مشروح اخبار


» ماجرای تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس



دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: همه عوامل دخیل در تخریب منزل این خانم احضار شده‌اند و چگونگی رویداد و عاملان این دستور در دست بررسی و شناسایی است.

به گزارش راک نیوز،فریدون همتی استاندار هرمزگان که امروز برای سرکشی به وضعیت راه‌های شرق هرمزگان و بازدید از پروژه نفتی  عظیم ملی در جاسک و سیریک به سر می‌برد، ساعتی قبل با اطلاع از اتفاق رخداده در تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن، ضمن تماس تلفنی فوری با شهردار بندرعباس، با انتقاد از این اقدام، بر برخورد جدی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تأکید کرد.

وی همچنین عنوان داشت: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و در حالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح  اجرا  کرد که متاسفانه، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم بشدت مورد پیگرد قرار گیرند. 

استاندار هرمزگان گفت: هر چند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه کاملا مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده اند که بنده بجای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.

همچنین شهرداری بندرعباس با دستور استاندار ملزم شده تا ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند و کمیته امداد نیز مشکل مسکن این زن و فرزندانش پیگیری و رفع کند.


پیش از ظهر روز گذشته  عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن هرمزگان اقدام به تخریب یک آلونک متعلق به زن سرپرست خانوار در این شهر کردند.

این اقدام شهرداری که منجر به خودسوزی زن صاحب این آلونک شد، با واکنش شهردار بندرعباس و معاون خدمات شهری آن همراه بود.

عباس امینی‌زاده: تخریب طبق قانون بود

شهردار بندرعباس درباره علت تخریب خانه این زن با تاکید بر اینکه این خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه این تخریب صورت گرفته است، گفت: زمین تصرفی بود و باید طبق قانون تخریب می شد.

وی عنوان کرد: بارها به این خانواده گفته شده بود که محل را تخلیه کنند اما توجهی نداشتند و ماموران شهرداری به همراه ماموران یگان حفاظت مسکن در بخش رفع تصرفات به محل اعزام شده بودند. این زمین ها متعلق به مسکن و شهرسازی است و به قصد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز این تخریب صورت گرفته است. این خانواده مجوز ساخت خانه نداشتند و غیر قانونی آن را بنا کرده بودند.

معاون شهردار: هزینه سوختگی را می‌دهیم و زمینی هدیه می‌کنیم!

اسماعیل موحدی‌نژاد در خصوص این حادثه گفت: ظاهرا پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز ساخت و ساز انجام داده اند. این تاکید بر تخلیه محل، بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود، زیرا در محلی ناامن که بستر رودخانه ای که مسیر آب های سطحی از شمال شرق به سمت دریاچه 22 بهمن بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.

موحدی نژاد تاکید داشت که کسی در آن اتاقک زندگی نمی کرد و فقط یک چهار دیواری بوده است که تخریب شد، ادامه داد: در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی متاسفانه دچار 18 درصد سوختی شده است که بیشتر در دست چپ این زن است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه در مورد اینکه آیا بعد از این حادثه شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی قصد جبران خسارت دارند یا خیر؟ گفت: طبق دستور شهردار، تکلیف شده که علاوه بر پرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.

قابل ذکر است گروهی از طرف شهرداری بندرعباس به علت مشکلات پیش آمده از این خانم دلجویی صورت گرفت.

 

صبح روز گذشته کلیپی از تخریب بنایی توسط کارمندان شهرداری در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

مجتبی قهرمانی در گفت‌وگو با ویژه برنامه سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: آنچه در مورد تخریب منزل این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه کار و نحوه برخورد با آنچه غیرقانونی خوانده شده است، به طور دقیق در دست بررسی است.

وی افزود: پرونده قضایی برای متخلفان در این زمینه تشکیل و چگونگی رویداد و زوایای مختلف آن در دست اقدام است و همه عوامل دخیل در تخریب این منزل احضار شده‌اند و شکایت این خانم نیز اخذ و بررسی فوری آن در دستور قرار گرفته است که طی 24 ساعت می‌بایست انجام گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس بیان داشت: امروز به شخص مصدوم و خانواده اش از طرف بهزیستی خانه ای تحویل داده شد و به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

قاضی قهرمانی همچنین با اشاره به معرفی این خانواده به پزشکی قانونی در صورت تمایل‌شان، خاطرنشان کرد: تحقیق در خصوص نقض حقوق شهروندی از طرف نیروهای شهرداری نسبت به این خانواده نیز صورت می‌گیرد.

وی درباره وضعیت جسمانی خانم صاحب این منزل نیز عنوان داشت: همه خدمات بیمارستانی برای این سوختگی‌های ایشان رایگان شد و باید طول درمان ایشان نیز کامل شود.

 



تاریخ انتشار : 30 آبان 1399 04:49



» اخبار مرتبط:

  • دستور معاون عمرانی استاندار به شهردار یاسوج در خصوص پیگیری و برخورد جدی با ...
  • وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • تخریب گسترده ده‌ها بنای غیرمجاز در قلات شیراز +عکس
  • ساخت و سازهای غیر مجاز در یاسوج تخریب می شوند
  • تخریب ستادهای محسن رضایی در زاهدان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler