مشروح اخبار


» بارش برف در مناطق زلزله زده و تعطيلي مدارس ورزقان



روزهای گذشته پس از جاری شدن طوفان سندی در آمریکا برخی مسئولان از ضعف کمک رسانی به حادثه دیدگان این طوفان وناتوانی دولت امریکا  در امدادرسانی  سخن گفتند .این در حالیست که پس از چند ماه از زلزله ورزقان هنوز متاسفانه با ضعف وسومدیریت در رفع مشکل این بخش از هموطنانمان روبرو هستیم  

برف در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ، زندگی مردم این منطقه را با مشکل مواجه کرده است و در ورزقان مدارس این شهرستان را به تعطیلی کشاند .
بارش برف در این شهرستان همچنان ادامه دارد .
در حالیکه بیشتر زلزله زدگان در کانکس به سر می برند ولی برخی نیز موفق به دریافت کانکس نشده اند و همچنان در چادر هستند ، برخی زلزله زدگان هم از کمبود وسایل گرمایش گله مند هستند .
البته
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از روستای زلزله زده دامن آباد اهر گفت: پیش بینی های لازم در تمام روستاهای زلزله زده برای گذران فصل سرما صورت گرفته و هشت هزار خانه از 9هزار و 500 واحـد مسکونی مناطق زلزله زده استان آماده تحویل است.
آقای احمد علیرضابیگی افـزود : اتـاقک های ویژه ای هـم تـدارک دیـده شـده که در صورت بنـا نشدن ساختمانها در موعد مقرر، استفاده خواهد شد و در صورت پایان بازسازی به عنوان محل نگهداری محصولات کشاورزی از آنها استفاده می شود .
هفت هزار و500 اتاقک تاکنون در نقاط آسیب دیده نصب و هشت هزار محل نگهداری احشام از مجموع 12هزار محل تعهدی هم نصب شده است و این اقدامات تا حدودی نگرانی های زلزله زدگان را کاهش می دهد .
آقای موسوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نیز امـروز در سفر به مناطق زلزله زده اهر از روستای دامن آباد اهر بازدید و با اهالی این روستا دیدار و گفت و گو کرد.
معـاون رئیس جمهوری با حضور در منزل بازسازی شده یکی از زلزله زدگان که به تازگی همزمان با سفر اخیر رییس جمهوری تحویل شده است، در جریان روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده قرار گرفت .


مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه دمای هوا در شهرستان هریس هم به یک درجه زیرصفر رسیده است ، گفت: بارندگی ها تا فردا به خصوص در نیمه شرقی استان و سردی هوا تا آخر هفته بر منطقه حاکم خواهد بود.
رضایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم امروز گفت: همه مدارس شهرستان ورزقان به علت بارش باران و برف و نامساعد بودن شرایط جوی در دونوبت صبح و بعد ازظهر امروز تعطیل است .



تاریخ انتشار : 23 آبان 1391 17:19



» اخبار مرتبط:

  • منطقه زلزله زده ورزقان؛ 51 نفر مصدوم شدند
  • چهارمين آتش‌سوزي در چادرهاي زلزله‌زدگان
  • زلزله اردبیل را لرزاند
  • آتش به جان چادرهای زلزله‌زدگان ورزقان افتاد
  • تازه‌ترین آمار تلفات زلزله شهرهای اهر، ورزقان و هریس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler