مشروح اخبار


» موحد؛نمایندگان برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی انگیزه ای ندارند



عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از اصلاح آیین‌نامه داخلیی مجلس در صورت به حدنصاب نرسیدن کمیسیون حقوقی خبر داد و درباره علت تشکیل نشدن این کمیسیون گفت: انگیزه ای که برخی آقایان به دنبالش هستند در کمیسیون حقوقی وجود ندارد.

به گزارش راک نیوز؛ حجت الاسلام سید محمد موحد با اشاره به تشکیل نشدن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی باید بین ۱۹ تا ۲۳ نفر باشد ولی این کمیسیون به دلیل به حدنصاب نرسیدن هنوز تشکیل نشده است.
 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قرار شد در صورت به حد نصاب نرسیدن این کمیسیون، ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس (تشکیل کمیسیون‌های مجلس کمتر از حد نصاب) اصلاح شود.
موحد با بیان اینکه انگیزه ای که برخی آقایان به دنبالش هستند در این کمیسیون وجود ندارد، افزود: برای سامان گرفتن مبانی دینی اسلام و انقلاب که حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب تبیین کردند و همراهی مردم، راهی جز مبارزه با فساد در ابعاد مختلف نداریم.  
منتخب مردم کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس یازدهم اظهار داشت: در صورتی که افراد توانمند و خبره عضو کمیسیون حقوقی مجلس شوند به راحتی می توان طرحی را به صحن علنی مجلس ارائه کرد که در جدال قانونی با فساد موثر واقع شود.
موحد همچنین درباره اولویتهای کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: بعد از شکل گیری این کمیسیون سیاست‌ها و برنامه‌های آن ابلاغ می‌شود و به طور قطع یکی از وظایف کمیسیون قضایی برخورد با مفسدین دانه درشت اقتصادی است.
به گفته این نماینده مجلس، یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات، برخورد با کسانی است که تحت عنوان دانه درشت و یا اشکال دیگر مردم را دلسرد می‌کنند.
نباید عدهای احساس کنند در چتر حمایتی قرار دارند
موحد افزود: باید به سمتی رفت که مردم احساس کنند قانون برای همه است و اینگونه نیست که عده ای احساس کنند در چتر خاص حمایتی قرار دارند. همچنین قرار نیست کسی قدرت و توان ورود به حوزه آنان را نداشته باشد چرا که همه مقابل قانون برابر هستند.
منتخب مجلس یازدهم، اولویت فسادستیزی را برخورد با دانه درشت‌ها عنوان کرد و گفت: باید به عنوان تکلیف به مبارزه با فساد توجه شود و به گونه ای به آن عمل کنیم که آثار آن برای مردم و نظام مشخص شود.



تاریخ انتشار : 3 مرداد 1399 13:37



» اخبار مرتبط:

  • عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:برخورد با دانه درشت‌ها یکی از ب ...
  • تایید اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق + جزئیات
  • تایید اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق + جزئیات
  • منتخب مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم: سایه سیاست از سر کمیسیون اصل 90 در ...
  • استعفای دسته جمعی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler