مشروح اخبار


» 4 خبر جدید از استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همجواری با استان‌ های قرمز کرونا در کنار بازگشایی صنوف و...از عوامل بالا رفتن شمار بیماران کرونایی در استان به شمار می‌ رود.

به گزارش راک نیوز "حسین کلانتری در نشست ویدئوکنفرانس ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و مقام معین استان کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: در ۶۱ جلسه گذشته این ستاد، ۷۰۵ تصمیم برای کاهش آسیب ‌ها و مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان گرفته شد که ۶۹۶ مورد اجرایی و ۹ مصوبه در دست اقدام است.

وی افزود: تا ۱۰ خرداد، شرایط مطلوبی به لحاظ کنترل بیماری داشتیم به طوری که مجموع آمار مبتلایان این بیماری در استان، ۶۸۰ نفر و کل فوتی‌ ها ۹ نفر بود و بهترین وضعیت کنترل بیماری را در کشور داشتیم اما برخی آزادسازی ‌ها و جدی گرفته نشدن رعایت دستورالعمل‌ها توسط گروه‌ های مختلف، سبب افزایش ابتلا به این بیماری شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر این، استان ما در مجاورت چهار استان بوشهر، خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری قرار گرفته که دو استان در وضعیت قرمز و دو استان در وضعیت هشدار است و مجموع این عوامل در یک ماه گذشته، سبب افزایش حدود سه برابری مبتلایان در استان ما شده است.

کلانتری بیان اینکه: وضعیت شیوع بیماری در کشور در هر یک صد هزار نفر، ۲۸۷ نفر بوده که این آمار در استان ما به ۲۸۱ نفر در هر یک صد هزار نفر رسیده که تقریبا با میانگین کشوری برابر است.

وی با اشاره به اینکه میانگین آمار فوتی‌ ها در کشور حدود ۱۴ فوتی به ازای هر یک صد هزار نفر و در استان ما سه فوتی در هر یک صد هزار نفر داریم، گفت: به طور میانگین در کشور به ازای هر یک صد هزار نفر از دو هزار و ۲۰۰ نفر  است کرونا گرفته شده، این در حالی است که در استان ما به ازای هر صد هزار نفر از دو هزار و ۴۰۰ نفر، تست گرفته شده این.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: تاکنون ۱۷ هزار نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان گرفته شده و مجموع فوتی‌ها ۲۱ نفر بوده که از این تعداد، ۲۰ نفر بیماری زمینه‌ای داشتند.

کلانتری با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده و هشت بیمار هم تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، عنوان کرد: مجموع آمار مبتلایان در استان از ابتدای  شیوع بیماری، یک هزار و ۹۸۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی، سه عامل قرار گرفتن در بین چهار استان با وضعیت هشدار و قرمز، بازگشایی‌ها و مجالس ترحیم، تدفین و تشییع و مجالس عروسی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در استان بوده است، گفت: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا، تالارهایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند پلمپ شده و با آنها برخورد قانونی می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مراسمات ترحیم و عروسی را از عوامل مهم شیوع کرونا در این استان عنوان کرد و گفت: تجمع برای برگزاری مراسم‌ها حتی در منازل شخصی ممنوع بوده و نیروی انتظامی باید شخص متخلف را به دادگاه معرفی کند.

وی از اجباری بودن استفاده از ماسک در ادارات و نهادهای استان بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد وافزود: معاون توسعه را موظف کردیم که از همه ادارات و نهادها سرکشی کند، هیچ کارمندی حق ندارد بدون ماسک در ادارات حضور یابد و در صورت عدم استفاده از ماسک، از ورودش جلوگیری شده و به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه و نهادی حق ندارد به ارباب رجوعی که از ماسک استفاده نکرده، خدمات ارائه دهد، گفت: دستگاه‌ هایی که عملکرد آنها در بحث مدیریت بیماری کرونا مطلوب نباشد در جشنواره شهید رجایی اجاره رقابت به آنها داده نمی ‌شود.

وی عنوان کرد: کمبودها و نواقصی در استان وجود دارد که امیدواریم در اعتباری که برای مدیریت بیماری کرونا اختصاص داده شده، بتوانیم بخشی از این نیازمندی‌ ها و زیرساخت‌ ها را تامین کنیم که این موارد را به صورت حضوری گزارش می‌ دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نظام سلامت در استان ما نوپا است و زیرساخت‌ ها و ظرفیت‌های درمانی استان‌های همجوار را ندارد، بیان کرد: ظرفیت بیمارستان ‌ها و تیم پزشکی ما محدود است و مردم باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که اگر پرسنل ما خسته شدند چه کسی باید به آنها خدمات ارائه دهد؟
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تکلیف است و ما در مقابل جان دیگران مسئول هستیم.

وی با تاکید بر تقویت بخش کرونایی بیمارستان گچساران از لحاظ پزشک مقیم، گفت: ما دنبال رفتار مقابله‌ ای نیستیم اما سلامت مردم  برای ما اولویت بوده و جایی که دستورالعمل‌ ها رعایت نشود باید برخورد انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر جایی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که تالار یا باغ‌ تالاری خلاف دستورالعمل‌ های ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا عمل می‌ کند، سریع نیروی انتظامی وارد عمل شده و به دستگاه قضایی معرفی شود.

وی بیان کرد: مصوب کردیم دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه، لیست کرونایی ‌های هر شهرستان را محرمانه به فرماندار هر شهرستان اعلام کند و به فرمانداران تکلیف کردیم که بر روی افرادی که قرار است در قرنطینه خانگی باشند، نظارت داشته باشند.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: تاکید کردیم بسته‌ های حمایتی به افراد نیازمند و در قرنطینه خانگی تحویل داده شود که نیازی نباشد به سطح خیابان بیایند.
وی با بیان اینکه اکنون در وضعیت حساسی قرار داریم، بیان کرد: انتظار می رود مردم با مشارکت و همراهی خود ما را برای مقابله با این ویروس یاری کنند.
کلانتری تاکید کرد: با افرادی که با سهل انگاری خود موجب انتقال کرونا به سایر مردم می شوند به طور قطع برخورد می شود.
وی با تاکید بر اینکه بدون هیچ مماشاتی با خاطیان برخورد می شود، تصریح کرد: بر سر جان مردم با کسی ملاحظه و تعارف نداریم.
 
**************************************************
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شرایط نسبت به قبل تغییر کرده است، گفت: رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی، همکاری بین بخشی نهادها و از همه مهم ‌تر، مشارکت مردم می‌ تواند موجب قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری شود.حسینعلی امیری صبح امروز در نشست ویدئوکنفرانس با ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در آمار مقایسه ‌ای که از ابتدای ابتلا به این ویروس داشتیم شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خیلی خوبی بود به طوری که گزارشی که در یکی از جلسات دولت از این استان ارائه کردم، برای بسیاری از اعضای هیئت دولت قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه این شرایط مناسب علاوه بر اینکه مرهون تلاش و جدیت مدیریت استان بود بخش قابل توجهی از آن نیز به همکاری و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌ ها برمی ‌گردد، افزود: به طور قطع، اگر در هر موضوع اجتماعی و این بحران همراهی مردم نباشد، هر چه قدر هم خوب برنامه‌ ریزی و مدیریت شود، اثربخشی لازم را نخواهد داشت، بنابراین نقش مردم استان در تبعیت از دستورالعمل‌ های ستاد پیشگیری، قابل تقدیر است.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور عنوان کرد: با توجه به شرایط جدید پیش آمده که متاسفانه در برخی مناطق شاهد ابتلای بیشتری به ویروس کرونا هستیم، تصمیم گرفتیم جلسه امروز را با ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل دهیم.

امیری با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد استان به صورت روزانه وضعیت استان کهگیلویه و  بویراحمد را به ما گزارش می دهد، بیان کرد:  در آمار مقایسه ‌ای هفته گذشته مشاهده شد که شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل تغییر یافته و با توجه به گفته‌ های مسئولان اینطور برداشت می‌ شود که رفت و آمد مردم این استان با استان‌ های مجاور که برخی در وضعیت قرمز و برخی هشدار هستند، از مهم ‌ترین عوامل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در مدت اخیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ دارویی برای کنترل ویروس کرونا کشف نشده و سازمان بهداشت جهانی نیز معتقد است که در شرایط حاضر نمی ‌توان پایانی را برای این ویروس اعلام کرد،افزود: همه دنیا درگیر این بیماری هستند با وجود این، نظام ما نسبت به خیلی از کشورهای مدعی دنیا، با همکاری مردم از عهده مدیریت و مقابله با ویروس کرونا خیلی خوب برآمده است.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: زیرساخت‌ هایی که در سال‌های اخیر در بخش بهداشت و درمان ایجاد شد در این شرایط بحرانی توانست به نحوی عمل کند که ما مشکلی نداشته باشیم در حالی که خیلی کشورهای مدعی و پیشرفته با شرایط سختی روبه ‌رو بوده و در آمار ابتلا و مرگ و میر و کمبود تخت با بحران جدی روبرو هستند.

امیری با اشاره به اینکه بازگشایی‌ های اخیر سبب شد که شرایط نسبت به قبل کمی تغییر کند، گفت: همه باید با کرونا زندگی کنیم و برنامه‌ ریزی‌ها باید بر اساس شرایطی باشد که الان کرونا تحمیل کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که در ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان افزایش یافته و یا برخی استان‌ ها و شهرستان‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفته است به خاطر سهل ‌انگاری‌ در رعایت دستورالعمل‌ ها بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از مردم  کهگیلویه و بویراحمد خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، به‌ویژه با توجه به وضعیتی که در استان‌ های همجوار وجود دارد و اگر مجبور هستند سفر کنند، به رعایت دستورالعمل‌ ها توجه جدی داشته باشند.

امیری با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، عنوان کرد: الزام استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی از ۱۵ تیر ابلاغ شده  که امید است مردم بیش از پیش دستورالعمل‌ های بهداشتی را رعایت کنند که دولت مجبور نباشد محدودیت‌های قبلی را برگرداند.

وی افزود: نحوه بازگشایی دانشگاه‌ ها و مدارس در سال تحصیلی جدید نیز بر اساس دستورالعمل‌ های ستاد ملی برنامه‌ ریزی شود که دانشجویان و دانش‌آموزان با عقب‌ ماندگی ‌های درسی روبه ‌رو نشوند.

امیری خواستار استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای مقابله با کرونا شد و بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان تشکل ‌های برآمده از دل جامعه، ظرفیت‌ های بالایی برای مدیریت حوادث و بحران ‌های مختلف دارند.

مقام معین استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با ویروس کرونا همچنین خواستار ارائه نیازمندی ها استان در بخش زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان شد تا جهت رفع این مشکلات از سوی دولت اقدامات لازم انجام شود.
 

**************************************************
ظهر امروز دومین بازدید سرزده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های اجرایی استان انجام شد.
آذر صفایی نیا در حاشیه این بازدید ها، اظهار داشت:  بازدید سرزده از دستگاه های اجرایی باتوجه به حساسیت موج جدید کرونا و به صورت مستمر انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر تسریع در اجرای پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی، بیان کرد: یکی از ملاک های ارزیابی مدیران دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی رعایت همین پروتکل های بهداشتی است.

صفایی نیا علاوه بر بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی در این دستگاه‌ ها از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

لازم به ذکر است که صفایی نیا امروز با همراهی تیم ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی ابتدا از اداره کل راه و شهرسازی بازدید داشته و پس از بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیماران اعصاب و روان و جانبازان بالای ۵۰ درصد بیمارستان سلمان دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است صفایی نیا در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در روزهای گذشته از شهرداری یاسوج، اداره کل دامپزشکی و چند بانک استان نیز بازدید داشت.

 

4 خبر جدید از استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

4 خبر جدید از استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

4 خبر جدید از استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

4 خبر جدید از استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

4 خبر جدید از استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

4 خبر جدید از استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 



**************************************************
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به کم توجهی به مخاطرات کرونایی هشدار داد و از برخورد قانونی و ارجاع تالارهای متخلف در رابطه با شیوع بیماری کرونا به دادگاه تاکید کرد.حسین کلانتری در برنامه زنده استودیو سلامت شبکه دنا با بیان اینکه افراد دارای بیماری زمینه‌ ای، افرادی که بیش از ۶۰ سال سن دارند، بچه‌ها و افراد چاق و گروه‌های پر خطر هستند، گفت: ۲۱ فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده که ۲۰ نفر از آنها دارای بیماری زمینه ‌ای و سن بالا بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فردی که ماسک استفاده نمی ‌کند به اطرافیانش ظلم کرده، گفت: نماینده ولی‌ فقیه در استان، روحانیت و ائمه جمعه و دیگر عزیران تا جایی که امکان داشت توصیه، خواهش، التماس و تمنا کردند اما ناچاریم و به این نتیجه رسیدیم که با کسانی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند قانونی برخورد کنیم.
وی بیان کرد: اگر مردم ما مثل گذشته همکاری نکنند و پروتکل‌ها و اقدامات بهداشتی رعایت نشود در فاصله زمانی کوتاهی تلفات ما افزایش خواهد داشت و هر چند مانند سایر استان‌ها نیستیم اما نسبت به قبل از خرداد شرایط مان تغییر کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از خرداد از هر ۱۰۰ تست ۸ تا ۱۰ نفر مثبت می ‌شد اما در حال حاضر از هر ۱۰۰ نفر ۲۵ تا ۳۰ نفر مثبت شده که آمار افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش کرونایی‌ها در تالارهای عروسی و مراسم عزا افزود: ظرفیت فرمانداری‌ها را در کنار دانشگاه علوم پزشکی آوردیم و به معاونت بهداشت ماموریت دادیم تالارهایی که رعایت نکنند برخورد و دادگاهی شوند.
وی در خصوص برگزاری مراسم عروسی در خانه‌ها افزود: با دستگاه قضایی هماهنگ کردیم و گشت نیروی انتظامی و بسیج بررسی می ‌کنند چنانچه گزارشی شود روز بعد عروسی داماد حتما به دادگاه احضار می‌ شود هر چند این حرف باب دل من نیست اما برای حفظ سلامتی مردم با کسی تعارفی نداریم.
وی بر الزام همه دستگاه‌ها و ادارات استانی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اگر دستگاهی در مقابله با بیماری کرونا عملکرد خوبی نداشته باشد اجازه شرکت در جشنواره شهید رجایی را ندارد.
 کلانتری با بیان اینکه مردم مراسم عروسی خود را به بعد از بیماری کرونا یا بعد این ایام حساس موکول کنند گفت: خبرهای خوبی از واکسن این بیماری به گوش می‌رسد حتی ممکن است ما در پاییز و زمستان خبرهای خوبتری داشته باشیم لذا باید مواظب باشیم تا آن روز تلفات ندهیم.
وی از مردم خواست مصمم شوند و مراسمات عروسی، ترحیم و تدفین را تا اطلاع ثانویی تعطیل کنند تا استان به سلامت از این گردنه عبور کند و در تاریخ پر افتخار استان ثبت شود.
استاندار با بیان اینکه ما در یک نقطه بحرانی هستیم گفت: استان‌های بوشهر و خوزستان از یک طرف و فارس و اصفهان در طرف دیگر که دو استان قرمز و دو استان در وضعیت هشدار می باشند و در این شرایط باید هشیار باشیم.
 وی با اشاره به ممنوعیت اسکان در پارک‌ها، آبشار و مکان‌های تفریحی استان گفت: بدترین وضعیت کرونای استان در مناطق گچساران، چرام و کهگیلویه است و هیچ مسافر و گردشگری به این مناطق سفر نمی‌ کند اما عدم رعایت دستورالعمل‌ها عامل افزایش بیماران کرونایی این مناطق شده است.
کلانتری عنوان کرد: خوشبختانه به دلیل رعایت پروتکل‌ها کمترین آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا را در شهرستان دنا داشتیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه انتقال ویروس کرونا، عطسه، سرفه و گفت‌وگو است، گفت: دستورالعمل‌‌های بیماری کرونا استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی و نرفتن به تجمعات است.
وی در پاسخ به سوال شهروندی مبنی بر حضور نمایندگان مجلس در میان مردم و برگزاری تجمعات و خطرات ناشی از آن خاطرنشان کرد: از همه شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، مذهبی، علمی و اجتماعی استان درخواست می ‌کنم تجمع ایجاد نکرده و در تجمعات هم شرکت نکنند.
کلانتری بیان کرد:‌ نگران جان مردم هستیم لذا از همه ظرفیت‌ها استفاده می ‌کنیم و با مسئولیت خودم با متخلفان و کسانی که در راه سلامت مردم کوتاهی کنند برخورد قانونی می‌ شود.
وی به ارسال پیامک‌های تشییع جنازه‌ها با توجه به ممنوع بودن ارسال آن اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از پیام‌ها در اختیار استان است که ممنوع شد بخشی هم متمرکز است که نامه‌ای برای عدم ارسال پیامک‌های تشییع متمرکز ارسال شده است.
ج/۲۳۸



تاریخ انتشار : 16 تیر 1399, 10:33



» اخبار مرتبط:

  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد:   نقطه آسیب پذیر ما در مقابله با کرونا تجمعات عروسی و عزا است/ نباید اجازه دهیم در استان پیک بیماری ایجاد شود
  • فعلا محدودیت کرونایی برای اصناف فارس نیست؛ مردم رعایت کنند
  • تصمیمات ستاد استانی کرونا ویروس در خصوص شهرستان چرام
  • معین استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با ویروس کرونا منصوب شد
  • فارس شهرستان قرمز کرونا ندارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟