مشروح اخبار


» توئیت جنجالی AFC؛ پرسپولیس تنها تیم ایرانی که دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است



درخشش آسیایی پرسپولیس در سال ۲۰۲۰ ادامه یافت و سرخ‌های ایران موفق شده‌اند بار دیگر به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راک نیوز وبه نقل از آنا؛ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۰۳-۲۰۰۲ جایگزین جام باشگاه‌های آسیا شد که در این مسابقات تیم‌های باشگاهی برتر کشورهای قاره کهن به مصاف هم می‌رفتند. این تصمیم AFC در شرایطی اجرایی شد که چندین سال قبل از آن در قاره سبز این اتفاق افتاد و مسابقات باشگاهی به لیگ قهرمانان اروپا تغییر یافت. در واقع فوتبال آسیا از اروپا الگوبرداری کرد.

از زمانی که لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده هیچ تیمی از ایران نتوانسته به قهرمانی این مسابقات دست یابد اما سپاهان اولین تیم ایرانی بود که در سال ۲۰۰۷ به فینال صعود کرد و پس از نایب قهرمانی‌ای که با شکست برابر «اوراوا ردز» ژاپن به دست آورد، به دلیل میزبانی کشورش در این رقابت‌ها، سپاهان اولین تیم ایرانی نام گرفت که در مرحله پلی‌آف جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کرد و پس از قبول شکست در آن دیدار از دور رقابت‌ها حذف شد.

ذوب‌آهن دومین نماینده فوتبال ایران بود که حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در سال ۲۰۱۰ تجربه کرد، اما در فینال در ورزشگاه المپیک توکیو مغلوب سئونگنام کره جنوبی شد. در سال ۲۰۱۸ پرسپولیس سومین تیمی بود که به فینال صعود کرد. سرخ‌پوشان در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ۲ بر صفر مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن شکست خوردند و نایب قهرمان شدند.

درخشش آسیایی پرسپولیس در سال ۲۰۲۰ ادامه یافت و سرخ‌های ایران موفق شده‌اند بار دیگر به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. با توجه به تغییر شیوه برگزاری جام باشگاه‌های جهان که در آن ۲۴ تیم حضور دارند و سهمیه آسیا ۲,۵ است، پرسپولیس با صعود به دیدار پایانی حضورش در مرحله گروهی این تورنمنت معتبر را قطعی کرده و از این حیث اولی نماینده کشورمان محسوب می‌شود که دیدارهایش را در دور گروهی این مسابقات سال آینده برگزار می‌کند.


توئیت جنجالی AFC؛ پرسپولیس تنها تیم ایرانی که دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است

 



ضمن اینکه توئیتر AFC با انتشار خبری اعلام کرد پرسپولیس تنها تیم ایرانی است که موفق شده دو مرتبه به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کند و اشاره‌ای به موفقیت‌های استقلال در سال‌های قبل از آن نداشته است.



تاریخ انتشار : 20 مهر 1399 09:25



» اخبار مرتبط:

  • اعتراض باشگاه النصر علیه پرسپولیس/ توطئه دیگری در راه است؟
  • قرعه پرسپولیس به پاختاکور افتاد
  • واکنش رسانه سعودی به شکایت پرسپولیس از الدحیل به AFC
  • استقلال و پرسپولیس در پلی‌آف آسیا!
  • خبری خوش برای فوتبال ایران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler