مشروح اخبار


» تولدلاکجری در کهگیلویه و بویراحمد + سند



چند سالی است که تاریخ تولدهای رند و به اصطلاح لاکچری درمیان برخی خانواده های ایرانی مُدشده است.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد،  از چندهفته قبل شنیده شده برای زایمان های تاریخ رند و تکراری ۹/۹/۹۹ اتاق عمل رزرو کردند تا فرزندشان را ولو نارس دراین زمان در سجلد برای او تاریخ تولد رقم بزنند.
تاریخ تولد هایی که فارغ از تکراری بودن اعداد معلوم نیست در آینده می تواند چه محاسن و آبشن های مطلوبی برای صاحب شناسنامه بهمراه داشته باشد ،البته اگر این نوزادان نارس بتوانند از پس روز های عجول خانواده ها جان سلام به در ببرند.
شایع ترین شایعه در مورد نوبت گیری و رزرو اتاق عمل برای سزارین در این تاریخ رند مربوط به خانواده ای بود که گفته می شد مبلغ یکصد وسی میلیون تومان پول فلک زده را برای نارس به دنیا آمدن فرزند خود هزینه کردند.
هر ساله حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در دنیا متولد میشوند که چیزی معادل یک نوزاد در هر ده تولد است. از این میزان یک میلیون نوزاد سالانه به دنبال عوارض نارسی فوت میکنند و شمار زیادی از نجات یافتگان مدت زیادی از زندگی خود را با عوارض نارسی دست به گریبان هستند. عوارضی چون فلج مغزی، مشکلات بینایی و شنوایی و…

نوزاد نارس به نوزادی گفته می‌شود که تولد زودهنگام پیش از ۳۷ هفته‌ داشته باشد.  در ایران آمار تقریبی تولد نوزادان نار‌س ۱۲درصد ذکر می‌شود.
نارس بودن نوزادان می‌تواند دلایلی مثل سبک زندگی و کار مدرن، استرس و بیماری، افزایش سن بارداری(به‌ویژه در اولین بارداری) ، مصرف الکل و سیگار و مواد مخدر، مصرف داروهای غیرمجاز در حین بارداری، باداری دوقلو و … داشته باشد.
با بررسی مشکلات پیش روی نوزادان نارس و صف کشیدن برخی خانواده های برای تولد  فرزند در این تاریخ رند سوال اساسی این است که پُز دادن یک تاریخ تولد چقدر ارزش دارد که برسر سلامت کودکان قمار میکنند .؟!
قطعا برخورداری از تاریخ تولد رند در آینده نوزادان نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد هم چنان که بررسی های راک نیوز نشان می دهد صاحبان چنین تاریخ تولدی در کهگیلویه و بویراحمد درحال حاضر زندگی خود را باهمین تاریخ تولد لاکچری،معمولی و مانند دیگر شهروندان زیربار مشکلات سنگین اقتصادی می گذرانند و تاریخ تولد رند نه سهمیه مضاعف یارانه نقدی را شامل می‌شود و نه سهمیه مرغ و روغن ارزان .
 شاید در آینده نزدیک جامعه از چنین رفتاری روی برگرداند و این تلاش را نوعی فرومایه گی بداند همچنان که برخی از فعالان مدنی در واکنش به این تلاش خانواده ها به نقل از آیندگان به کنایه نوشتند: فرزندم با متولدین مثلا ۹۹/۹/۹ معاشرت نداشته باش ...
راک نیوز، به سرکارخانم کوکب پراکو متولد واقعی ۹/۹/۱۳۴۵ امروز ۹/۹/۹۹ در آستانه ۴۵سالگی برای وی و فرزندان و نوه هایش آرزوی سلامتی داردوتولدش را تبریک می گوید.

تولدلاکجری در کهگیلویه و بویراحمد + سند

 



تاریخ انتشار : 9 آذر 1399 10:52



» اخبار مرتبط:

  • نجات جان نوزاد نارس در بیمارستان دهدشت
  • مد شدن یک اقدام خطرناک برای زایمان |دست‌کاری تاریخ زایمان برای تاریخ ‌تولده ...
  • تولد نوزاد تپل مپل 5 کیلویی در شیراز+عکس
  • تولد نوزادان دوقلوی به هم چسبیده +عکس
  • اولین نوزادی که در سال 93 درکهگیلویه متولد شد +جزئیات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler