مشروح اخبار


» رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان: کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیتهای سازمانهای توسعه ای محروم مانده است



رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان در نشست خبری که عصر امروز با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی صنعت ومعدن و روز خبرنگار برگزار شد، عنوان کرد:مشکل اصلی استان محروم ماندن از ظرفیتهای سازمانهای توسعه ای است.

سالار حسین‌پور ضمن تبریک عید غدیر و روز خبرنگار و تشکر ویژه بخاطر انتشار اخبار صمت و نقد منصفانه این سازمان توسط رسانه ها ، گفت:۵۷ درصد اقتصاد کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که نشان از گستردگی وظایف و فعالیت های سازمان دارد‌.وی ساماندهی این وظایف مخصوصا در شرایط خاص کنونی و وجود کرونا را نیاز مند هوش و همت مضاعف دانست وعنوان کرد::راه اندازی کارخانه تولید الکل، ژل و ماسک از جمله کارهای انجام گرفته در همین دوره است.
حسین پور به تولید ۴۱ هزار عدد ماسک روزانه در استان اشاره کرد و یادآور شد:در این مجموعه بزرگ، مردم انتظارات به حق زیادی دارند؛اما ما با مشکلات و تنگناهایی مثل کمبود نیرو وتجهیزات مواجهیم ولی با وجود همه کمبودها تلاش ما بر فراهم آوردن رضایت نسبی مردم است‌.رییس سازمان صمت استانبا بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹، ۴۶ مورد جواز صنعتی ومعدنی با اشتغال۹۰۱ نفر و سرمایه ۳۰۵ میلیارد تومان صادر شده ، تصریح کرد:تعدادجواز صنعتی صادر شده ازابتدا تا کنون ۵۲۸مورد با اشتغالزایی ۱۱۶ نفر سرمایه گزاری ۱۱ میلیون ۶۲۸ هزار و ۱۱۲میلیون ریال بوداه است‌.
وی تسهیلات برای کمک به سرمایه گذاری از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ را ه۱۷۰۷ میلیارد ریال برای ۸۹ پروژه عنوان و افزود:تاکنون ۲۸پروژره تسهیلات را که جمعا۵۸ میلیارد ریال می شود، دریافت کرده اند‌.حسین پور، پتروشیمی گچساران با ۶۷ درصد پیشرفت، پتروشیمی دهدشت،آب معدنی منطقه ستنگان، آهک هیدراته چرام که تا پایان بهمن به بهره برداری می‌رسد وبیو اتانل زیست باشت از جمله مهمترین پروژه های در دست ساخت استان نام برد و گفت: بیو اتانول زیستی باشت، دومین واحد تولید الکل زیستی درکشوراست.
هلیانیترات در دیشموک از پروژ هایی در دست اقدام سازمان صمت استان است.وی تاکید کرد:پروژه های پتروشیمی گچساران، بیو اتانول باشت و آب معدنی۴۴۳۵ستنگان با جمله پروژهای اقتصاد مقاومتی استان هستند که پیشرفت واتمام آنها به جد در دستور کار قرار دارد.وی در ادامه بیان کرد:استان ما استان غنی از لحاظ معدن نیست؛ولی ظرفیتهایی وجود دارد که بتوایم آنها را فعال کنیم.حسین پور افزود: ۷۴ مورد معدن در استان وجود داردکه ۴۱مورد آن فعال است.وی ظرفیت قطعی استان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن دانست واظهار کرد: مهمترین معادن استان، بوکسیت سرفاریاب، سلستین بهمئی و بابا محمدگچساران، سنگهای آهک معادن گچ،معادن شن و ماسه غنی و... است. وی وصول ۲۷۹ میلیون تومان حقوق دولتی و واریز به خزانه را بخشی دیگر از عملکرد تحت مدیریتش عنوان کرد و گفت: برای کنترل بازار کارهایی زیادی صورت گرفته است.صادر شدن ۲۹هزار و ۳۰۰ پروانه کسب با اشتغالزایی۷۳ هزار نفر بخشی دیگر از این عملکرد است.
در حوزه تنظیم بازار ۱۴جلسه ستاد تنظیم بازار با ۵۱ مصوبه بخشی دیگر بود که حسین پور به آن اشاره کرد.وی با تاکید بر اینکه من هم از جنس مردم هستم و شرایط بازار را قبول ندارم، اظهار کرد: بخشی از این تحت شرایط تحت شرایط کلان کشور است و نمی‌ شود کاری کرد اما بخشی که درون استانی است را میتوان مدیریت کرد که همه نیروها با تمام توان در این حوزه فعال هستند. وی بیان کرد: همواره شخصا در بازرسی های انجام شده مشارکت دارم و تاکنون ۳۴۸۰ مورد بازرسی با ۴۰ بازرس انجام شده است.۱۲۹۸ پرونده تشکیل شده با ۱۷۹۶ عنوان تخلف کشف شده ۲۱هزار ۵۲۸ میلیون ریال ارزش و۷۱۵ موردپلمب آماری بود که رئیس صمت استان بیان کرد.



تاریخ انتشار : 15 مرداد 1399 20:27



» اخبار مرتبط:

  • معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد: شاخص های بخش ...
  • معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد: رشد ۲۱ در ...
  • ۴۲ هزار میلیارد ریال به صنعت کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شد
  • سهم 50 درصدی گچساران در سرمایه‌گذاری بالای میلیارد
  • واگذاري 20 درصد سهام پتروشيمي گچساران به بخش خصوصي
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler