مشروح اخبار


» دو فوریت طرح قیر رایگان تصویب شد



نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح قیر رایگان موافقت کردند.

به گزارش راک نیوز از استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 1399 کل کشور با 218 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

کاظم دلخوش اباتری به عنوان طراح الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال99 گفت: در ادوار گذشته موضوع قیر رایگان در بند (هـ) تبصره (1) قانون بودجه لحاظ می‌شد و سالانه قیر رایگان به روستاها، شهرها، بنیاد مسکن، راه و ترابری، آموزش و پرورش و مالش‌پاشی کویر اختصاص می‌یافت.
وی ادامه داد: اما سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کمیسیون بودجه با محدودیت‌هایی که داشت این بند را حذف کرد در حالی که یکی از نیازهای ضروری کشور آسفالت راه‌های روستایی و بهسازی مدارس است.
این نماینده مجلس توضیح داد: در طرح مذکور دو میلیون قیر رایگان در نظر گرفته شده است که از محل خوراک تأمینی به پالایشگاه‌ها تهیه می‌شود. از آنجایی که مبلغ قیر از تنی 400 هزار تومان به 4 تا 5 میلیون تومان افزایش یافته است در جزئیات مبلغی برای قیر رایگان در نظر گرفته نشده چرا که ممکن بود افرادی از این موضوع سوء استفاده کنند و قیمت قیر را افزایش دهند.
محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با طرح قیر رایگان گفت: در سنوات گذشته 4 میلیون تن قیر رایگان تخصیص داده می‌شد، از این جهت مخالف طرح هستم در عین حال قیر رایگان کمک‌کننده و راهگشای مناطق محروم است.
محمدحسین فرهنگی در موافقت با طرح مذکور اظهار داشت: فصل کاری 6 ماه اول سال است، زمان در حال سپری شدن است و فرصت مناسب برای کارهای عمرانی رو به اتمام است، باید هر چه زودتر قیر رایگان برای کارهای عمرانی در کشور لحاظ شود، در جزئیات کمیسیون می‌تواند عدد و رقم را تغییر دهد.
حسن نوروزی در مخالفت با طرح الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 1399 کل کشور گفت: اگر دولت و کمیسیون برنامه و بودجه ضرورت قیر رایگان را احساس می‌کرد موضوع را در دستور کار قرار می‌داد، نمایندگان اگر نظری دارند مباحث را برای بودجه سال  1400 به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهند.
جعفر قادری همچنین در موافقت با این طرح گفت: تمام فعالیت‌های ارگانی به قیر وابسته است و اگر قیر رایگان تأمین نشود تمام زیرساخت‌هایی که تا امروز فراهم شده در فصل بارندگی از بین می‌رود بنابراین انتظار می‌رود این امکان برای مناطق روستایی و محروم فراهم شود.
دکتر محمدباقر قالیباف پس از رأی موافق صحن علنی مجلس با دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 1399 کل کشور گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه انتظار می‌رود این موضوع را با مشورت کمیسیون‌های فرعی از جمله عمران و امور داخلی و شوراها بررسی کند و با انجام کار دقیق و کارشناسی موضوع را به صحن ارجاع دهد.
وی تأکید کرد: در عین اینکه تأمین قیر رایگان ضروری و اجتناب‌ناپذیر است اما در اجرای آن شاهد آسیب‌هایی بوده‌ایم، در کمیسیون ضمن پرداختن به مزایای طرح قیر رایگان برای حل مشکلات روستایی و شهری از میزان مشکلات حاشیه‌ای آن کاسته شود./



تاریخ انتشار : 29 تیر 1399 10:45



» اخبار مرتبط:

  • عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس: مسئله توزیع قیر رایگان حل شد
  • تاجگردون :تفاوت تطبیقی حقوق شامل مدیران ارشد و نمایندگان مجلس نمی‌شود
  • بودجه 170 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات
  • تاجگردون خبرداد/دو فوریت طرح اصلاح قانون بودجه رد شد
  • اتفاقی که برای اولین بار رخ داد: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق رد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler