مشروح اخبار


» پذیرایی از مهمان ها با موش کباب شده ! + تصاویر



راک نیوز/ نماینده سابق کشور مالاوی می‌گوید: از سه سالگی صید موش را یاد گرفتم. مردم این مناطق موش‌های خاکستری دم کوتاه معروف به کابوکو را دوست دارند که می‌گویند خوشمزه است.


اگر روزی پایتان به مالاوی باز شد و شما را به خانه‌شان دعوت کردند و گوشت موش جلویتان گذاشتند، زیاد تعجب نکنید. این روز‌ها و به ویژه بعد از همه‌گیری کرونا، موش به یکی از وعده‌های غذایی مردم مالاوی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند تبدیل شده است.
البته برخی دیگر از مردم هم از آن به عنوان فست فود و میان وعده استفاده می‌کنند. در امتداد ۳۲۰ کیلومتری دو شهر مهم مالاوی یعنی بلانتایر و لیلونگوی، مغازه‌های فروش کباب موش به تعداد زیادی به چشم می‌خورد.


مردم کشوری که در مهمانی‌ها با موش از شما پذیرایی می‌کنند!



در استان نچو در میانه راه، برنارد سیمیون یکی از کسانی است که به فروش موش می‌پردازد.

او می‌گوید: ما موش شکار می‌کنیم و از آن به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌کنیم و به رهگذران می‌فروشیم تا کسب درآمد کنیم. او می‌گوید قبل از کرونا اوضاع مالی بدی داشته و حالا همه چیز بدتر شده است.

مالاوی یکی از فقیرترین کشور‌های جهان است و ۱۸ میلیون تن از مردم آن، زیر خط فقر زندگی می‌کنند. با انتشار ویروس کرونا بخش کشاورزی و تولیدات داخلی این کشور خسارت دیده و تا ۳.۵ درصد کاهش داشته است. مردم مالاوی روزانه ۵۴۰۰ مورد ابتلا به کرونا و نزدیک به ۱۷۰ تن قربانی کرونا دارند.

مردم کشوری که در مهمانی‌ها با موش از شما پذیرایی می‌کنند!


لوکلوس باندا نماینده سابق و موزیسین موفق می‌گوید: از سه سالگی صید موش را یاد گرفتم. در روستا‌های مالاوی موش گرفتن کار سختی نیست و دختر‌ها هم مثل پسر‌ها به آن به عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کنند. مردم این مناطق موش‌های خاکستری دم کوتاه معروف به کابوکو را دوست دارند که می‌گویند خوشمزه است.
باندا نماینده سابق می‌گوید: خوردن موش یک حس نوستالژیکی برایم دارد، فقط به همین خاطر موش می‌خورم و دلیل خاصی ندارد.


مردم کشوری که در مهمانی‌ها با موش از شما پذیرایی می‌کنند!



سیلوستر کاثومبا، متخصص علوم تغذیه در وزارت بهداشت می‌گوید: مقامات بهداشتی توصیه اکید دارند، مردمی که توان خرید گوشت ندارند، موش بخورند؛ موش منبع غنی و فوق‌العاده پروتئین است.

اما توصیه به خوردن موش در مالاوی، با واکنش طرفداران محیط زیست مواجه شده و آن‌ها از روشن کردن آتش در جلوی سوراخ خانه موش‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و بر این باورند که این حجم از شکار موش، به محیط زیست آسیب می‌زند. آن‌ها می‌گویند: ما می‌دانیم که فقرا هم به کسب درآمد نیاز دارند، اما این طوری به محیط زیست ضربه می‌زنند و باعث گرمایش زمین می‌شوند



تاریخ انتشار : 21 شهریور 1399 02:18



» اخبار مرتبط:

  • 16 اردیبهشت 99 / افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان
  • آیا ویروس کرونا با بخور جوش شیرین درمان می‌شود؟
  • با پیگیری منتخب مردم 500 میلیون تومان و 10 هزار ماسک به کهگیلویه بزرگ اختصا ...
  • آخرین وضعیت مصدومان زلزله آذربایجان شرقی /مصدومیت 348 نفر
  • خربزه + عسل = مرگ؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler