مشروح اخبار


» انجام موفق عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت



برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط متخصص حاذق و توانمند بیمارستان امام خمینی(ره) صورت گرفت

برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط متخصص حاذق و توانمند بیمارستان امام خمینی(ره) صورت گرفت.
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص این عمل گفت: بيمار خانم ٦٧ ساله ای با سابقه ١٢ سال درد حنجره و شديد صورت بگونه ای كه اختلال در صحبت كردن، غذاخوردن، درد شديد و ناتوان كننده سمت راست صورت داشتند که موارد مقاوم به درمان دارويى اين بيمارى (تريجمينال نورالژيا) با روش جراحى ميكروسكوپيك و برداشتن فشار از روى عصب پنجم مغزى درمان مى شوند.
دکتر عبدالحمید براتی افزود: در اين عمل جراحى با برش كوچك و ايجاد سوراخ كوچك در جمجمه در پشت گوش بيمار در سمت دردناك صورت بيمار، دسترسى به اعصاب مهم مغزى صورت مي گيرد و فشار از روى عصب مذكور برداشته شد.
وی در ادامه در خصوص عوارض احتمالی این عمل تصریح کرد: از عوارض احتمالى و مهم اين عمل جراحى، فلج صورت و از دست دادن شنوايى است ولی خوشبختانه این بيمار بعد از عمل جراحى بدون هيچ عارضه و نقص عصبى بيدار و هوشيار است، درد صورت بيمار كامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و صحبت کردن می باشد.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در ادامه گفت: این عمل جراحی نیازمند پیشرفته ترین وسایل از جمله میکروسکوپ و وسایل ظریف جراحی مغز بود که تمام این تجهیزات پزشکی در اتاق عمل بیمارستان وجود داشت و شایسته است از جراح توانمند و حاذق بیمارستان جناب آقای دکتر براتی و تیم درمانی همراه ایشان در اتاق عمل و بخش جراحی مغز و اعصاب قدردانی نماییم که این موفقیت بزرگ را برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام و برگ زرینی در افتخارات بیمارستان امام خمینی(ره) رقم زده شد.



تاریخ انتشار : 25 تیر 1399 10:22



» اخبار مرتبط:

  • دستگاه سنگ شکن پیشرفته در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت نصب شد
  • بانوی لنده ای به 3نفرجان تازه ای بخشید / اولین اهداعضو در کهگیلویه وبوراحمد ...
  • انجام عمل آزاد کردن نخاع تحت فشار برای اولین بار در شهرستان کهگیلویه
  • خارج کردن توده ۵ کیلوگرمی ازشکم یک بیمار دربیمارستان امام خمینی دهدشت +تصاو ...
  • اهداي اعضاي جوان لنده‌اي به 3 بيمار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام