مشروح اخبار


» تلاش بی وقفه امور آبفا باشت برای رفع شکستگی خط انتقال شادگان




امین محمدی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باشت در پاسخ به خبر منتشر شده در برخی سایت ها و جراید محلی با عنوان "قابل توجه فرماندار، بخشدار و آبفای شهر باشت/روستای شادگان ۱۵ روز است آب ندارد/تعلل یا بوروکراسی اداری قابل توجیه نیست/مردم تحت فشار شدید"، اظهار کرد: شکستگی خط انتقال لوله آب روستاهای شابهرام وشادگان در مسیرجاده اصلی هفته گذشته توسط آبدار این روستاها گزارش شد.

محمدی افزود: باتوجه به اینکه اداره راه و شهرسازی شهرستان باشت در سالهای گذشته بدون از انجام استعلام از امور آبفا نسبت به خاکریزی و مدفون نمودن بیش از ۳۰۰متر از خط انتقال آبرسانی روستای شادگان اقدام نموده که خط انتقال آب در نقطه مورد نظر حدود ۳ تا ۵ متر در عمق خاکهای ریخته گردیده مدفون گردیده و به همین علت مسیر شکستگی لوله به دلیل حجم زیادخاکریزی کاملا نامشخص اشت.
وی عنوان کرد: در همین راستا اداره آبفا شهرستان باشت جهت تعمیر خط انتقال درمحل کار حضور و با توجه به اینکه امکان حفاری توسط نیروی انسانی مقدور نبود و احتمال ریزش خاک وجود داشت در مورخ ۲۴مهرماه یک دستگاه لودر جهت حفاری به محل مورد نظر انتقال داده شد.
 محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای خاک، صعب العبور بودن مسیر و سقوط لودر به دره پایین دست عملا امکان حفاری با لودر میسر نگردید و بدلیل کمبود امکانات، مرمت خط انتقال مورد نظر تاکنون برای این امور میسر نگردیده و در کمترین زمان ممکن امور آبفا شهرستان باشت نسبت به انتقال یک دستگاه بیل مکانیکی با توانایی قدرت مانور و انجام کار بالاتر جهت حفاری و مرتفع نمودن مشکل اقدام خواهد نمود.
ایشان اظهار داشتند: از بدو حادث گردیدن این مشکل نهایت همکاری از طریق فرمانداری، بخشدار مرکزی و اداره راه و شهرسازی شهرستان باشت بویژه در خصوص تهیه یکدستگاه کمرشکن و انتقال لودر اداره راه و شهرسازی انجام گردیده است.
محمدی با بیان اینکه در روستای مذکور فقط ۸ خانوار ساکن می باشند و مابقی خانوار ها در این روستا اکثرا سکونت موقت و کوتاه مدت داشته و معمولا در ایام تعطیلات و بعضا تعطیلات پایان هفته در روستا حضور دارند.
وی تاکید کرد: امور آبفا تنها وظیفه تامین آب شرب خانوارها را برعهده دارد و تامین آب کشاورزی و باغات، دام و احشام هیچ گونه ارتباطی به امور آبفا ندارد و در این راستا از زمان ایجاد مشکل خط انتقال، روزانه آبیاری بوسیله یکدستگاه تانکر آبرسانی ۱۴ متر مکعبی نیز انجام می گیرد.
مدیر امور آبفا شهرستان باشت افزود: در سال ۱۳۹۵ شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ساخت یکباب مخزن ۱۰۰متر مکعبی و اصلاح حدود ۵ کیلومتر شبکه توزیع وکنتور گذا‌ری آب روستا اقدام نموده و به رغم انجام خدمات، متاسفانه مشترکین ساکن در این روستا نسبت به پرداخت آب بهاء همکاری ندارند.



تاریخ انتشار : 27 مهر 1399 15:06



» اخبار مرتبط:

  • رفع بیش از 120 مورد شکستگی شبکه توزیع آب 
  • تکذیب قطعی مداوم آب شرب فیلگاه و چهاب کهگیلویه 
  • شناسایی و جمع آوری 60 فقره انشعاب غیرمجاز آب
  • عملیات آبرسانی به 8 روستای باشت در دست اجراست
  • بیل مکانیکی شبکه گاز 22 روستای گچساران و باشت را قطع کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler