مشروح اخبار


» جزییاتی از بودجه مجلس وتغییرات درفیش حقوقی نمایندگان مجلس



نایب رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس از قطع حق مسکن نمایندگان و توقف فروش خودرو برای نمایندگان مجلس خبر داد.
غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مکلف است هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد بودجه مجلس را تدوین و در اختیار هیات رییسه و نمایندگان مجلس قرار دهد لذا اولین گزارش مجلس نهم تهیه و تا اواسط آذرماه در مجلس قرائت می‌شود.
نماینده مردم گرمسار از چاپ گزارش عملکرد بودجه‌ای مجلس خبر داد و افزود: از مجموع 460 میلیارد تومان بودجه عمرانی، 150 میلیارد تومان مربوط به احداث دفاتر نمایندگانی در مراکز استان‌ها و احداث دفاتر خبرگزاری خانه ملت در شهرستان‌ها بود که به دلیل عدم پرداخت از سوی دولت اجرا نشده است.
وی افزود: نمایندگان مجلس در هر دوره دفاتر کاری اجاره می‌کنند و این مبالغ باید توسط مجلس تامین شود بنابراین هیات رییسه تصمیم گرفت با احداث دفاتر نمایندگان در شهرستان‌ها یک بار برای همیشه هزینه کند که با عدم تخصیص اعتبار، این قصد هیات رییسه محقق نشد.
نایب رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه با اشاره به بودجه جاری مجلس، گفت: از بودجه 221 میلیارد تومانی مجلس فقط 50 درصد تخصیص یافته است که از این میزان نیز 83 میلیارد تومان معادل 76 درصد بودجه جاری از خزانه دریافت شده است. این ردیف بودجه‌ای مجلس شامل هزینه‌های مربوط به بازنشستگان، نظارت، قانون‌گذاری، دبیرخانه، کنفرانس‌ها، دبیرخانه مجالس آسیایی و مرکز پژوهش‌های مجلس است.
کاتب از حذف حق اجاره مسکن از فیش حقوقی نمایندگان خبر داد و افزود: هیات رییسه مجلس برای سال جاری اعلام کرده است یا نمایندگان خودشان منزلی را اجاره کرده و مجلس طرف قرارداد با موجر می‌شود یا مجلس خود راسا منزلی را در قالب خانه سازمانی برای نمایندگان اجاره و در اختیار آنان می‌گذارد.
نماینده مردم گرمسار از توقف ارائه خودرو به نمایندگان مجلس در مجلس نهم سخن گفت و افزود: تا قبل از مجلس نهم امکان خریداری خودرو از طریق مجلس به نام نمایندگان وجود داشت ولی در مجلس نهم خودرو به نام مجلس شورای اسلامی خریداری و با راننده در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.
وی افزود: رهن خانه برای نمایندگان بین 40 تا 80 میلیون تومان متغیر است. در برخی موارد نیز تعدادی منزل مسکونی به صورت یک جا برای 8 نماینده اجاره شده است. از نمایندگان شهرستانی خواسته شده است تا برای کاهش هزینه‌های مجلس در مراکز استان‌ها خانه اجاره کنند که بسیاری از نمایندگان این چنین کرده‌اند.



تاریخ انتشار : 6 آذر 1391 13:01



» اخبار مرتبط:

  • بودجه 170 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات
  • نماینده کازرون به ۷ دهک آسیب‌پذیر وعده شنبه را داد.
  • نمایندگان مجلس؛ خوش نشین‌های ناراضی!
  • جزئیات نحوه واگذاری "مسکن"، "دفتر" و "خودرو" به نمایندگان مجلس
  • تاجگردون عضو کمیسیون بودجه مجلس شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler