مشروح اخبار


» فوری / پذیرش پیشنهادات گمرک ایران از سوی ریاست جمهوری



معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران از پذیرش پیشنهاداتی توسط رئیس جمهور خبرداده که به تسریع در ترخیص  کالاهای اساسی کمک می کند.

به گزارش راک نیوز ؛معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از پذیرش پیشنهادات گمرک ایران از سوی ریاست جمهوری برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و تولیدی از گمرک خبر داد .
مهرداد جمال ارونقی با بیان این نکته که ترخیص کالاهای اساسی و تولیدی از گمرک سرعت می گیرد اعلام کرد: در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور بیش از ۳/۵ میلیون تن است. حدود ۳/۳میلیون تن کالای غیراساسی غیرکانتینری نیز در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد که حدود ۸۰٪ از این کالاها تولیدی ، سرمایه ای و یا مربوط به پروژه های مختلف می باشند. موجودی کانتینرهای پُر وارداتی نیز بیش از ۳۰ هزار دستگاه برآورد می شود.
وی افزود: اخیراً دلایل ایستایی، دپو و رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور احصاء و به همراه راهکارها و پیشنهادهای لازم به مراجع ذیربط و ذیصلاح اعلام گردید. این دلایل در ۴ مقطع: قبل از اظهار کالا به گمرک؛ بعد از اظهار کالا به گمرک و درحین انجام تشریفات گمرکی؛ بعد از صدور پروانه و قبل از خروج کالا از گمرک و بعد از ترخیص کالا بررسی و برای هر مقطع پیشنهادهای لازم داده شد.
معاون امور گمرکی گمرک ایران در ادامه اظهار داشت: این پیشنهادات به استحضار رئیس جمهور محترم نیز رسید و ایشان با اجرایی شدن پیشنهادهای ارائه شده موافقت نمود و دستور لازم در این خصوص صادر شده است که جزئیات آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد . بنابراین با تعامل بوجود آمده با سازمان ها و دستگاههای ذیربط از جمله وزارت صمت و بانک مرکزی، پیش بینی می شود ترخیص کالاهای اساسی و ضروری ، مواد اولیه و مورد نیاز واحدهای تولیدی از گمرکات ظرف روزهای آینده سرعت گیرد.
ارونقی در خاتمه با اشاره به پیگیری های مقامات استانی صورت پذیرفته در این خصوص ادامه داد: ظرف ماههای اخیر پیگیری های متعددی از سوی استانداران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخصوص تسریع در ترخیص اقلام متعلق به واحدهای تولیدی صورت پذیرفته و گمرکات اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه همکاری لازم را با واحدهای مزبور در سالی که بنام « جهش تولید» مزین شده است داشته اند و خوشبختانه با اجرایی شدن پیشنهادات مورد پذیرش، تسریع و تسهیل قابل توجهی در روند ترخیص کالاهای ضروری و اساسی صورت می پذیرد که جا دارد از پیگیری ها ، زحمات  و تعامل کلیه عوامل مرتبط در این موضوع اعم از تقنینی، اجرایی، قضایی و نظارتی کمال تشکر را داشت.



تاریخ انتشار : 26 تیر 1399 10:07



» اخبار مرتبط:

  • ملاک عمل گمرک برای ترخیص درصدی کالاهای دارای اولویت ۱ و ۲ موجود در اماکن گم ...
  • ۲خبر خوب معاون گمرک ایران ؛ مشکل کاغذهای وارداتی حل شد/تشریفات ترخیص برنج ه ...
  • معاون گمرک ایران خبر داد : تسهیلات ویژه گمرک به واحدهای تولیدی در راستای تح ...
  • نامه معاون فنی گمرک ایران به سازمان توسعه و تجارت ؛ چاره ای برای تسهیل در و ...
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler