مشروح اخبار


» لبیک مداحان کهگیلویه و بویراحمدی به بیانات رهبر انقلاب در خصوص عزاداری محرم/تابع ستاد کرونا هستیم



راک نیوز/ جمعی از مداحان استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، بر پیروی از این رهنمودها و به‌کار بردن توصیه‌ها و معیارهای بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در برگزاری مراسم سوگواری محرم، تاکید کردند.

جمعی از مداحان استان کهگیلویه و بویراحمد به سخنان روزگذشته مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری جلسات محرم در شرایط کرونایی واکنش نشان دادند و تاکید کردند که مطابق فرمایشات رهبر انقلاب عمل خواهند کرد.
 
مهدی رضایی: فرمایش مولا و مقتدایمان  پیرامون چگونگی پاسداشت عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و تعظیم شعایٔر حسینی، مطابق معمول، فصل‌الخطاب است، اوامر رهبری در عصر غیبت لازم الاجرا  و واجب الاجرا است.

 


مقام معظم رهبری می فرمایند ما تابع ستاد کرونا هستیم بنابرین ما نیز به عنوان یک سرباز تابع امر رهبری هستیم، سلامتی مردم مهم است، همه سوگواران حسینی، هیأت ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند زیرا موضوع بسیار مهم است.
 
 
امیر گرجی نژاد: بیانات رهبرمعظم انقلاب درمورد عزاداری محرم بار دیگر به ما گوشزد کرد که بچه شیعه امام حسینی باید نماد عقلانیت باشد،هیئات می توانند امسال و در شرایط کرونا با ابتکار خود الگویی جدید برای برگزاری تجمعات در شرایط بحرانی به جامعه جهانی ارائه کند.




گرچه فرمایش رهبرعزیزمان پیرامون چگونگی پاسداشت عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام و تعظیم شعایر حسینی مطابق معمول فصل الخطاب است و ماهم به تبع از صحبت های حضرت آقا تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان هستیم و هرآنچه آنها تصمیم گیرند انجام خواهیم داد.
محمد شجاعی: روضه پناه ماست...ما بر آن عقیده ایم که مجلس عزای سیدالشهداء علیه السلام دارالشفاست ،اما محرم امسال امر بر فرمان مولا و مقتدایمان امام خامنه ای است.




سید عین الله رضایی:ما هر چه داریم از محرم و صفر است، این سخن امام راحل است که واقعیت هم همین است و یکی از راه ها و کامل ترین آن برای برطرف شدن بیماری کرونا توسل به امام حسین علیه السلام و روضه های ایشان است .



ما جامعه مداحان گچساران به اطاعت از مقام عظمای ولایت "حضرت امام خامنه ای" هم  در خصوص برگزاری جلسات عزاداری محرم تابع دستورات ستاد کرونا هستیم و ضمن رعایت اصول بهداشتی به سوگواری امام حسین علیه السلام می پردازیم.
محمدرضا محمودی:ماجامعه مداحان وذاکرین اهل بیت علیهم السلام همانطورکه هرساله درخدمت دستگاه امام حسین (ع) اقامه عزا می نمودیم ،اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا،تحت فرمان ولی امر مسلمین "امام خامنه ای" کسب اجازه و اجرای مراسم را ازستاد مقابله با کرونا می گیریم و هردستوری که بدهند نیزاطاعت می کنیم .




موسی زارعی: امسال محرمی متفاوت از سالیان گذشته خواهیم داشت و با تأسی از فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تبعیت ازدستورالعمل های ستاد مرکزی مقابله با کرونا به جهانیان نشان خواهیم داد همانگونه که امام حسین علیه السلام درقیامش علیه ظلم و جور و فساد دغدغه دنیا و آخرت مردم راداشتند،ما هم به عنوان دوستدار آن امام ،ضمن پاسداشت ایام سوگواری ،سلامتی و امنیت جانی مردم را در اولویت اجرای مراسمات عزاداری قرار خواهیم داد.



سید مصطفی خلیلی:رهبرا،چشم وگوش ما همیشه به دهان مبارک شما بوده و هست آنچه را درباب محرم ونحوه عزاداری امام حسین علیه السلام و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا امرفرموده اید با جان ودل پذیراییم.



سید نعمت حجازی:سخنان مقام معظم رهبری متاع و امانتی گرانبهاست که اطاعتش همچون لبیک در غدیر خم است چرا که واقعه عاشورا زمانی رخ داد که پیام غدیر فراموش شد، هیهات از اینکه ما مداحان اهل بیت علیهم السلام بگذاریم که ولایت تنها بماند؛ما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز ملزم به اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان خواهیم بود و تبعیت خواهیم کرد.



احسان برومند:هر مداح اهل بیت(ع) به عنوان یک سرباز انقلاب است و یک سرباز همیشه تابع دستور فرماندهی است ، هرچیزی که ستاد محترم مقابله با کرونا در شهرستان اعلام کنند همان را انجام خواهیم داد ، زیرا فرمانده و رهبرعزیزمان چنین امری داده اند و ما نیز با جان و دل اطاعت خواهیم کرد.



علی سینایی:در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری آل الله(ع) در ماه های محرم و صفر باید عرض کرد فصل الخطاب هیئت های محوری انقلاب اسلامی کشور، فرمایشات امام مسلمین حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) عزیز خواهدبودو لذا ما خادمان اهل بیت علیهم السلام بنا بر فرمایشات رهبرانقلاب نیز تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا خواهیم بود.



مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی به‌مناسبت عید سعید قربان در رابطه با عزاداری های محرم فرمودند: عزاداری را بالاخره به یک شکلی می کنند.من می خواهم تأکید کنم در عزاداری ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما می گویند. بنده خودم شخصا هرچه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه من به هیئات منبری ها و مداح ها و دیگران این است که هرکاری میکنید ببینید ستاد ملی کرونا چه میگوید اگر ضابطه ای تایید کردند همه ما موظفیم آنرا رعایت کنیم.



تاریخ انتشار : 12 مرداد 1399 12:27



» اخبار مرتبط:

  • دستور رئیس جمهور برای دستورالعمل‌های مرتبط با ایام سوگواری ماه محرم
  • مراسم عزاداری و دسته روی هیئات مذهبی در دهدشت برگزار می شود/زمان و مکان
  • رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه: مراسم عاشورای حسینی با حضور 4 ...
  • مداحان از بیان سخنان خلاف قانون پرهیز کنند
  • برگزار ی همایش «رهروان زینبی(س)» درکهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام