مشروح اخبار


» آغاز ثبت‌نام و ارزیابی موکب‌داران در فارس



راک نیوز /فارس رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از آغاز ثبت‌نام و ارزیای متقاضیان موکب‌داری در ایام اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: البته با توجه به شرایط شیوع کرونا هنوز تکلیف قطعی پیاده‌روی اربعین مشخص نیست.

اسکندر قاسمی سه‌شنبه ۲۰ خرداد در جمع خبرنگاران از آغاز ثبت‌نام و ارزیای متقاضیان موکب‌داری در ایام اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: همه ساله معمولاً از ۳ یا ۴ ماه قبل از ماه محرم و اربعین حسینی مقدمات کار برای متقاضیان موکب‌داری فراهم می‌شود.

وی افزود: در این ایام ثبت‌نام متقاضیان جدید موکب‌داری و یا ارزیابی پروانه موکب‌داران مربوط به سال‌های گذشته انجام می‌شود که برای امسال نیز این کار را از روز گذشته آغاز کرده‌ایم.

برگزاری پیاده‌روی اربعین قطعی نشده است

قاسمی گفت: به دلیل شیوع کرونا هنوز تکلیف قطعی پیاده‌روی اربعین مشخص نیست، اما با این حال مقدمات برپایی مراسم را فراهم می‌کنیم و امیدواریم که مشکل کرونا هم برطرف شود.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت کرونا مشخص شد، اعزام موکب‌داران اربعین انجام خواهد شد، گفت: متقاضیان جدید موکب‌داری و موکب‌داران سال‌های قبل می‌توانند برای تمدید مجوز پروانه برای اربعین سال جاری اقدام کنند و مدارک خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر خود تحویل دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس این نکته را یادآور شد که ثبت‌نام به معنی قطعی شدن برگزاری مراسم اربعین نیست و  بستگی به شرایط کرونا دارد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیوع کرونا موجب توقف فعالیت‌های بازسازی و توسعه حرم‌های اهل بیت(ع) نشده است، گفت: بحمد الهی توسع با قوت در حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات در حال انجام است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: کار ساخت و شبستان صحن امام موسی کاظم(ع) در حرم کاظمین به عهده مردم فارس گذاشته شده است که این کار نیز در حال انجام است و مردم مشتاقانه یاری رسانند.

 



تاریخ انتشار : 20 خرداد 1399 10:59



» اخبار مرتبط:

  • استان بوشهربا 62 موکب از زائرین پیاده روی اربعین حسینی استقبال می کند+آدرس ...
  • فراخوان جمع آوری نذورات مردم برای ایجاد موکب شهدای شهرستان کهگیلویه
  • کمک 1،5میلیارد ریالی مردم کهگیلویه وبویراحمد به بازسازی عتبات عالیات
  • ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در موکب طریقه الکربلا گچساران برگزار می‌شود+جز ...
  • همگام با عاشورائیان در حماسه اربعین حسینی: موکب طریقه الکربلا گچساران فعالی ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler