مشروح اخبار


» 8 خرداد، آخرین فرصت تعیین تکلیف سهام عدالت



راک نیوز/ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: سهام داران سهام عدالت تا ۸ خرداد ماه فرصت دارند تا نحوه مدیریت سهام عدالت خود را مشخص کنند و این زمان قابل تمدید نخواهد بود.


 به گزارش راک نیوز بابک دایی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری بیان کرد: عزم دولت بر ازاد سازی سهام عدالت است که این سهام اکنون در سه حالت در حال عرضه است عده‌ای از سهام داران که دارای یک میلیون تومان سهم هستند و عده دیگر نیز ۵۳۲ هزار تومان و طیف سوم سهام داران نیز تنها ۴۸۲ هزار تومان سهام عدالت دارند و با توجه به ارزش بازاری سهام این سهام اکنون رشد ۱۴ برابری در ارزش گذاری و قیمت دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس برآوردها در کشور بیش از ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور سهام دار سهام عدالت هستند و سهم استان فارس نیز از این تعداد بالغ بر ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر است البته نباید فراهم کرد که ازاد سازی سهام عدالت موجب خواهد شد تا تحرک اقتصادی در کشور ایجاد شود و عمر بورس در کشور افزایش قابل توجه‌ای داشته باشد.
دایی با اشاره به اینکه سهام عدالت طی ۱۸ مرحله ثبت نام و اختصاص یافته است، تاکید کرد: بر اساس ارزش این سهام در کشور اگر فردی دارای یک میلیون تومان سهام عدالت باشد اکنون با توجه به ارزش این سهام بیش از ۱۴ میلیون تومان سهام در اختیار دارد این در حالی است که سهام داران تنها تا ۸ خرداد ماه فرصت دارند تا نحوه مدیریت بر سهام خود را با مراجعه به ادرس www.samanehse.ir مشخص کنند.
وی در خصوص نحوه مدیریت سهام اظهار کرد: دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای مدیریت سهام عدالت در نظر گرفته شده است در روش اول افراد با توجه به دانش و میزان آگاهی از بازار بورس نسبت به مدیریت خود بر سهام عدالت در بازار بورس اقدام خواهند کرد و در روش دوم نیز افراد این امکان را به شرکت‌های سهامی می‌دهند که نسبت به مدیریت سهام عدالت همچون سالیان گذشته اقدام کنند.
او در خصوص روش اول مدیریت بر سهام عدالت متذکر شد: کلیه افرادی که دارای سهام عدالت هستند از طرف دولت کد بورسی دریافت خواهند کرد و نیازی به احراز هویت مجدد آنان و مراجعه به سامانه سجام نخواهد بود.
دایی افزود: در میان سهام داران سهام عدالت که بیش از ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند تاکنون ۵ میلیون نفر اطلاعات مالی خود را وارد نکرده‌اند با این حال سود ناشی از سهام عدالت برای این افراد در حساب متمرکز آنان ذخیره شده و پس از وارد کردن اطلاعات مالی خود سود ناشی از سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس در خصوص خرید و فروش این سهام تاکید کرد: امکان خرید و فروش سهام عدالت به صورت وکالتی وجود ندارد و تنها مدیریت فردی یا مدیریت از طریق شرکت واسطه امکان پذیر خواهد بود این در حالی است که در صورت فروش سهام نیز طی هر مرحله و با بازده زمانی مشخص افراد می‌توانند تنها ۲۰ درصد از سهام خود را به فروش بگذارند.
به گفته دایی تاکنون ۵ میلیون نفر در کشور روش مدیریت مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.
بابک دایی در خصوص صندوق‌های سرمایه گذاری نیز بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت در راستای تحقق شعار سال و افزایش کارآمدی بخش اقتصاد یکی واگذاری اقتصاد به مردم از طریق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است و دیگری نیز پذیره نویسی در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله بوده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس سهام ۵ نهاد که شامل سه بانک ملت، تجارت و صادرات بوده در کنار ۲ نهاد بیمه گر بیمه البرز و بیمه امین با تشکیل صندوق سرمایه گذاری نسبت به جذب سرمایه اقدام کرده‌اند که در این صندوق سرمایه گذاری آورده سرمایه‌ای بانک‌ها هر کدام ۱۷ درصد، بیمه البرز ۱۷ درصد و بیمه امین ۱۱ درصد سرمایه وارد این صندوق سرمایه گذاری کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارای فارس ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این صندوق بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده که هر فرد حقیقی می‌تواند تا سقف ۲ میلیون تومان نسبت به پذیره نویسی اقدام کند.
دایی کاهش ریسک سرمایه گذاری را یکی از اهداف این صندوق‌ها عنوان کرد و ادامه داد: سهامی که در این صندوق‌ها عرضه می‌شود با ۲۰ درصد تخفیف خواهد بود و با توجه به بازار گردانی توسط دولت امکان ایجاد ضرر و زیان به حداقل خواهد رسید این در حالی است که بر اساس نمودار بازار سهام عرضه شده در این صندوق‌ها از ابتدا تا کنون با تخفیف بیش از ۵۰ درصدی بوده که پس از ازاد سازی ارزش واقعی این سهام رشد قابل توجه‌ای خواهد داشت.



تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1399 19:13



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: مردم در فروش سهام عدالت عجله نکنند
  • سود سهام عدالت کی واریز می شود
  • زمان واریزی سود سهام عدالت مشخص شد
  • با موافقت رییس جمهور انجام می‌شود آغاز توزیع سود سهام عدالت به ثبت نام شدگا ...
  • جزئیات خرید و فروش سهام عدالت در بازار سهام
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler