مشروح اخبار


» تعداد فوتی های ناشی از کرونا در گچساران به 7 تن رسید



سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به صعودی شدن سیر ابتلا به کرونا در گچساران در روزهای اخیر اعلام کرد: امروز شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در شهرستان به 7 نفر رسید.


به گزارش راک نیوز؛ آرین غلامیان روز چهارشنبه در سی و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد اعلام کرد: که شمار جان‌باختگان کرونا در گچساران با ثبت 5 مورد جدید در 48 ساعت گذشته به 7 نفر رسید.

تعداد فوتی های ناشی از کرونا در گچساران به 7 تن رسید

 

۲ هزار و ۴۵۷تست کرونا در شهرستان گچساران انجام شده‌است

غلامیان عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در گچساران تاکنون۲هزار و ۴۵۷ تست بیماری کرونا از افراد با علائم مشکوک یا نزدیکان بیماران کرونایی انجام شده که جواب ۲ هزار و ۲۱۵ مورد آزمایش دریافت شده است.

وی ادامه داد: جواب آزمایش 369 نفر از نظر ابتلا به این بیماری مثبت اعلام شده است.

سهم 9 درصدی روستاییان گچساران در بین مبتلایان کرونا 

وی یادآور شد:9درصد مبتلایان به ویروس کرونا معادل 34 نفر در مناطق روستایی شهرستان سکونت دارند.

اختصاص60تخت بیمارستانی گچساران به مبتلایان کرونا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: 60تخت بیمارستانی و آی سی یو در شهرستان برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده که در حال حاضر 19 تخت از این تعداد اشغال است.

غلامیان ادامه داد: در زمان حاضر 2 بیمار کرونایی در بخش آی. ‌سی. ‌یو بیمارستان‌ شهید رجایی این شهرستان بستری هستند که یکی از آنها بدحال بوده و در معرض آسیب بیشتر قرار دارد.

عمل های جراحی غیرضروری در گچساران ممنوع شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران از ممنوع شدن عمل‌های جراحی غیرضروری در مرکزهای درمانی این شهرستان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

غلامیان افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از ابتلای بیماران و کادر درمان به بیماری کووید ۱۹ صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به آغاز موج دوم شیوع این بیماری تصریح کرد: هنوز به صورت روزانه بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: مطب‌های خصوصی زیر نظارت سازمان نظام پزشکی می‌توانند با رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از تجمع همچنان فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به احتمال تصمیم‌هایی دیگر در صورت بروز شرایط جدید اضافه کرد: درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها نیز با رعایت موازین بهداشتی و به صورت محدود فعال خواهند شد.

او خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی را مهمترین اقدام موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: همه مردم باید با جدیت به این توصیه توجه ویژه داشته باشند و به آن عمل کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: هم اکنون کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و انواع ضدعفونی کننده ها در این شهرستان مشهود است.

تعطیلی برخی واحدهای گچساران تمدید شد

گفتنی استطبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گچساران،تالارهای این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود.

همچنین گیم نت ها، قهوه خانه ها، اماکن ورزشی، آرایشگاهها، دفاتر پیشخوان به مدت یک هفته و فعالیت رستوران ها،فست فودی ها و کبابی ها به صورت بیرون بر خواهد بود.

پارک ها و بوستان های گچساران تعطیل شد

با توجه به روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا و بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در گچساران، تا اطلاع ثانوی تمامی مراکز تفریحی و تفرجگاهی شامل پارکها و باغ ها با هدف اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، تعطیل و بسته است.

در همین راستا و به منظور عدم تجمع افراد و خانواده ها خصوصاً در ساعات شب، روشنایی پارکها نیز قطع و سایر امکانات رفاهی همچون آبخوری ها، سرویس های بهداشتی و غیره از مدار خارج می‌شود.

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید



تاریخ انتشار : 11 تیر 1399 15:34



» اخبار مرتبط:

  • مسافران خوزستانی هنگام ورود به گچساران غربالگری می شوند
  • در نشست خبری سرپرست بهداشت و درمان گچساران عنوان شد؛1003نفر در گچساران تست ...
  • شایعه ای که واقعیت داشت : تست کرونای کارگرکشتارگاه مرغ صنعتی در گچساران مثب ...
  • فوری/ افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در بهبهان + آمار جدید
  • گچساران هم گرفتار کرونا شد+آمار و جزئیات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler