموزان ورزقانی را هم از دیگر مصدومان این زلزله اعلام کرد و گفت: 51 دانش آموز ورزقانی در حال فرار از مدرسه در زمان وقوع زلزله به صورت سطحی آسیب دیده‌اند که به بهداری منتقل شده‌اند.

رئیس شورای شهر ورزقان به نگرانی مردم در بازگشت به خانه‌های آسیب دیده و تعمیری اشاره کرد و گفت: زلزله 5.1 ریشتری صبح امروز و خرابی دوباره خانه‌های تعمیری نشان داد که نگرانی مردم در خصوص بازگشت به خانه‌های آسیب دیده خود، به حق است.

وی تاکید کرد: این حادثه ثابت کرد خانه های آسیب دیده قابلیت تعمیر و بازسازی را نداشته و ضروریست که به تمامی زلزله زدگان اعم از افرادی که خانه هایشان تعمیراتی است و آنها که خانه هایشان تخریب شده کانکس اهدا شود.

طرلانی یادآور شد: خانه‌های تعمیراتی امکانات مناسب برای سکونت را نداشته و از سوی دیگر ترس و اضطراب مردم در بازگشت به خانه‌های تعمیراتی مانع از اسکان آنها در خانه‌هایشان می شود که با این اوصاف و با سرد شدن هر روزه هوا، سرما تلفات به جا خواهد گذاشت.




تاریخ انتشار : 17 آبان 1391 22:53



» اخبار مرتبط:

  • بارش برف در مناطق زلزله زده و تعطيلي مدارس ورزقان
  • از خانه تا کانکس
  • آتش به جان چادرهای زلزله‌زدگان ورزقان افتاد
  • تازه‌ترین آمار تلفات زلزله شهرهای اهر، ورزقان و هریس
  • زلزله +ترکیدگی گاز در اهر حادثه آفرین شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler