مشروح اخبار


» دستگیری باند کلاهبردار اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد



رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌و بویراحمد از شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به راه اندازی صفحات فیشنگ و اجاره کارت‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی می‌ کردند ،خبر داد.

به گزارش راک نیوز، سرهنگ روح اله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا تشریح کرد: طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا استان، شاهد انتشار لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی بودیم که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و احتمال کلاهبرداری‌های اینترنتی از سوی مجرمان سایبری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمین با طراحی درگاه‌های پرداخت جعلی بانکی از طریق تبلیغات فریبنده تحت عناوین مختلف(شارژ ارزان، ده گیگ اینترنت رایگان و ...) در شبکه‌های اجتماعی افراد را به این درگاه‌های پرداخت هدایت، و پس از سرقت اطلاعات بانکی اقدام به برداشت وجه از حساب افراد می‌نمودند.
وی در ادامه افزود: متهمین به جهت فرار از تبعات قانونی و شناسائی پس از انجام جرم با تبلیغات گسترده با عنوان کسب درآمد، پس از ترغیب و جلب اعتماد برخی کاربران، اقدام به دریافت کارت بانکی افراد در قبال پرداخت مبالغی می‌نمودند و مبالغ سرقتی و وجوه نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه خود را به این حساب‌ها انتقال می‌دادند.
سرهنگ شهبازی پور بیان داشتند: متهمین با مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اقرار و اظهار داشتند اقدامات پولشویی را به طرق مختلف از جمله اجاره کارت‌های بانکی و ایجاد صفحات جعلی انجام می‌دادند.
این مقام انتظامی هشدار داد: صاحبان کارت‌‌های بانکی باید به این نکته مهم توجه کنند که حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی بر عهده دارنده مالک آن می‌باشد لذا تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که این موضوع می تواند تبعات قانونی به دنبال داشته باشد.
سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: شهروندان در خرید‌های اینترنتی باید دقت داشته باشند در دام فیشر‌ها و مجرمان سایبری این حوزه گرفتار نشوند و هنگام پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی از اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها اطمینان پیدا نمایند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.



تاریخ انتشار : 7 خرداد 1399 14:15



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری فردی که برای همکار خود ایجاد مزاحمت می کرد/جزئیات
  • هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کلاهبرداری پیامکی با عنوان مصادر ...
  • دستگیری صیغه یاب های فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد/جزئیات
  • اقدام غیر اخلاقی مربی با شاگرد /اعتماد زیاد شاگرد به مربی ورزشی، دردسرساز ش ...
  • خالی کردن حساب های بانکی با عکس های مبتذل
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler