مشروح اخبار


» پیام تبریک مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز محیط بان



سید اسدالله هاشمی در پیامی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهداو جانبازان عرصه طبیعت میلاد باسعادت امام رضا (ع) و روز محیط بان را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: 
میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت , حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ,  تقارن آن با روز محیط بان یادآور دلسوزی ها ,تلاشها و از جان گذشتگی های حافظان سبز پوش حفاظت محیط زیست کشور می باشد, که با مایه گذاشتن از جان خود در راه حفاظت و حراست از مواهب الهی و انفال خدادای تلاش می کنند, دلیل صحت این ادعا تقدیم ۱25 شهید و بیش از 300 جانباز محیط بان در ایران اسلامی و در این راه است. آنانی که  در بدترین شرایط اقلیمی وطاقت فرسا , با کمترین امکانات و تجهیزات از عرصه های طبیعی از جمله حیات وحش جنگل ها , تالابها ,تنوع زیستی و گیاهی پاسداری می نمایند.
 از این رو این مناسبت بهانه ای است تا از تلاشهای شبانه روزی محیط بانان , این پاسداران و حافظان محیط زیست که سرسبزی ایران اسلامی همواره مرهون جانفشانی و ایثار آنان بوده تقدیر و تشکر نموده و از درگاه ایزد منان برای کلیه محیط بانان آرزوی سعادت سلامتی و توفیق روز افزون در راه پاسداری و حفاظت از محیط زیست را از درگاه خداوند متعال آرزومندم. 
درسطح بین المللی  روزی بنام روز جهانی محیط بان یا رنجر نامگذاری شده است که همزمان با روز ۳۱ جولای ۹ مرداد سال۲۰۰۷ مصادف با پانزدهمین سالگرد تاسیس فدراسیون بین  المللی محیط بانان نامگذاری شده است که دراین روز مراسم خاصی مانند روشن کردن شمع ویک دقیقه فکر کردن به محیط بانانی که حین انجام وظیفه جان باخته اند تا کاشت یک درخت بعنوان ادای احترام با محیط بانان جهان انجام می شود. از آنجاکه براساس سال هجری قمری است در تقویم خورشیدی تاریخ یکسان سالانه ندارد و امسال این روز خجسته با 13تیر مقارن شده است. 



تاریخ انتشار : 12 تیر 1399 10:01



» اخبار مرتبط:

  • به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل زیست محیطی، طرح ساعتی با محیط بان در م ...
  • جان باختن یکی از محیط بانان هرمزگانی در هفته محیط زیست
  • تغییرات مدیریتی در شهرستان چرام /انتصاب رئیس جدید محیط زیست
  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران: شکارچیان متخلف در گچساران دستگیر شدند ...
  • گردشگر مفقود شده در منطقه کهگیلویه پیدا شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler