مشروح اخبار


» انتقاد تند یک نماینده مجلس از رفتار صورت گرفته با اعتبار نامه تاجگردون



پس‌ لرزه‌های رد اعتبارنامه تاجگردون تنها به هیاهوهای داخل مجلس ختم نشد و در حاشیه جلسه علنی امروز برخی نمایندگان از غیرقانونی بودن رای‌گیری در این جلسه سخن گفتند

به گزارش خبرنگار راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، «غلامرضا نوری» از نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران گفت: «آنچه امروز در جلسه مجلس شورای اسلامی رخ داد اتفاقی نادر و برخلاف آیین‌نامه بود. اعتبارنامه آقای تاجگردون به تایید شعبه و کمیسیون تحقیق رسیده بود پس دیگر رای‌گیری در جلسه علنی معنایی نداشت و کاری خلاف قانون صورت گرفت.یادآور شد: همان زمانی که اعتبارنامه آقای تاجگردون در شعبه تایید شد، برخلاف قانون آن را به کمیسیون تحقیق ارجاع دادند. امروز هم گزارش تایید این اعتبارنامه توسط کمیسیون تحقیق قرائت شد اما در نهایت اعتبارنامه به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.
حال این‌که طبق مواد ۲۸ و ۳۲ آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی باید درباره‌ی اعتبارنامه‌ها تصمیم‌گیری کند و اگر قرار به رای‌گیری از نمایندگان بود، باید این روند برای اعتبارنامه ۲۷۵ نماینده دیگر هم رخ می‌داد درباره این نمایندگان تنها تایید اعتبارنامه قرائت شد و رای‌گیری صورت نگرفت. در مورد دو نماینده دیگری که اعتراضی به اعتبارنامه‌ آنها وجود داشت، باز هم رای‌گیری صورت نگرفت و تنها گزارش شعبه قرائت شد.

نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی  با تاکید مجدد بر این‌که رای‌گیری درباره‌ی اعتبارنامه تاجگردون بدعتی در قانون‌گذاری بود، تصریح کرد: ۴۰ روز از آغاز مجلس یازدهم می‌گذرد و هنوز ما وارد بررسی مسائل معیشتی و اقتصادی نشده‌ایم ، رای امروز مجلس شورای اسلامی محترم است اما به جز اعضای کمیسیون تحقیق و شعبه بقیه به صورت جزیی در جریان قرار گرفته و براساس شنیده‌ها رای داده بودند. رای‌گیری که در نهایت خلاف قانون بود من آماده مناظره با معترضان هستم.
البته آنچه امروز نوری به زبان آورده بود پیش از این هم از زبان علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شنیده شده بود و او در  روایت از جلسه‌ هیات رئیسه مجلس گفته بود  نظر اکثریت اعضا بر این بود که رأی‌گیری در این باره نیاز نیست و اعتبارنامه تنها باید قرائت شود.



تاریخ انتشار : 18 تیر 1399 16:54



» اخبار مرتبط:

  • تایید اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق + جزئیات
  • تایید اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق + جزئیات
  • اعتبارنامه تاجگردون در شعبه ۱۲ مجلس تایید شد
  • کمیسیون تحقیق، فردا در صورت رد اعتبارنامه نماینده گچساران به پرونده ورود می ...
  • رای گیری برای اعتبارنامه نماینده گچساران به فردا موکول شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler