مشروح اخبار


» زلزله کرونا در شیراز



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۴ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.
 

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۷۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.
او با اشاره به بررسی هزار و ۲۳۰ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۵۴ مورد مثبت اعلام شده است.
دکتر همتی افزود: از ۵۴ مورد جدید در استان، شیراز ۴۱ مورد؛ لامرد ۲ مورد؛ استهبان، کازرون، کوه چنار، ممسنی، زرقان و قیروکارزین هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.
به گفته این مقام مسوول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۴۹۲ مورد افزایش یافته است.
معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۰۶ نفر است.
دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان ها و ایزوله خانگی در استان را نیز چهار هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد.
او استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله در روابط اجتماعی را راهکاری موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در جامعه، همکاری و همیاری مردم شرط اول موفقیت به شمار می رود.
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به فعالیت شبانه روزی کارشناسان بهداشتی دانشگاه در راستای حفظ سلامت مردم اظهار کرد: کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز در حال بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی هستند و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف های بهداشتی، می توانند با شماره ۱۹۰ و ۱۸۱۹ تماس بگیرند.



تاریخ انتشار : 4 خرداد 1399 14:54



» اخبار مرتبط:

  • روند افزایشی کرونا در فارس/ شناسایی ۸۲ مورد جدید ابتلا
  • 69 نفر در فارس به آمار کرونا اضافه شدند
  • تاخت و تاز کرونا در فارس/ شناسایی ۱۴۷ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استا ...
  • کرونا در خیابان های فارس/ شناسایی ۷۶ مورد جدید ابتلا به کروناویروس
  • سیر صعودی کرونا در فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler