مشروح اخبار


» چند خبر جدید از حوزه ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد



مهرابی کارشناس مسئول بانوان اداره کل ورزش جوانان کهگیلویه بویراحمد از فعالیت 44 هیات استانی و حضور 165 نایب رئیس بانوان در ورزش این استان خبر و کمبود نیرو،فضای ورزشی مخصوص بانوان ، نبود اسپانسر در ورزش و عدم حمایت روسای استانی و شهرستانی را از مهمترین مشکلات حوزه بانوان ذکر کرد.

به گزارش  راک نیوز به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ،مهرابی کارشناس مسئول بانوان اداره کل ورزش جوانان استان کهگیلویه بویراحمد از فعالیت 44 هیات استانی و حضور 165 نایب رئیس بانوان در ورزش این استان خبر و کمبود نیرو،فضای ورزشی مخصوص بانوان ، نبود اسپانسر در ورزش و عدم حمایت روسای استانی و شهرستانی را از مهمترین مشکلات حوزه بانوان ذکر کرد.

خدیجه مهرابی ،کارشناس بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد که مدت دو سال بعنوان کارشناس ورزش بانوان در اداره کل ورزش وجوانان استان مشغول فالیت می باشد با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان گفت :44 هیات بانوان درورزش کهگیلویه بویراحمد حضور دارند که از این تعداد 40 هیات فعال می باشند.
مهرابی ،کارشناس ورزش بانوان اداره کل ،کسب 24 مدال طلا ،31نقره و 33 برنز در رقابتهای قهرمانی کشور سال 98 یکی از دستاورد های اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه بانوان ذکر و هیات های فوتسال ،وزنه برداری ،کونگفو ،اسکیت ،هندبال و رزمی را از هیات های فعال حوزه بانوان اداره کل برشمرد.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد به نقش بانوان در هیات های استانی و شهرستانی اشاره و از حضور دو نفر از بانوان استان بعنوان روسای هیات های استانی (هاکی و اسکواش ) ، 165 نفر از بانوان بعنوان نایب رئیسان هیات های شهرستانی و 24 نفر بعنوان روسای هیات های شهرستای خبر داد.
این مقام مسئول در ورزش بانوان اداره کل ، تعداد بیمه شدندگان روستای را 305 ،حوزه قهرمانی 8006 وهمگانی را 1899 نفر ذکر و از حضور 1108 مربی و 796 نفر داور در ورزش بانوان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
مهرابی ،دعوت شدندگان به تیم های ملی را 17 نفر و عضویت در تیم های ملی را 9 نفر در رشته های وزنه برداری ،فوتبال و فوتسال ،اسکیت ،تیراندازی ،انجمن های ورزشی ،هندبال ،قایقرانی و تنیس روی میز عنوان و بیان داشت :7 نفر از بانوان کهگیلویه وبویراحمد بعنوان داور در لیگ های کشور در رشته های تکواندو ،ووشو ،تیراندازی و بدنسازی و قایقرانی قضاوت می کنند.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ، کمبود فضای ورزشی را یکی از مشکلات پیش رو ورزش بانوان در استان و شهرستان عنوان و اظهار داشت:7 مکان ورزشی ویژه بانوان و 113 باشگاه بانوان در سطح استان مشغول کار و فعالیت است .
وی ،برگزاری 11 کلاس مربیگری و 11 کلاس داوری ویژه بانوان در رشته های مختلف در سال 1398 و میزبانی رقابتهای قهرمانی کشور در رشته های دارت ،قایقرانی ،اسکی آلپاین ،ژیمناستیک منطقه ای کشور ،هندبال نونهالان و نوجوانان را یکی از دستاوردهای ورزش بانوان در سال گذشته برشمرد و افزود:70 اعزام در رشته های مختلف ورزشی در ورزش بانوان در سال گذشته انجام شده است .
خدیجه مهرابی ،کارشناس مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد که دارای مدرک ارشد فیژیولوژی ورزشی می باشد کسب 4 مدال طلا ،یک نقره و 4 برنز در رقابتهای استعداد یابی سال گذشته در رشته های رزمی ،جودو ،کونگفو و هاکی را بعنوان یکی از دیگر از دستاوردهای ورزش بانوان عنوان و گفت :7 تیم در رشته های دوومیدانی ،رزمی ،هندبال ،تکواندو ،بسکتبال ،کوهنوردی و فوتسال در لیگ های مختلف کشور حضور دارند.
خدیجه مهرابی ،کارشناس بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر از حمایت های علوی مدیر کل در توسعه زیر ساخت های فرهنگی ،عمرانی و ورزشی بانوان استان ،کمبود نیروی انسانی بانوان در ادارات شهرستانها ،کمبود فضای ورزشی ویژه بانوان ،عدم حمایت کارخانجات و موسسات دولتی و غیر دولتی و نبود اسپانسر و عدم حمایت روسای استانی و شهرستانی از بخش بانوان را از مهمترین دغدغه ها و مشکلات پیش رو ورزشکاران و جامعه ورزش بانوان ذکر کرد.
مهرابی ،شهرستانهای بویراحمد ،گچساران و کهگیلویه رو سه شهرستان فعال در حوزه ورزش بانوان استان برشمرد .
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ،اجرای شش طرح ملی ،پارک گام ،تطبیقی محل محور ،جشنواره دا ،ساختار قامتی و فراغت بانوان با ورزش را مهمترین برنامه ها و عملکرد های حوزه بانوان در سال 1398 عنوان و اظهار امیدواری کرد با ظرفیت و پتانسیل موجود در ورزش بانوان شاهد فتح سکوهای قهرمانی کشور ،آسیایی و بین المللی توسط ورزشکاران بانوان کهگیلویه وبویراحمدی باشیم.
********************************
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توجه و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش کارکنان در ادارات تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ،مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توجه و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش کارکنان در ادارات تاکید کرد.
سید محمدتقی علوی بابیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان ، اظهار کرد: ورزش یکی از عوامل موثر در افزایش سلامتی روحی، اخلاقی و جسمی افراد است.
علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز و توسعه برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه، ورزش را به عنوان اهرمی بازدارنده برای کنترل و پیشگیری از این آسیب‌ها بیان کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به نقش موثر ورزش در تهذیب نفس و تقویت روحیه و اخلاق، گفت: اگر ورزش را میان مردم به خصوص نسل جوان همگانی کنیم می‌توانیم تا حد زیادی از بروز و توسعه معضلات پیشگیری کنیم.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد به تاکیدات مقام معظم رهبری و دیگر مسوولان در خصوص اهمیت و ضرورت همگانی کردن ورزش میان آحاد مردم اشاره کرد و گفت: شهرداری یاسوج اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.
علوی مجهز کردن پارک‌های محله‌ای به وسایل ورزشی توسط شهرداری را یکی از اقدامات مورد توجه برای همگانی کردن ورزش میان مردم بیان کرد و یادآور شد: این اقدام باعث می‌شود تا مردم از وسایل ورزشی در نزدیک‌ترین محل خود استفاده کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد توسعه ورزش در ادارات و دستگاه‌ها را از دیگر راه‌های توسعه ورزش در جامعه دانست و بر ضرورت توجه و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش کارکنان در ادارات تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از حوزه ورزش استان، گفت: با حمایت‌های این عزیزان تاکنون کارهای خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزش استان انجام گرفته است.
علوی احداث پروژه های ورزشی در استان را در نتیجه تلاش‌ها و حمایت های این بزرگواران عنوان و بیان داشت: این پروژه‌ها در مساحتی معادل 49500 مترمربع در سال جاری در سراسر استان توسط حوزه دفتر فنی و مهندسی اداره کل در دست احداث می باشد و با تکمیل و افتتاح ، سرانه فضای ورزشی استان به 96 صدم متر مربع خواهد رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه زیرساخت‌های ورزشی گامی موثر در راستای ارتقای ورزش استان و رساندن آن به جایگاه واقعیش در کشور برداریم.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های توانمند ورزشی در استان، گفت: باید با شناسایی، تقویت، پرورش و فراهم کردن زمینه برای قهرمانی این ورزشکاران، ورزش استان را ارتقا داده و این توانمندی‌ها را به صورتی مطلوب و موثر در کشور به نمایش بگذاریم.
********************************************
رئیس دپارتمان داوران هیات فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد از قضاوت داوران فوتبال در لیگ دسته یکم باشگاههای کشور جام آزادگان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ،رئیس دپارتمان داوران هیات فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد از قضاوت داوران فوتبال در لیگ دسته یکم باشگاههای کشور جام آزادگان خبر داد.
مهدی صفایی ،رئیس دپارتمان داوران هیات فوتبال استان با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان گفت :
از سوی فدراسیون و کمیته داوران فوتبال کشور دو داور ملی فوتبال استان در لیگ دسته یکم فوتبال جام آزادگان قضاوت می کنند.
صفایی ،رئیس دپارتمان داوران استان افزود:دیدار دو تیم مس رفسنجان و رایکا بابل از هفته ی 28 لیگ دسته یکم باشگاههای کشور جام آزدگان در شهر رفسنجان برگزار می شود .
رئیس دپارتمان داوران فوتبال کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:این بازی روز دوشنبه 16 تیرماه در ورزشگاه شهدای شهر رفسنجان و از ساعت 19و 15 دقیقه برگزار می شود.
صفایی ،از قضاوت دو تن از داوران فوتبال استان برای این دیدار خبر و اظهار داشت :از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال ،روح الله شریفی بعنوان داور و مجتبی افرا بعنوان داور چهارم این بازی را قضاوت می کنند.
این مقام مسئول در دپارتمان داوران فوتبال کهگیلویه وبویراحمد در خصوص داوران این بازی تصریح کرد:روح الله شریفی از کهگیلویه وبویراحمد بعنوان داور،نجف پناهی از هرمزگان بعنوان کمک داور 1 ،رضا احمدی از یزد بعنوان کمک داور 2 و مجتبی افراز از کهگیلویه وبویراحمد بعنوان داور چهارم این بازی را قضاوت می کنند.
قاسم واحدی از فارس بعنوان ناظر داوری این بازی انتخاب شده است.
برای این داوران در این بازی آرزوی موفقیت داریم
**********************************
عسکری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت از برگزاری رقابتهای دارت و طناب کشی بانوان گرامیداشت دهه کرامت خبر داد .
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ،عسکری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت از برگزاری رقابتهای دارت و طناب کشی بانوان گرامیداشت دهه کرامت خبر داد .
مهدی عسکری ،رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان گفت :رقابتهای دارت و طناب کشی بانوان گرامید اشت دهه کرامت برگزار شد.
عسکری ،رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت ،ضمن تشکر از حضور بانوان شرکت کننده در این رقابتها افزود:در این رقابتها که با حضور 70 نفر از بانوان در دو رشته دارت و طناب کشی در سالن خیریه شاه بی بی عسکری آموزش و پرورش و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی برگزار شد در رشته طناب کشی تیم های سعادت و باران به مقام برتر دست یافتند. در دارت این رقابتها پارمیز صالحی ،فاطمه حسن پور و یسنا جلالی به مقام اول تا سوم دست یافتند.
در تیم طناب کشی سعادت ،مریم خالویی،رعناخاتم پور،کبری حسن پور،نجمه مظفری،یسنا جلالی
و در تیم طناب کشی باران ،دنیا کریمی،مهدیه علیزاده،نرگس بیعت زاده،ثروت اکبری،حکیمه حسن پورحضور داشتند.
این رقابتها با همکاری امور بانوان ورزش و جوانان شهرستان باشت برگزار شد.
*********************************************
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت :تندرستی و سلامت جامعه و بانوان از وظایف دستگاه ورزش و جوانان است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ،علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت :تندرستی و سلامت جامعه و بانوان از وظایف دستگاه ورزش و جوانان است.
علوی گفت :تندرستی و سلامت جامعه و بانوان از وظایف دستگاه ورزش و جوانان است.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان ضمن تاکید بر نگاه ویژه دولت به ورزش بانوان گفت :تندرستی و سلامت جامعه و بانوان از وظایف دستگاه ورزش و جوانان است.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان از نگاه مثبت و ویژه به حوزه ورزش بانوان خبر داد و خواستار تعامل بیشتر نایب رئیسان هیات های استانی با اداره کل و نایب رئیسان فدراسیون ها شد.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد بر برگزاری جلسات نایب رئیسان با روسای هیات ها تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی،ارایه تقویم ورزشی ،سرکشی نایب رئیسان و روسای هیئتهای استانی از شهرستانها در جهت رفع مشکلات ورزش بانوان در شهرستان شد.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان در ادامه سلامت و تندرستی جامعه و بانوان را از وظایف دستگاه ورزش و جوانان ذکر کرد و ضمن ابراز گلایه ازضعف مدیریت در تعدادی از هیاتهای استانی و عدم تعامل روسای هیاتهای استانی با نایب رئیسان،از حمایت مادی و معنوی اداره کل از حوزه ورزش بانوان و قهرمانان ملی پوش خبر داد.
این مقام مسئول در اداره کل ورزش و جوانان استان از نگاه اداره کل ورزش و جوانان به بازیهای المپیک 2022 جوانان سنگال ،بازیهای آسیایی 2022 چین، المپیک و پارالمپیک 2021 توکیو خبر داد و گفت: حضور بخش خصوصی و خیرین ورزشی و نگاه دولت به خصوصی سازی و سرمایه گذاری در بخش ورزش می تواند مشکلات ورزش استان را مرتفع کند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان بر همگانی و نهادینه کردن ورزش فرهنگ ورزش در بین احاد جامعه و خانواده را مهم و ضروری برشمرد و خواستار استفاده از ظرفیت های بالقوه ورزش بانوان در استان شد .
علوی از اختصاص 30 درصد از بودجه هیاتهای استانی به حوزه ورزش بانوان خبر و اظهار امیدواری کرد با تلاش ورزشکاران ،روسای و نایب رئیسان های هیات های استانی و شهرستانی و حمایت مسئولین استانی و کشوری شاهد حضور و درخشش ورزشکاران و بانوان ورزشکار استان در تیم های ملی در بازیهای آسیایی ،المپیک جوانان سنگال و المپیک و پارالمپیک 2021 خواهیم بود.



تاریخ انتشار : 16 تیر 1399, 08:14



» اخبار مرتبط:

  • 20 هیئت فعال ورزشی در بخش لنده مشغول فعالیت است
  • با حضور علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد مشکلات ورزش چرام بررسی شد
  • بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی ورزش های سه گانه دعوت شد
  • قضاوت دو داور کهگیلویه وبویراحمد در رقابت های قهرمانی کشور
  • رئیس هیات اسکواش استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟