مشروح اخبار


» تاثیر «رمدسیویر» در ترخیص زودتر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها



اپیدمیولوژیست شرکت داروسازی گیلید آمریکا گفت: رمدسیویر با کمک به ترخیص زودتر بیماران بستری در بیمارستان علاوه بر برگرداندن زودتر بیمار به آغوش خانواده و جامعه موجب کاهش بار کاری پرسنل درمانی و خالی شدن سریعتر تخت های بیمارستانی می شود.

راک نیوز /فارس-دکتر "سودابه نواده" در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در دنیا گفت: بر اساس آمار منتشر شده سازمان جهانی بهداشت، تاکنون، بیش از ۵۱ میلیون مورد تایید شده کووید ۱۹ در کل دنیا شناسایی و ثبت شده که متاسفانه از این تعداد بیش از یک میلیون و دویست و هفتاد هزار مرگ ناشی از این بیماری اتفاق افتاده است که قاره امریکا با بیش از ۲۲ میلیون مورد تایید شده در صدر جدول ابتلا به کووید ۱۹ در دنیا قرار دارد.

وی به وضعیت همه گیری کرونا در ایران اشاره کرد و گفت: از نظر تعداد موارد مطلق فوتی ناشی از کووید ۱۹، ایران با بیش از ۳۹ هزار مورد مرگ، در جایگاه نهم بیشترین تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در دنیا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این رده بندی ها بر اساس آمارهای ارایه شده به سازمان جهانی بهداشت تهیه شده و بدون شک آمار تمامی کشورها با کم شماری همراه بوده که میزان کم شماری بر اساس شرایط و سیاست های سلامتی کشورها متفاوت می باشد.

این اپیدمیولوژیست شرکت داروسازی گیلید کالیفرنیای آمریکا با تاکید بر اینکه مطالعات بالینی انجام شده بر روی این دارو نشان دهنده اثر بخشی رمدسیویر در بیماران بستری در بیمارستان با کاهش طول مدت بستری است افزود: رمدسیویر با کمک به ترخیص زودتر بیماران بستری در بیمارستان علاوه بر برگرداندن زودتر بیمار به آغوش خانواده و جامعه موجب کاهش بار کاری پرسنل درمانی و خالی شدن سریعتر تخت های بیمارستانی می شود.

نواده با اشاره به اینکه رمدسیویر تنها به شکل تزریقی قابل استفاده است خاطر نشان کرد: این دارو که در بیماران بالای ۱۲ سال و با وزن بیش از ۴۰ کیلوگرم قابل تجویز است، ۵ روزه یا ۱۰ روزه، بر اساس شرایط بیمار، متفاوت خواهد بود.





تاریخ انتشار : 24 آبان 1399 10:05



» اخبار مرتبط:

  • شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 11 نفر رسید
  • شناسایی 1512 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در کشور
  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در کشور
  • آخرین وضعیت کووید ۱۹ در ایران از زبان سخنگوی وزارت بهداشت
  • آمار مبتلایان کرونا به در ایران به ۴۷۴۷ نفر رسید/ 124 نفر جان باختند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler