مشروح اخبار


» هشدار انصار حزب‌الله به اكران يک فيلم سينمايي: فقط تا پايان امروز فرصت داريد



اما با گذشت يك ماه از اعلام وصول شكايت امت حزب‌الله هنوز هيچ نشانه‌اي از رسيدگي به اين شكايت مشاهده نمي‌گردد. اين درحالي است كه سازمان.....

انصار حزب الله نسبت به انتشار يک فيلم سينمايي ديگر هشدار داد.
به گزارش خبرنگار سينمايي آريا ، امروز پايگاه خبري انصار حزب الله  بيانيه اي را منتشر کرد که بر مبناي آن بارديگر نسبت به اکران يک فيلم سينمايي در سينماها هشدار جدي داده شده است.
در اين بيانيه آمده است :
 امام حسين عليه‌السلام: خداوند از آن رو امر به معروف و نهي از منکر را نخستين فريضه قرار داده، چون که مي‌دانست هنگامي که اين فريضه اداء گردد بقيه فرايض اعم از آسان و دشوار به پا داشته مي‌شود. (النهايه- ج3- ص42)
 19 مهرماه سال جاري انصار حزب‌الله ايران از سوي هزارن عضو خود در سراسر كشور، با استناد به ماده 639 قانون مجازات اسلامي از جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي وزارت ارشاد اسلامي به عنوان مسئول ارائه مجوز به 4 فيلم "برف روي كاج‌ها"، "پل چوبي"، "من مادر هستم" و"من همسرش هستم" و نمايش عمومي آن در سينماهاي كشور به دادستان تهران شكايت نمود و در مقابل سازمان سينمايي نيز در يك عقب نشيني آشكار توقف نمايش عمومي آن را اعلام كرد. 
اما با گذشت يك ماه از اعلام وصول شكايت امت حزب‌الله هنوز هيچ نشانه‌اي از رسيدگي به اين شكايت مشاهده نمي‌گردد. اين درحالي است كه سازمان سينمايي، اين تعلل قوه قضائيه در رسيدگي به اتهامات رئيس سازمان سينمايي را حمل بر مسامحه در شرايط كنوني كشور نموده و با فرصت‌طلبي در هنگامه فرارسيدن ايام عزاي سالار شهيدان، رسما آغاز نمايش عمومي كثيف‌ترين فيلم ساخته شده در حلقه مجموعه فيلم‌هاي موجود با موضوع خيانت را از هشتم آذرماه سال جاري اعلام نموده است، تا از مماشات قوه قضائيه و مصروف شدن توان متدينين در مراسم عزاداري امام حسين عليه‌السلام حداكثر بهره‌برداري را کرده و با نمايش عمومي فحشا به عادي‌سازي زنا پرداخته و بخش اعظمي از جامعه را مبتلا به اين فحشا نشان دهد تا درد جامعه روشنفكرنماي سازنده چنين آثار مستهجني به ناحق به كل امت شهيدپرور ايران تعميم داده شود. 
 امروز سازمان اجرايي انصار حزب‌الله به نمايندگي از هزاران عضو خود ضمن اقامه اعتراض به قوه قضائيه به دليل فراهم آوردن فرصت براي هتاكان به دين و شريعت و به سخره گيرندگان نظام و انقلاب و خون شهدا، اعلام مي‌دارد: امت هميشه در صحنه حزب‌الله در برابر عملكرد شنيع سازمان سينمايي هشيار است و بدينوسيله هشدار مي‌‌دهد كه اين سازمان موظف به پيروي از احكام اسلام و راي علماي دين بوده و دراين راستا تا پايان وقت اداري روز سه‌شنبه 7 آذر مهلت دارد حكم لغو مجوز نمايش عمومي فيلم كثيف "من مادرهستم" را اعلام نمايد؛ در غير اين صورت مردم متدين با اقتدا به امام شهيدشان راسا وارد عمل گرديده و با عمل به ترتيبات بند"م"وصيتنامه امام خميني(ره) اعتراض خود را در عرصه عمل و با تحصن در مقابل ساختمان وزارت ارشاد ادامه خواهند داد. بديهي است توقف اجراي ترتييات بند "م" موكول به تمكين مسئولين بي‌مسئوليت در برابر مطالبه برحق مردم خواهد بود.

ماجراي فيلم «من مادر هستم» چيست؟

اما اين فيلم چه چيزي را روايت مي کند ؟ اين فيلم ماجراي اعدام دختري (با بازي باران کوثري) را روايت مي کند که در جريان فيلم از سوي دوست صميمي پدرش به او تجاوز مي شود. دختر براي نجات خود مجبور به قتل غير عمد فرد (با بازي حبيب رضايي) مي شود. همسر او (با بازي پانته آ بهرام) رضايت نمي دهند و از دادگاه تقاضاي قصاص را مي کند. اين عدم رضايت و انتقام زن به دليل يک کينه کهنه از پدر دختر (با بازي فرهاد اصلاني) مي باشد.

تجمعي ديگر در پيش است ؟
اما اين نخستين بار نيست که انصار حزب الله نسبت به انتشار يک فيلم هشدار داده است. در ابتداي امسال نيز نيز در پي اکران فيلم هاي «گشت ارشاد» و «زندگي خصوصي» انصار حزب الله واکنش تندي نشان دادند که منجر به پايين آوردن فيلم «گشت ارشاد» از پرده سينماها شد. همچنين چند روز بعد از ورود اين فيلم در شبکه خانگي، از انتشار آن جلوگيري کردند.

alt


alt
حالا سوال مهم اين است که آيا در صورت عدم توقف اکران اين فيلم بار ديگر شاهد تداوم اعتراضات انصار حزب الله خواهيم بود؟
آيا بار ديگر چونان ابتداي امسال تجمع اعتراض آميز خواهند داشت؟
و از همه مهتر اينکه آيا فرجام اين اعتراضات بارديگر توقف اکران يک فيلم خواهد بود؟



تاریخ انتشار : 8 آذر 1391 04:40



» اخبار مرتبط:

  • فيلم بلوتوثي آبروي نماينده مشهور را برد
  • بلاخره صداي "آقاي هنرپيشه" در آمد +تصاوير
  • حال زار سينما از زبان رامبد جوان
  • خريد فيلم‌ها توسط تلويزيون تابع روابط است نه ضوابط !
  • پخش فيلم تلويزيوني «شعله در باد"امشب /تولید سیمای استان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler