مشروح اخبار


» وقتی نیمکت‌ها الگوی بی‌اخلاقی می‌شوند



در دیدار دو تیم فولاد و استقلال تهران در هفته دوم لیگ برتر اتفاقاتی از سوی کادرفنی این تیم ها رخ داد که گویی اصل فوتبال فراموش شده است.

به گزارش خبرنگار وررزشی راک نیوز از مرکز استان خوزستان؛ تیم فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور در دیداری خانگی رو در روی تیم استقلال قرار گرفت. دیداری که از همان نیمه نخست با تنش و درگیری بین نیمکت دو تیم در واکنش به هر صحنه ای همراه بود. اتفاقاتی که منجر به جریمه نادر غبیشاوی مربی گلرهای فولاد با کارت زرد و اخراج حسین کعبی از نیمکت فولاد شد. حتی در مقطعی از بازی نیز شدت درگیری در زمین به حدی بود که جواد نکونام مجبور شد برای برگرداندن آرامش به بازیکنان دو تیم، وارد زمین شود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار پر سر و صدا، صحنه ای دیگر نیز رقم خورد که واکنش اهالی فوتبال خوزستان را به دنبال داشت؛ صحنه ای که بی تفاوتی مهدی هاشمی نسب پس از گلزنی شیمبا را نشان داد. شیمبا پس از گلزنی از روی نقطه پنالتی که گل پیروزی بخش فولادی ها در لحظات پایانی بود، به سمت هاشمی نسب می رود ولی این مربی از او درخواست می کند که نزدیکش نشود و احتمالا هاشمی نسب باتوجه به این که در گذشته پیراهن استقلال را به تن کرده بود، قصد حضور در شادی فولادی ها را نداشت؛ رفتاری که با واکنش هواداران تیم فولاد همراه بود و از سوی برخی کارشناسان نیز منسوخ شده و نامناسب تلقی شد.

اما حاشیه های این دیدار پر سر و صدا، به این جا ختم نمی شود. پس از پایان بازی نیز ویدئویی از محمود فکری منتشر می شود که او از الفاظی توهین آمیز نسبت به اعضای تیم فولاد استفاده می کند. رفتاری که کمیته انضباطی هم او را برای ادای توضیحات فرا می خواند تا در مورد توهین او به فولادی ها تصمیم گیری کنند. در بخش دیگری از اتفاقات منتسب به این بازی، درگیری های رسانه ای بین دو باشگاه فولاد و استقلال بود که همچنان ادامه دارد. درگیری هایی که اصل، هدف فوتبال و فرهنگ ایرانی را به حاشیه برده است.

کیوان بابادی از مدیران ورزشی فوتبال در گفت و گو با ایسنا، اتفاقات رخ داده در دیدار فولاد و استقلال را روز سیاه فوتبال ایران دانست و در ادامه صحبت های خود به رفتار مهدی هاشمی نسب پس از گلزنی شیمبا پرداخت و گفت: این مهاجم خارجی پس از گلزنی به سمت هاشمی نسب می رود اما او با رفتاری منسوخ شده که متاسفانه صحنه ای زشت را رقم زد و در خاطر مردم خوزستان خواهد ماند، در شادی این بازیکن شرکت نمی کند و از او می خواهد که سمتش نیاید. هاشمی نسب در استانی کاملاً فوتبالی که هوادار آن نیز به خوبی فوتبال را تحلیل می‌کند، اقدام به این حرکت می کند. فولاد خوزستان یکی از پر هوادارترین تیم های فوتبالی کشور است و من این حرکت هاشمی نسب را پوپولیستی می دانم و او این حرکت را انجام داد تا در واقع دل هوادار استقلال را خوش کند، آن هم در حالی که هوادار فولاد را با این رفتار خود اذیت کرد. حرکت هایی که قبلا نیز در زمان بازیگری اش وقتی با لباس پرسپولیس مقابل استقلال بازی می کرد از او دیده بودیم.


وی تاکید کرد: به نظرم نیمکت هر باشگاه نیاز به یک روانشناس دارد تا نقاط ضعف فرهنگی را پوشش دهد. حرکاتی که از نیمکت دو تیم استقلال و فولاد رخ داد را نمی‌توان از این دو باشگاه نیز جدا دانست و یک جای کار می لنگد و خارج از عرف منشور اخلاقی یک باشگاه کار شده است و می خواهم بدانم باشگاه‌های ما منشور اخلاقی دارند و قبل از این که کمیته انضباطی، بازیکنان و مربیان خاطی آن ها را به دلیل رفتار ناشایست به کمیته انضباطی فرا بخواند، آیا در خود باشگاه جلسه‌ای جهت رسیدگی به چنین رفتارهایی برگزار می شود؟ 



تاریخ انتشار : 2 آذر 1399 09:32



» اخبار مرتبط:

  • بازیکن سابق شهرداری یاسوج به فولاد خوزستان پیوست/جزییات
  • پرسپولیس با عبور از فولاد به صدر جدول رسید
  • پیروزی قاطع تیم فوتبال گچساران برابر فولاد نوین اهواز
  • 6 مدعی لیگ 5هفته پایانی با چه تیم‌هایی بازی دارند؟
  • نتایج بازی‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler