مشروح اخبار


» آغاز به کار اتوبوس و مترو در شیراز زیر سایه کرونا



راک نیوز  -شیراز- بعد از ۳ ماه، ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز شامل اتوبوس و مترو، بازگشایی شد حال آنکه نگرانی از سرعت گرفتن روند شیوع کروناویروس در این شهر که تاکنون عملکردی قابل قبول در مقابله با کووید۱۹ داشته، وجود دارد.

صبح شنبه دهم خرداد و بر اساس اعلام قبلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، فعالیت قطار شهری و اتوبوس‌های خط واحد که از اسفند سال گذشته متوقف شده بود، آغاز شد.
مجتبی زوربخش هفته گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که پیش‌بینی برای عرضه ماسک به مسافران قطار شهری شده است اما اجباری کردن استفاده از ماسک باید با همکاری سایر دستگاه‌های متولی، دنبال شود.
در حالیکه بخش قابل توجهی از مسافران اتوبوس و مترو در شیراز، خود را ملزم به استفاده از ماسک می‌دانند، شمار اندکی از مسافران، بدون رعایت حداقل‌های بهداشتی، از این امکان حمل و نقلی استفاده می‌کنند.
 با وجود پیش بینی مکانی برای عرضه و فروش ماسک به مسافران و استقبال شهروندان از این اقدام، اما بین مسافران می‌توان افرادی را یافت که به الزامات و پروتکل‌های بهداشتی و مخاطراتی که تردد و حضور در اماکن و وسایل عمومی برای آنان و دیگر شهروندان به دنبال دارد، توجهی ندارند.
براساس مشاهدات میدانی، سازمان قطار شهری شیراز برای پرسنل خود در بخش‌های مختلف، استفاده از دستکش، ماسک و شیلدهای محافظ صورت را الزامی کرده و تمام کارکنان این سیستم حمل و نقلی، مجهز به تجهیزات حفاظت فردی هستند.
این گزارش حاکیست که مترو در اولین روز از فعالیت خود بعد از وقفه سه ماهه، با استقبال مسافران در اولین ساعات صبح مواجه بود، مسافرانی که اکثرا ماسک بر دهان و بینی داشتند و بعضی نیز دستکش را هم فراموش نکرده بودند.
از ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های درونشهری نیز حاکی از حضور پرشمار مردم برای استفاده از این امکان حمل و نقلی است، موضوعی که کاهش تردد خودروهای شخصی را در نقاط مختلف شهر خصوصا معابر مرکزی، به دنبال داشته.
برابر آمارهای وزارت بهداشت، عملکرد استان فارس و شهر شیراز در مدیریت کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، نسبت به سایر استان‌ها و کلانشهرها، مطلوب بوده است به گونه‌ای که حجم تست‌های انجام شده روزانه به طور میانگین از ۱۲۰۰ مورد عبور کرده و شمار مبتلایان و فوت شدگان نسبت به میانگین کشوری پائین‌تر بوده و شمار بهبود یافتگان نیز بالاتر از میانگین کشور است.



تاریخ انتشار : 10 خرداد 1399 11:34



» اخبار مرتبط:

  • عملیات اجرایی خط سه متروی شیراز به زودی آغاز می‌شود
  • پایان حفاری و آغاز ریل گذاری خط دو مترو شیراز
  • فعالیت مجدد اتوبوس‌ها در شیراز
  • مدیرکل فرودگاه‎های فارس: امکان انجام پرواز خارجی براساس پروتکل‌های بهداشتی
  • ۶ ایستگاه مترو شیراز آماده بهره‌برداری است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler