مشروح اخبار


» آخرین اخبار از انتخابات آمریکا/ تجمع اعتراضی مقابل کاخ سفید



اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» را به صورت لحظه به لحظه در این گزارش بخوانید.

به گزارش راک نیوز از استان کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افتتاح مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ساعت ۵ صبح سه‌شنبه به وقت محلی (معادل با ۱۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد. 
این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.
صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد. 
در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.
تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.
در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:
۰۲:۱۰- ادعایی درباره مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی
مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در توئیتر نوشت گزارش‌های اولیه از مشارکت انتخاباتی نشان می‌دهد درصد مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی، تاریخی است.
 
۰۱:۵۳- چه مسئله‌ای اولویت رأی‌دهندگان آمریکایی است؟
نظرسنجی‌ شبکه ان‌بی‌سی در مراکز رای‌دهی در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی کنترل همه‌گیری کرونا را بر بازیابی اقتصادی مقدم می‌دانند. در مقابل ۴۲ درصد می‌گویند که بازیابی اقتصادی بر مهار ویروس کرونا ارجحیت دارد.
 
۰۱:۳۳- تجمع اعتراضی مقابل کاخ سفید
منابع خبری از تجمع گروهی از معترضان به سیاست‌های ترامپ مقابل کاخ سفید خبر داده‌اند.
 
۰۱:۲۳- رأی کارچاق‌‌کن سابق ترامپ به بایدن
مایکل کوهن، وکیل و کارچاق‌کن سابق ترامپ که به دلیل پرداخت حق‌السکوت از جانب ترامپ روانه زندان شده با انتشار عکسی از خودش اعلام کرد به جو بایدن رأی داده است.
 
۰۱:۰۴- رأی بی‌سابقه فرماندار جمهوری‌خواه به بایدن
«فیلیپ اسکات»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ورمونت به خبرنگاران گفت به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رأی داده است.
پایگاه «راو استوری» نوشته اینکه فرمانداران سابق جمهوری‌خواه از نامزد دموکرات اعلام حمایت کنند یا به او رأی دهند مسبوق به سابقه است اما تا به حال هیچ فرماندار مستقر علیه نامزد حزب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی نداده است.
۰۰:۵۶-  سخنرانی بایدن در کارولینای شمالی
جو بایدن در یک سخنرانی در ایالت کارولینای شمالی گفت: «کاملاً معتقدم که باید نجابت و شرافت را به سیستم برگردانیم وگرنه دچار فروپاشی می‌شود.»
وی در ادامه گفت دونالد ترامپ امروز چند بار با تشکیک در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دروغ گفته است.
 
در حال تکمیل...



تاریخ انتشار : 14 آبان 1399 03:48



» اخبار مرتبط:

  • «آشوشیتدپرس»:استیضاح ترامپ رای می آورد
  • آخرین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا این لحظه+تکمیلی
  • بالاخره صحت انتخابات بویراحمد و دنا هم تایید می شود؟!
  • اوباما پیروز انتخابات آمریکا شد
  • 270 رای تا فتح کاخ سفید: رامنی203- اوباما 244+تکمیلی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler