مشروح اخبار


» شورای اداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد



فرماندار کهگیلویه با اشاره به عدم همکاری برخی از ادارات در مقابله با حوادث، گفت: مدیرانی داریم که برای پیگیری نیازمندی‌های اداره خود با مدیرکل رودربایستی دارند.

به گزارش راک نیوز،حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در شورای اداری شهرستان که با موضوع «جایگاه نماز جمعه» برگزار شده بود، اظهار داشت: در بین همه ادیان یک روز مقدسی وجود داشت که برای یهودیان روز شنبه، مسیحیان روز یکشنبه و برای مسلمانان نیز مثل سایر ادیان روز جمعه را روز عبادت از سوی خداوند رحمان نامگذاری شده است.

 

امام جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه به برکت نظام جمهوری اسلامی در ایران اهدافی از جمله روشنگری و همبستگی و همکاری با سایر نهادهای کشور  را در بر داشت و در مقابل دسیسه‌های دشمن کارکردهای اثرگذاری دارد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: نماز جمعه آرامش بخش و تجلی شکوه عبادات است،همه ما باید نسبت به مسئله نماز جمعه اهتمام داشته باشیم زیرا نماز جمعه تریبون نظام جمهوری اسلامی است.


وی با بیان اینکه همفکری و همکاری در هر چه باشکوه برگزار شدن نماز جمعه اهمیت دارد، افزود: امروز جبهه استکبار همه توان خود را به کار بسته تا با جبهه اسلام مقابله کند، همه ما می‌بینیم که دشمنان و کفار هر روزه در حال طراحی سناریوهای مختلفی برای متوقف کردن اسلام هستند.
 
وحدانی‌فر گفت: برای خنثی شدن توطئه‌های دشمن باید تلاش های بیشتری صورت دهیم همه با هم با یک دست واحد زیر سایه ولایت تلاش کنیم تا کارها پیش برود.
 

امام جمعه دهدشت با اشاره به برگزاری نماز جمعه در چهار شهر گفت: اداره و برگزاری نماز جمعه نیازمند همکاری همه مسؤولان است. ستاد و نهاد نماز جمعه نیازمند همکاری و اهتمام جدی ادارات و دستگاه‌ها است.
 

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه می‌تواند مشکل گشا باشد و مشکلات بخش‌ها را می توان از این تریبون حل و فصل کرد، ادامه داد: وضعیت کشور وضعیت خاصی است از تحریم و کرونا تا فروش نفت از مشکلات موجود است اما در چنین شرایطی با تدبیر صحیح می‌توان از مشکلات رهایی یافت.
 

همچنین حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در شورای اداری گفت: تریبون‌های نماز جمعه برای ارائه گزارش عملکرد در اختیار مسؤولان قرار دارد.


امام جمعه سوق افزود: همه ما این آمادگی را داریم تا مسؤولان برای ارایه گزارش و حضور در بین مردم از تریبون نماز جمعه استفاده و خدمات را ارایه دهند.
وی گفت: با این حال اهتمامی در نماز جمعه از سوی برخی از مسؤولان دیده نمی‌شود.
 
کیانی‌اصل با بیان اینکه ائمه جمعه در تقابل با مسؤولان نیستند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات مردم با همکاری و تعامل تلاش داشته باشیم.


 علیرضا اتابک امروز در شورای اداری شهرستان، جایگاه نماز جمعه در دفاع از ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب را مهم خواند و از همه اعضای شورای اداری خواست همکاری ویژه با نهاد نماز جمعه داشته باشند.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به کارکردهای سیاسی و عبادی نماز جمعه از ابتدای انقلاب تاکنون تصریح کرد: دنیا سیاست‌های نظام را از تریبون نماز جمعه می‌شنود و تحلیل می‌کند.
وی گفت: نماز جمعه سنگر دفاع از ارزشهای اسلام و جزء وظایفی است که ما به عنوان مسؤول نظام اسلامی بر عهده داریم.
اتابک آتش‌سوزی‌های مکرر در شهرستان متأثر از عوامل گوناگونی است که هر کدام نیازمند بررسی و رسیدگی است.
فرماندار کهگیلویه گفت:بخشی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از خطای انسانی، بخشی احتمال عمدی و بخشی ناشی از اختلاف دامداران برای استفاده از پسماندهای مزارع است.
اتابک تصریح کرد: حوزه جغرافیایی مشترک با شهرستان‌های همجوار و ضعف آنها در مهار حادثه از دیگر عوامل بروز آتش‌سوزی‌هایی است که به حوزه استحفاظی شهرستان سرایت می‌کند.
رئیس شورای اداری کهگیلویه گفت: خیلی از توان نیروهای ادارات از قبیل منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، گروه‌های جهادی، سمن‌ها، مردم و... درگیر مهار آتش‌سوزی‌هاست.
وی تصریح کرد: هر اداره موظف است اکیپ مقابله با آتش‌سوزی به مدیریت بحران معرفی کند تا در مواقع ضرورت دسترسی به نیروها برای اعزام سریعتر شود.
اتابک همکاری برای مقابله با حوادث را ضروری دانست و گفت: هر اداره‌ای در بحث حوادث سهل‌انگاری کند مرتکب جرم شده است، برخی دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل کرده و خود را از حوادث کنار کشیده‌اند.
وی در خصوص دستورالعمل‌های مقابله با کرونا از آغاز بازرسی ادارات خبر داد و گفت: این بازدید با حضور کارشناسان استانداری و در راستای بررسی اقدامات لازم بهداشتی صورت می‌گیرد.
اتابک افزود: در پیک اول کرونا همکاری خوبی برای مقابله وجود داشت اما امروز در موج دوم پروسه گذشته جوابگو نیست نیاز به تغییر سیستم احساس می‌شود.
فرماندار کهگیلویه گفت: درصد بالایی از بیماران بستری در بیمارستان غیر بومی هستند همراهان ناقل این بیماران در سطح شهر تردد دارند.
اتابک همچنین با اشاره به توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها و نهادها گفت: مدیران پیگیر تخصیص اعتبارات باشند.
وی با بیان اینکه برخی مدیران قدرت چانه‌زنی با مدیرکل برای رفع نیازهای اداره خود را ندارند، افزود: برای پیگیری مشکلات شهرستان با مدیر کل رودربایستی دارند.
اتابک گفت: در برخی موارد برای تأمین هزینه 100 هزار تومانی تعمیر خودروی یکی از ادارات با مدیرکل رایزنی کردم این خوب نیست.



تاریخ انتشار : 4 مرداد 1399 13:32



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه جدید چیتاب منصوب شد
  • ستاد نماز جمعه قلعه‌رئیسی ستاد نمونه سال 96 کهگیلویه و بویراحمد شد
  • انتقاد صریح «جمهوری اسلامی» از یک امام جمعه
  • هاشمی در نماز جمعه؟
  • ستاد نماز جمعه گچساران با منتخبان مردم مخالفتی ندارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler