مشروح اخبار


» ناگفته های دلسوزانه پدر از آخرین مکالمه تلفنی دخترش که در محاصره آتش کلینیک سینا بود + عکس



راک نیوز/  علی اصغر اعلایی پدر یکی از قربانیان حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا مهر آخرین مکالمه خود با دخترش را روایت کرد.

شامگاه سه‌شنبه (دهم تیر ماه) برای تهرانی‌ها بسیار متفاوت بود و خبر انفجار مهیب در ساختمان کلینیک سینا مهر خیابان شریعتی به سرعت در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد. بر اساس انفجار مورد اشاره که حوالی ساعت ۲۱ رخ داد، تعداد ۱۹ نفر از کارکنان و مراجعه کنندگان به این مرکز پزشکی جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری هم مصدوم شدند.
طی چند روز گذشته حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در مورد بررسی اماکن ناایمن در شهر تهران، از تدوین گزارش بررسی ۴۳۰ مرکز درمانی و بیمارستانی و صدور و ابلاغ اخطار برای مراکزی که ایمنی لازم را نداشته‌اند خبر داد و گفت که در حادثه کلینیک سینا مهر تهران، شهرداری تهران و وزارت بهداشت نسبت به نظارت بر تغییر کاربری محل کلینیک بدون در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی مقصر بودند.

ناگفته های دلسوزانه پدر از آخرین مکالمه تلفنی دخترش که در محاصره آتش کلینیک سینا بود + عکس

«در زمان حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا مهر به همراه پسرم خودمان را با موتور به محل وقوع حادثه رساندیم.» این بخشی از اظهارات اصغر علایی پدر یکی از قربانیان حادثه اخیر در شمال شهر تهران است، ساعت ۲۱:۰۳ دقیقه رسیدیم و ساعت ۲۱:۰۵ دقیقه بود. دخترم باهام تماس گرفت و گفت که من طبقه چهارم هستم و در حال خفه شدن هستم، در آن زمان ماموران آتش نشانی به من اجازه ورود به طبقه چهارم را ندادند و حتی خودشان هم نرفتند.

هیچ ارگان و سازمانی با ما همدردی نکرد

اعلایی ادامه داد: امکاناتی مثل اطفای حریق، خروج اضطراری و حتی یک مسئول هم برای راهنمایی آتش نشانان در کلینیک حضور نداشت. ماموران آتش نشانی حیران بودند و در این مواقع باید یک کارشناس وارد عمل شود تا اطفای حریق به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. این کلینیک ماهیانه ۸۰۰ میلیون درآمد داشته و تعجب می‌کنم که چرا یک نگهبان یا مسئول خاصی در زمان حادثه حضور نداشت.
پدر یکی از جانباختگان انفجار کلینیک سینا مهر عدم مدیریت مسئولان این کلینیک را مشکل اصلی این حادثه می‌داند و معتقد است که این آتش سوزی نبوده که ۱۹ نفر را پر پر کند؛ از سوی دیگر متأسفانه تعلل ماموران آتش نشانی و عدم همکاری مسئولان کلینیک منجر به این اتفاق وخیم شد. چرا ماموران همان دقایق ابتدایی این کار را نکردند؟ چطور افراد گیرافتاده در طبقه سوم نجات پیدا کردند، اما طبقه چهارم نه؟ بعد از خاموش کردن آتش به آن طبقه رفتند که دیر بود.

اعلایی پدر پرستار فوت شده در کلینیک سینا مهر تهران در پایان گفت: قبل از وقوع این حادثه بارها دخترم به من گفته بود که ساختمان این کلینیک ناایمن است و از کار کردن در این ساختمان نگران هستم، بعد از آتش سوزی هیچ ارگان و سازمانی با ما همدردی نکرد. از مراجع قضایی درخواست می‌کنم که در اسرع وقت به پرونده آتش‌سوزی این کلینیک درمانی رسیدگی کنند.

 



تاریخ انتشار : 26 تیر 1399 14:42



» اخبار مرتبط:

  • کشیدن بار اضافی و اتصالی در سیم های برق منجر به بروز آتش سوزی در یک ساختمان ...
  • آتش سوزی در بیمارستان "اردیبهشت شیراز"/بیمارن را به حیاط بیمارستان انتقال ...
  • محمدرضـا شریفی نیـا در کلینیک زیبایی نیوشا ضیغمی/تصاویــر
  • آتش نشانی مانع از آتش سوزی ساختمان سه طبقه در دهدشت شد
  • سقوط 4 نفر در حین نصب کولر آبی از طبقه چهارم!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler