مشروح اخبار


» آن چه در خطبه های نمازجمعه استان مطرح شد اداره کار بیکار ترین اداره کهگیلویه و بویراحمد/لزوم برنامه ریزی مسئولان برای پیشگیری از آتش سوزی/دریافت وام و تسهیلات؛ مصیبت عظما برای تولیدکنندگان



نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه در برخی شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از  صبح زاگرس نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه در برخی شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه گچساران: برای پیشگیری از آتش سوزی ها برنامه ریزی کنید
حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به سالروز رحلت حضرت امام (ره)گفت:در روز چهادرهم خرداد ماه ،مقام معظم رهبری فرمایشات بسیار راهگشایی نسبت به شخصیت حضرت امام راحل، نسبت به اوضاع دشمنان و هم نسبت به انتظاراتی که از مردم و بویژه نسل جوان دارند، بیان فرمودند.
 
وی افزود:انقلاب اسلامی با رهنودهای حضرت امام (ره) و با جانفشانی فرزندان این سرزمین به ثمر نشست و نظام اسلامی و دولت اسلامی تشکیل شد،اگرچه حضرت امام (ره)با توکل و ایمان به خداوند  قیام کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.
 
امام جمعه گچساران گفت:بنابراین امروز هم منکر این موضوع نیستیم که در مملکت مشکل و گناهی وجود ندارد ،اما قانونی نیست یعنی کسی نمی تواند بگوید قانونا حجاب ممنوع است ،پس بنابراین حکومت و ریل گذاری قانون اسلامی و دینی است .
 
حجازی درادامه تصریح کرد:امام راحل می خواستند زمینه دین داری و دین مداری در جامعه فراهم شود که این مهم انجام شد،درحالی که حضرت امام (ره)عمل صالح انجام دادند و به مبارزه با فسق ،جور و ظلم پرداختند و ملت هم حمایت کردند در حالی که آمریکا هم سیلی ها متعددی از ملت بزرگ ایران دریافت کرده که امروز به چنین وضعیتی دچار شده است.
 
وی درادامه گفت: حضرت آقا فرمودند که امام (ره) احساس حقارت مملکت را به احساس عزت تبدیل کردند ،دوران طاغوت ملت احساس حقارت می کردند درحالی که  امروز شخص رئیس جمهور آمریکا مدعی است که مسبب وضعیت امروز آمریکا ،ایران است یعنی ایران قدرت دارد که آمریکا را به چنین روزی بیاندازد ،اما بدانید این ما نیستیم و اینکه ترامپ اینقدر احساس خطر می کند معلوم است که ما قدرتمند شده ایم.
 
حجازی تصریح کرد:حضرت آقا باز هم فرمودند انتظارم از خود، از جوانان و نخبگان این است که در فکر ایجاد تحول باشند ،در زمینه عدالت باید تحول ایجاد کنیم و در زمینه اقتصاد تحویل در این است که بند ناف اقتصاد را از نفت جدا کرد،پس هرجامعه زنده ای نیاز به تحول دارد که در مواردی تحول نداشته ایم و عقب گرد داشته ایم.
 
امام جمعه گچساران اظهارکرد:به عنوان مثال کسانی که امروزه مجددا برگرده مردم سواره شده اند همان برگشت به عقب است ،مثل ظلم ،مثل بی عدالتی در جامعه و آنروزها بی عدالتی در جامعه بود و گاهی اوقات این موارد هم مشاهده می شود چرا که از آرمان های حضرت امام (ره) و انقلاب فاصله گرفته ایم و به پیروی از طاغوت رفته ایم.
 
حجازی افزود:آنچه امروز در آمریکا و ایالت های آمریکا مشاهدمی شود بروز واقعیت هایی است که همیشه پنهان نگه داشته می شد، وضع آمریکا مثل آتش زیر خاکستر بود اینکه یک پلیس زانویش را بروی گردن یک سیاه پوست بگذارد تا فوت کند چیز تازه ای نیست و این خوی آمریکایی است وامروز اوج عزت در جهان ایران اسلامی است و حضیض ذلت همان آمریکاست.
 
وی درادامه با اشاره به سیل کمک های مومنانه در کشور گفت:سپاه پاسداران، بسیجیان نهادها، و همه و همه دست به دست هم دادند و رزمایش کمک مومنانه را به خوبی محقق کردند ، در بحث کمک رسانی به نیازمندان مشکلی نداریم و این درحالی است که در آمریکا بیش از 10 هزار نفر تا شب گذشته بازداشت شدند ، بسیاری هم کشته و مجروح شدند و خیلی از مکان ها به آتش کشیده شد و بسیاری ازمردم آمریکا در گرسنگی شدید رنج می برند.
 
وی تصریح کرد:مردم ما در بحث مواسات و رزمایش کمک مومنانه تلاش می کنند به نیازمندان کمک کنند هرچند مشکلاتی در کشور وجود دارد اما نسبت به کشورهای دیگر جهان مشکلات مان کمتر است.
 
حجازی گفت:از همه نهادها ،گروه ها و افرادی که در مهار آتش سوزی ها تلاش کردند تشکر و قدردانی دارم هر چند خسارت های زیادی در پی آتش سوزی ها نیز شکل گرفت و تقاضایی از مسئولین دارم که از پیش تلاش و برنامه ریزی کنند که شاهد چنین مواردی نباشیم.
 
********************************************
امام جمعه لیکک: اداره کار بیکار ترین اداره استان است
نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروعی اقامه شد.
امام جمعه شهر لیکک ابتدا با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره)،به تبیین شخصیت والای امام پرداخت.
حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد:اولین خصوصیت امام خمینی این بود که غیر از خدا و توکل بر او هیچ چیزی نداشت.
وی افزود:او بر خدا توکل کرد  و خدا هم همه اموراتی که برای موفقیت ایشان و پیروزی انقلاب اسلامی لازم بود،فراهم کرد.
امام جمعه شهر لیکک در ادامه گفت:امام واقعا نسبت به مسائل دنیوی بی رغبت بود.
حجت الاسلام افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری،امام راحل را امام تحول خواه و تحول آفرین نامید.
وی گفت:تحول انگیزی و تحول آفرینی امام راحل قبل از انقلاب هم بود،ایشان دین را از حالت فردی به حالت اجتماعی آورد و باعث شد وحدت ملی تبدیل به وحدت منطقه ای و جهانی شود.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:امام دایره فقه را بسیار گسترش داد و امروز خمیرمایه ای که در اختیار سیاست مداران ما در سطح بین الملل ایت بر اثر این گستره فقهی اسلامی است.
وی افزود:ما الان بر سر سفره شهدای ۸ سال دفاع مقدس که شاگردان حضرت امام خمینی هستند،نشسته ایم.
خطیب نماز جمعه بهمئی قطع وابستگی به نفت،آموزش فایده محور و کاربردی،تامین عدالت،مبارزه با اعتیاد و جلوگیری از پیری جمعیت را از توصیه های رهبری عنوان کرد.
حجت الاسلام افروغی با تحلیلی از وضع یت آمریکا،خاطرنشان کرد:در بعضی از شهرهای آمریکا  تصویر شاگرد امام خمینی یعنی حاج قاسم سلیمانی در دست مردم است،همچنان که امام فرمود صدای شکستن استخوان کمونیست را می شنوم،رهبر انقلاب هم قدرت رو به افول آمریکا را پیش بینی کرد،البته اولین شخصیتی که این قدرت رو به افول را پیش بینی کرد امام خمینی بود.
وی ادامه داد:نیروی های پلیس آمریکا در حجم عظیمی در حال خلع سلاح مردم هستند، پیش بینی کارشناسان بین الملل این است که با توجه به مسلح بودن بیشتر مردم آمریکا و عدم اخلاق مداری احتمال کشت و کشتار عظیم  در آمریکا بسیار زیاد است.
حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد:خفه کردن یک رنگین پوست منجر به شعله ور شدن شعله خشم و نفرت مردم آمریکا علیه این همه تبعیض و بی عدالتی است که امیدواریم این شعله خاموش نشود.
امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز گفت:اگر جهش تولید در استان ما تبدیل به مطالبه عمومی شود،تحول آفرین است، یکی از بیکار ترین ادارات استان ما اداره کار است،ما در همین شهرستان طرح داریم که بیش از یک میلیارد هزینه کرد اما به دلیل عدم هماهنگی ادارات،دستور تخریب این طرح را صادر کردند.
حجت الاسلام افروغی افزود:ایران به لحاظ موانع اداری بین ۱۹۰کشور دنیا ۱۲۰مین کشور دنیا یعنی جزو سخت گیر ترین کشورها دراین حوزه است.
وی تصریح کرد:تنها نهادی که به صورت قانونی خون مردم را می مکد و مانع اصلی تولید است،بانک ها هستند،البته بیشتر کارمندان بانک های ما انسان های مومنی هستند.
حجت الاسلام افروغی در ادامه با تقدیر از کلیه مسئولانی که ور خاموش کردن آتش سوزی های اخیر تلاش داشتند افزود:مراتع الان رها شده است،پیشنهاد این است که از ظرفیت دامداران برای نگهداری و حفاظت از مراتع استفاده سود.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به نوسانات زیاد برق در بهمئی،گفت:تا ایستگاه فشار قوی برق شهرستان راه اندازی نشود مشکلات همچنان باقی است،از مدیر جهادی برق شهرستان تشکر می شود،مشکل استانی و کشوری است.
وی با اشاره به مشکل فشار کم آب در شهر لیکک،اظهار امیدواری کرد بل مدیریت جدید این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود.
 
************************************
امام جمعه قلعه رئیسی:
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: در آستانه مرگ شدائد و سختی‌ها به انسان روی می‌آورد به طوری که سرگردان و سردرگم هستند و عقل و همه قوای او از کار می‌افتند.
 
امام جمعه قلعه رئیسی اشاره به آغاز بکار مجلس یازدهم کرد و عنوان کرد: نمایندگان باید دردشناس و دلسوز مردم باشند و برای مردم کار کنند با مردم  ارتباط داشته باشند ساده زیست باشند از رفتارهای لجوجانه جناحی خودداری کنند اهل معامله و رشوه و توصیه پذیر نباشند بر اساس مصالح کشور قانون گذاری کنند مواضع امام و انقلاب و ولایت راتقویت کنند از بچه های انقلابی حمایت کنند این مجلس باید بتواند زمینه تحقق گام دوم انقلاب رافراهم کند و اهداف شهید حاج قاسم سلیمانی را تکمیل کند.
 
وی افزود: مظلومیتی که حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه اش برای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد را چاره اندیشی کنند و نگذارند امر ولی بر زمین بماند.
 
صلواتی خطاب به مدیران استان بیان کردند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سال را سال جهش تولید نام گذاری کردند اشکالات متعددی در بروکراسی  تولید و کسب کار اقتصاد ایران وجود دارد یکی اخذ مجوزهای لازم است متاسفاته صدها نوع ضوابط مربوط به صدور مجوز برای انواع فعالیت های کشاورزی و صنعتی و خدماتی در کشور تعریف شده که بین دستگاهها پراکنده است کثرت این مجوزها نمی گذارد مردم به سراغ تولیدبروند.
 
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: بعد از این نوبت دریافت مجوزها و پروانه‌های بهره برداری است  خدا نکند فعالیتی یا شغلی به دریافت پروانه ساخت از شهرداری یا پروانه برق و آب نیاز داشته باشد تا این مجوزها را بگیرند طرف را دیوانه می کنند؛ مصیبت عظما برای تولیدکنندگان دریافت وام و تسهیلات است پدر آدم را از گور در می آورند  ثبت مالکیت و پرداخت مالیات از دیگر مصائب تولیدکنندگان است.
 
وی تاکید کرد: اعظم همه این مصائب این است که حتما نیاز به سفارش و پارتی داشته باشید تا کارت انجام شود، استاندار متدین ما شما به مقدسات قسم  هم این مصائب تولیدکنندگان و هم به این مدیران نیاز به سفارش  خاتمه دهید و تولیدکنندگان هر جا ببینید مدیری نیاز به سفارش دارد و کارتان را بر اساس قانون  انجام نمی دهد مستند به بنده اطلاع دهید از همین تریبون این مدیر را معرفی می کنم.
 
وی به ناهماهنگی بین ادارات خدمات رسان شااره و اضافه کرد: یک ناهماهنگی بین نهادهای مخابرات، اداره راه و راهداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی و اداره گاز و شهرداریها وجود دارد که دودش به چشم مردم چاروسا و دیشموک می رود متاسفانه فیبر نوری مکرر قطع می شود عاملش یکی از این نهادها و یا سارقان است یا قطعی فیبر نوری خطوط تلفن همراه و ثابت و اینترنت هر دو تا بخش قطع می شود مسئولان با هم هماهنگ باشید برای عملیاتهای خاکبرداری از همدیگر استعلام بگیرید و این همه باعث آزار و اذیت مردم نشوید و ای کاش وزیر جوان وزارت ارتباطات دولت تدبیر و امید ازگرفتاریهای و مشکلات مردم و جوانان مناطق چاروسا و دیشموک موقع قطع فیبر نوری خبر داشت.
 
وی با بیان اینکه رسیدن نفت کش های ایران به ونزوئلا دوران بی اعتبار سازی تهدیدات نظامی آمریکا را آشکارتر کرده است خاطرنشان کرد:  ترامپ حالا نمی تواند مانع کشتی های ما کنار گوشش شود ساخت پالایشگاه خلیج فارس نشان داد که این روحیه انقلابی و مدیریت انقلابی است که می تواند ما را از وابستگی به خودکفایی و صادر کنندگی برساند این یعنی سپاه با موشک هایش عین الاسد را که اتاق جنگ آمریکا در عراق و منطقه بود می زند و با رساندن بنزین محصول ستاره خلیج فارس وزارت خزانه داری آمریکا که اتاق جنگ اقتصادی اوست راهدف قرار می دهد.
 
صلواتی ادامه داد: آنچه که امروز در آمریکا رخ می دهد آموزهای لیبرال دموکراسی غرب و تحقق نظریه آمریکای در حال افول است واقعیت آمریکا بدون نقاب و روتوش همین است از جمله عوامل تسریع کننده افول آمریکا همین ترامپ احمق و شکست ها از ایران و روسیه و چین و کره شمالی و بنای ایجاد شده بر اساس جنایت و خیانت و قتل و کشتار و ظلم است این سنت الهی است که امریکا قطعا نابود می شود و دنیا بدون آمریکا در حال تحقق شدن است.
 
امام جمعه قلعه رئیسی تبیین کرد: مدیران و مسئولان در حکومت توحیدی و نظام ولایی جمهوری اسلامی نماد و نشانه حاکمیت آرمانها هستند و ضعف و موفقیت و اثرگذاری  و شکست این نظام در مرحله اول متوجه مسئولان و مدیران  است در این نظام مسئولان روی سفره امام و شهیدان و انقلاب و نظام نشسته اند حقوق و مزایا و ارتزاق مسئولان و مدیران به برکت انقلاب و نظام و امام و شهیدان و ولایت است.
 
وی افزود: حق خداوند متعال و انبیاء و اولیاء الهی و قران و عترت و امام  شهیدان و ولایت این است که مدیران و مسئولان به احکام شرع به واجبات دین و ترک محرمات و مناسبت های نظام و انقلاب اهمیت بدهند شعائر الهی را تعظیم نمایند وقتی مسئولان به نماز  اهمیت نمی دهند در نماز جماعت ها و جمعه ها شرکت نمی کنند به مراسمات ملی و مذهبی اهمیت نمی دهند این مدیران لایق مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی نیستند و دریافت حقوق و مزایای آنان محل اشکال است.جای تاسف اینجاست که صلاحیت این مدیران توسط نهادهای نظارتی و اطلاعاتی مورد تایید قرار می گیرد.
 
صلواتی بیان کرد: مدیری که به شعائر دینی اهمیت نمی دهد به نماز و نماز جماعت و جمعه اهمیت نمی دهد در مناسبت های ملی و مذهبی شرکت نمی کند در مراسم ارتحال امام راحل شرکت نمی کنند بعضا در کنار خانوادشان در تفرج گاهها به شادی و تفریح و سرگرمی مشغول هستند آیا این مدیر التزام به اسلام و نظام و انقلاب و خط امام و شهیدان دارد ؟اگر ندارد چرا تایید شود؟ امام راحل و عظیم الشان فرمودند نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیافتد پذیرش مسئولیت در نظام قسمتی از بار این نظام به دوش این مدیر است و حقیقتا تایید چنین مسئولانی برای نظام جمهوری اسلامی دادن مسئولیت به نامحرم و نااهل است و این خیانت به جمهوری اسلامی و خیانت به راه  امام و شهیدان است.
 



تاریخ انتشار : 17 خرداد 1399 00:28



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه موقت دهدشت:سیل امتحان الهی برای شناخت دشمن بود
  • اعتراف تلخ امام جمعه گچساران ؛جگر امام جمعه شهر خون شده است، بعضی از مسئولا ...
  • مسئولانی که با مبانی شرعی آشنایی ندارند، محترمانه جا‌به‌جا شوند
  • بزرگترین اشتباه سازمان ملل از زبان امام جمعه موقت یاسوج
  • آیت الله علم الهدی: کسی مانع تلاش‌های دولت نشود/ دیپلماسی روحانی در نیویورک ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler